Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon printer

Sedert een paar jaar heb ik nu een Epson ECOTANK ET-2710 ZONDER cartridges en nooit problemen meer!
    Ik kan je alleen maar gelijk geven.
    Heb ook een ecotank printer van Epson.
    Al moet ik zeggen dat mijn eerste exemplaar niet werkte. Hij nam geen papier.
    Gelukkig een hieuw toestel gekregen.

Ik had nog een klein beetje inkt in mijn flesjes van de eerste printer en ben nu al een half jaar aan het printen in de hoop dat ik het laatste uit de flesjes in de inktanks van de printer kan doen,
    maar de inkt is nog niet ver genoeg gezakt.
    Trouwens er wordt een tweede setje flesjes meegeleverd.
    De eerste 5 jaar ga ik geen inkt moeten kopen

Ik heb wel de ET 7700, die meer geschikt is voor foto's te printen.
    De kwaliteit van de afdrukken is beter dan de goedkopere toestellen met ecotanks die ik toch niets zo goed vond.
    Maar dat kan ook aan het papier gelegen hebben.

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      De labs die kleurtstoffen/inkten maken voor de grote fabrikanten moeten een exclusiviteitscontract tekenen en mogen niet leveren aan anderen.
      En jij denkt dat die zich daaraan houden?
      Die hebben ook veel achterpoortjes om dat wel te doen.
      Volgens de regels zal het wel niet zijn, maar ze doen het allemaal wel eens. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Volgens de regels zal het wel niet zijn, maar ze doen het allemaal wel eens. [emoji6]
        Mijn moeder zaliger zei altijd:
        "Eerlijke hardwerkende mensen worden nooit rijk".
        "Rijk word je alleen maar door veel te liegen en de mensen te bedriegen".
        Mijn moeder is 89 geworden en heeft beide wereldoorlogen meegemaakt, de eerste als jong meisje, de tweede vanaf dag 1 van de oorlog als weduwe met twee kleine kinderen en geen werk.

Overal en door iedereen worden we bij de neus genomen, daar zorgen gewiekste advocaten voor.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zo te zien is er nog geen behoorlijk 3th party fotoblauw (wie de term "namaak" hanteert suggereert onwettelijkheid - wat althans in Europa niet zo is - en geeft impliciet toe dat alleen OEM goed is), dat achterpoortje is voorlopig nog toe .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Mijn moeder zaliger zei altijd:
            "Eerlijke hardwerkende mensen worden nooit rijk".
            "Rijk word je alleen maar door veel te liegen en de mensen te bedriegen".
            Mijn moeder is 89 geworden en heeft beide wereldoorlogen meegemaakt, de eerste als jong meisje, de tweede vanaf dag 1 van de oorlog als weduwe met twee kleine kinderen en geen werk.

Overal en door iedereen worden we bij de neus genomen, daar zorgen gewiekste advocaten voor.
            Dat helpt om je instelling beter te begrijpen en er zit zeker waarheid in, maar dat wil niet zeggen dat je je moet laten doen.

Wie macht heeft zal moeten delegeren, en kan ook niet op alles en iedereen zijn poot leggen.
            Je hebt dus altijd de keuze tussen meewerken of je een plaatsje te zoeken verder van het strijdgewoel (wat niet de gemakkelijkste manier is, zeker niet om rijk te worden).

De regels interpreteren is deel van het spel, ik geloof niet in samenzweringstheorieën.

Om terug te komen op printers - het was niet ik die dit oude draadje terug heb opgepikt - Epson en HP proberen vooral het navullen te blokkeren, Canon ziet het tot nu toe door de vingers met de boodschap "we hadden toch gezegd dat je beter onze inkt had gebruikt" in geval van problemen.
            Ze zijn altijd een generatie achter op dat gebied, je ziet wel dat ze de vijs stilaan aanspannen.

Het is zeker zo dat je lang niet alles moet geloven wat verkopers van navulinkt beweren. Er is veel rommel bij.

Wie zich hierover geen zorgen wil maken betaalt beter de inkt op voorhand en koopt een printer volgens het ecotank principe.
            De strijdbijl is dan begraven.
            Last edited by palombian; 5 juli 2020, 10:33. Reden: rommel, woordgebruik

Comment

Wel ik ook dat is nu mijn derde Canon printer en het lijkt met opzet na bijna 3 jaar allemaal dezelfde panne iedermaal B203 en dat over 3 canon printer . ik heb mij laten zeggen dat dit in software is om zoals een tijd spanne van 3 jaar en dat maar een ander kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door newme41 Bekijk bericht
                Wel ik ook dat is nu mijn derde Canon printer en het lijkt met opzet na bijna 3 jaar allemaal dezelfde panne iedermaal B203 en dat over 3 canon printer . ik heb mij laten zeggen dat dit in software is om zoals een tijd spanne van 3 jaar en dat maar een ander kopen
                Dat begin ik ook te denken.
                Ik koop die goedkope (of soms niet zo goedkope) kleureninkt consumerprinters printers niet meer.

