Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon printer

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik ook wel hoor, en als die kwaliteit dan 2/3 de goedkoper is ben ik nog "trouwer"
    Als men geluk heeft dat de eerste dat.men aankoopt al de goede is.
    Dat weet men pas na een test ... soms is het pas het derde merk dat goed is en sommigen hebben de pech dat ondertussen hun printer al om zeep is.
    Die 2/3 goedkoper is geen garantie, dat weet men pas als men wat geluk heeft.
    Originele is inderdaad duurder, maar men loopt ook geen risico’s.
    Met een printer van 50€ nog geen ramp, maar als het 500€ is en het loopt fout, dan is de situatie al heel anders en met wat pech komt dit duur te staan.
    Er zijn ook merken (alternatieve inkt) die de garantie overnemen op het toestel, maar vaak zijn die niet zoveel goedkoper.

Er zijn altijd verschillende visies op iets en ook verschillende resultaten ... met cijfers kan men alles aantonen zoals men het draaien wil.

Twee derde (of meer) van alle printproblemen zijn afkomstig van slechte inkt/toner en/of papier ... ook dat zegt iets, al is het in de andere richting.

Geld is ook niet altijd het belangrijkste voor iedereen, gemak en vooral iets meer zekerheid is vaak een veel groter pluspunt.

Iedereen maakt daarin zijn eigen keuze, met of zonder het geluk echt winst te maken.
    Wees blij dat bij u alles goed gaat. [emoji1]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik zie dat dus ook zo. Een paar tests met andere (huis)merken zijn mij dat hoegenaamd niet waard. Het kan ondertussen al te laat zijn.
      Nu mijn verbruik zal ook niet van die aard zijn in vergelijking met diegenen die er foto's mee printen. Dus elkeen ziet wat voor hem best is. Maar niks is vervelender dan een printer die het niet meer doet als die moet dienen voor het werk. Voor de hobby is dat ook heel anders.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mijn eerste printer ooit was een HP met twee patronen, een was z/w en de andere bevatte de drie kleuren.
        Ik was aan het printen en ineens was het zwart leeg.
        Ik naar de eerste de beste drukkerszaak en koop daar een Waterman patroon.
        Die geplaatst en verder geprint.
        Na enkele bladzijden waren al zwarte vlekken te zien op het papier.
        Boel stilgelegd en wat bleek?
        De Waterman patroon liep gewoon leeg en de spons eronder was doorzopen van de inkt.
        Zo is die HP ten onder gegaan.
        Dat was nu Waterman, toch een bekend merk en in die zaak hadden ze me wijsgemaakt dat die evengoed was dan de originele patronen.
        Ik ben nog terug geweest maar werd droogjes weggestuurd. (Klant is koning, kent ge dat?)

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

De schrik zit er nog goed in, de printerfabrikanten moeten zich geen zorgen maken .

Op het internet wordt er veel meer over slechte ervaringen gesproken dan over goede, wie geen problemen heeft gaat dat zelden vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            De schrik zit er nog goed in, de printerfabrikanten moeten zich geen zorgen maken .

Op het internet wordt er veel meer over slechte ervaringen gesproken dan over goede, wie geen problemen heeft gaat dat zelden vertellen.
            Het heeft niets te maken met schrik, maar met ervaring ... en dan bedoel ik niet deze van 1 klant dat al of niet geluk heeft.

Wie aan printers werkt of er nauw mee verbonden is, kan dat pas echt beoordelen.

En wie pech heeft, die is en zijn slechte inkt kwijt en zijn printer en koopt daarna een nieuwe printer met originele inkt... tenzij die dat steeds over dezelfde steen ... [emoji1]

En dan staat het internet vol met klachten over slechte printers. [emoji41]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Inderdaad.

Dit http://www.inkandprint.eu/ is het bedrijf dat ze levert aan Action. Je kan er enkel rechtstreeks een cleaning set (gratis !) bestellen.
              Last edited by nete; 13 januari 2018, 08:57.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wel, gisteren binnen geweest bij Action en geen inkt voor mijn printer, enkel patronen per 5 verpakt en ik heb er 6 nodig.
                Bij Action zit een grote zwarte, een gewone zwarte, een geel, een cyaan en een magenta in, grijs ontbreekt.
                De prijs zit anders wel goed, € 9,99 voor 5 patronen, maar dan moet ik nog op zoek naar een grijs.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Wel, gisteren binnen geweest bij Action en geen inkt voor mijn printer, enkel patronen per 5 verpakt en ik heb er 6 nodig.
                  Bij Action zit een grote zwarte, een gewone zwarte, een geel, een cyaan en een magenta in, grijs ontbreekt.
                  De prijs zit anders wel goed, € 9,99 voor 5 patronen, maar dan moet ik nog op zoek naar een grijs.
                  Kan je je grijze patroon van KDL niet gebruiken ?
                  zie pm
                  Last edited by palombian; 17 januari 2018, 23:10.

Comment

Jawel, maar gaat dat samen werken met die patronen van bij Action?

Comment

Ik heb een canon MG5250 en het oranje alarmlampje blijft branden, ook start de printer niet meer op. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Aan de inkt ligt het niet deze heb ik pas allemaal vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DirkVdb Bekijk bericht
                        Ik heb een canon MG5250 en het oranje alarmlampje blijft branden, ook start de printer niet meer op. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Aan de inkt ligt het niet deze heb ik pas allemaal vervangen.
                        Als hij niet meer opstart vrees ik dat de power supply en/of het motherboard kapot is, dat schijnt een zwak punt te zijn (alhoewel ik het zelf nooit heb meegemaakt).