Comment

dubbel

Comment

Ah uw centen hebben ze sowieso:

1) Inkjet aan goedkope prijs + jarenlang peperdure inkt = veel geld
                    2) ( Inkjet aan goedkope prijs + goedkope inkt) x 3 ( bv. Om de 3 jaar een goedkoop printertje ) = veel geld
                    3) Dure inktjet met hervulbare tanks + betaalbare merk int = ....juist...ook veel geld

En om echt mooie foto’s te hebben vind ik een sublimatie printer nog steeds te beste keuze.

Tegenwoordig zet ik mijn foto’s op de NAS en bekijk ze op TV of iPad....maar dat is ieder zij keuze natuurlijk.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

• Re: Canon printer

Oorspronkelijk geplaatst door newme41 Bekijk bericht
                      Ik zit aan mijn tweede Canon printer over een tijdspanne van +15 jaar
                      Daarvoor had ik een HP en die was na iets meer dan 2 jaar kapot en daarna nog een Epson en die gaf na drie jaar de geest
                      Dus die uitleg van softwarematig kapot laten gaan na een bepaalde periode gaat niet altijd op blijkbaar.
                      Maar het valt inderdaad wel op dat nieuwe dingen veel minder lang meegaan dan toestellen van vroeger.

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mijn Canon printer (in de Aldi gekocht) is nu 10 jaar, ik heb alleen nieuwe drivers moeten installeren toen ik die aan een nieuws pc aansloot .
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Ik zit aan mijn tweede Canon printer over een tijdspanne van +15 jaar
                          Daarvoor had ik een HP en die was na iets meer dan 2 jaar kapot en daarna nog een Epson en die gaf na drie jaar de geest
                          Dus die uitleg van softwarematig kapot laten gaan na een bepaalde periode gaat niet altijd op blijkbaar.
                          Maar het valt inderdaad wel op dat nieuwe dingen veel minder lang meegaan dan toestellen van vroeger.

grts
                          Sieg
                          Canon PRO fotoprinters zijn zeer stevig, maar het is normaal dat de printkop verslijt.
                          Op de PRO-9500II heb ik om de 3-4 jaar de printkop moeten vervangen, maar die van de PRO-10 schijnt op dat punt verbeterd te zijn (maar ik heb een reserve liggen).
                          Voor een dure printer is de kost om de printkop te vervangen laag in verhouding tot de printer (alhoewel minstens € 150), bij een goedkope printer doet niemand dat.

Een onderdeel met een wel degelijk ingebouwde levensduur is de inkt absorber (het vilt waarmee de bodem gevuld is om de inkt van de reinigingen op te vangen).
                          De printer houdt bij wanneer die ongeveer vol moet zijn en geeft een waarschuwing een tijdje vooraf.
                          Wanneer de teller op 100% staat is het gedaan met printen.
                          Je kan wel met een aangepaste service tool deze teller resetten, maar dan moet je ook de inkt op een andere manier opvangen of het wordt een smerige boel.

Vroeger gingen ook de consumer printers lang genoeg mee om dit tegen te komen, maar tegenwoordig heeft iedereen dan toch al lang een nieuwe gekocht .

PS: de Maxify kantoorprinters gaan ook langer mee en zijn in verhouding niet duur (maar niet bedoeld voor foto's).
                          Last edited by palombian; 21 oktober 2020, 23:55. Reden: Maxify

Comment

Even over zogezegde garantieprobleem en goedkope inkt: mijn broer zijn Canon 5750 (in februari gekocht bij CB) had oeverloze problemen om papier te nemen.
                            Action inkt vervangen door de originele bijgeleverde patronen en in de CB winkel in de buurt binnengebracht voor herstelling.
                            Daar zegt men mij: de inktpatronen moeten er uit als hij in herstelling gaat.
                            Uiteindelijk aankoopbedrag terugbetaald gekregen door Coolblue omdat zij ook geen zicht hadden wanneer de defecte printer ooit ging vervangen worden.
                            Beetje opgelegd en een TS5150 bij CB besteld (die ook dezelfde Action inkt gebruikt dan zijn vorige).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                            X