Als jij nog zo'n model hebt mag je blij zijn dat hij zolang gewerkt heeft.
                        Ik heb indertijd als hobby een aantal familieleden van dergelijke printers (die ik tweedehands kocht) voorzien met de nodige hervulinkt.
                        Sommigen hebben daar gigantisch veel mee gedrukt voor bijna niets, maar de gemiddelde levensduur van die dingen is maar een jaar of twee.
                        Ze zijn allemaal al lang naar het containerpark.

Als je nu een printer voor thuisgebruik wil (dwz vooral administratie, schoolwerk e.d. en af en toe een foto), koop een Maxify.
                        Heel stevige dingen, niet te duur in aankoop, gebruiken niet teveel inkt, en je kan ze ook bijvullen als je de moeite wil doen.

Als je een degelijke fotoprinter wil reken vanaf € 600 voor de aankoop onafgezien van het verbruik. Als het niet echt je hobby is laat buitenshuis printen.

Comment

Vroeger heb ik ook dure printers gehad (HP Photosmart in de tijd €200, daarna een reeks Canon's, Lexmark,... all in ones met scanner).
                          Ik probeerde te besparen op de cartridges, nagevulde via Ebay Duitsland van firma's en hier in de buurt, maar soms roze ea kleuren.

Sedert een paar jaar heb ik nu een Epson ECOTANK ET-2710 ZONDER cartridges en nooit problemen meer!
                          Rechts vd printer zie je de inkt-tanks hoeveel die gevuld zijn, er zitten een reeks flesjes bij, je zet die gewoon omgekeerd erop tot ze leeg gelopen zijn en je kan weg voor meer dan een jaar!

Vroeger zei ik altijd tegen mijn dochter : niet teveel printen en niet in kleur onnodig, want kost geld.
                          Nu kan ze zorgeloos via de app van haar telefoon of laptop kleurenprints maken voor school, ik heb net een vinted label geprint in kleur,... de printerproblemen zijn definitief opgelost !
                          The initial price might be quite high, but long term running costs could make it worth it thanks to Epson's cartridge-free system. Find out why in our EcoTank ET-2710 review.

Was ietsje duurder in aankoop, maar voor op lange termijn deze keer en ook een all-in one met mooie afdrukken.

Comment

Jawel, maar gaat dat samen werken met die patronen van bij Action?
                            Als je een printer wil kopen die compatibel is met inktpatronen van den Action, dan zal je eerst naar den Action moeten om te noteren welke inktpatronen ze daar hebben, en dan kan je daarop je keuze bepalen.
                            Maar Action zal die inktpatronen niet eeuwig blijven verkopen, waarschijnlijk verkopen ze de meest gebruikte inktpatronen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat type binnen een jaar ook nog in hun assortiment hebben.

Wat ze gewoonlijk hebben zijn de standaard inktpatronen voor de goedkoopste printers, de wat duurdere printers gebruiken meestal nog een of meer inktpatronen extra, en die speciale inktpatronen zal je waarschijnlijk nooit vinden in een discount winkel (ook niet bij de Lidl als ze inktpatronen in de aanbieding hebben).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Amaai Bart, draadje is twee jaar oud hoor.
                              Ondertussen heb ik een Canon Pixma TS9150 ook met zes kleuren Zwart groot, zwart normale grote, magenta, geel, cyan en fotoblauw.
                              Voor deze printer kan ik ook een setje gebruiken van bij de Action, alleen zit er geen fotoblauw bij.
                              Heb ook nog een Epson printer en de Action verkoopt speciaal voor dit type ook een setje, alleen passen de contacten niet en zijn ze dus waardeloos.
                              123 inkt verkoopt ook inkt voor mijn huidige TS9150 alleen..... OOK GEEN FOTOBLAUW!
                              Nu, Canon verkoopt ze ook niet per zes maar wel per 5 en dan mag je nog dat fotoblauw afzonderlijk kopen a rata van € 48.000 per liter (SIK).

Lang geleden, toen er nog eieren aan de bomen groeiden was er een Duitse firma die echt goede navulinkt verkocht HSST.
                              Was goedkoop, snelle levering en kwaliteit inkt. Met de chips in te bouwen zeker over kop gegaan? 1.000 x spijtig vanzeneigens.
                              Last edited by Red Falcon; 4 juli 2020, 10:15.

Comment

Amaai Bart, draadje is twee jaar oud hoor.
                                Ondertussen heb ik een Canon Pixma TS9150 ook met zes kleuren Zwart groot, zwart normale grote, magenta, geel, cyan en fotoblauw.
                                Voor deze printer kan ik ook een setje gebruiken van bij de Action, alleen zit er geen fotoblauw bij.
                                Heb ook nog een Epson printer en de Action verkoopt speciaal voor dit type ook een setje, alleen passen de contacten niet en zijn ze dus waardeloos.
                                123 inkt verkoopt ook inkt voor mijn huidige TS9150 alleen..... OOK GEEN FOTOBLAUW!
                                Nu, Canon verkoopt ze ook niet per zes maar wel per 5 en dan mag je nog dat fotoblauw afzonderlijk kopen a rata van € 48.000 per liter (SIK).

Lang geleden, toen er nog eieren aan de bomen groeiden was er een Duitse firma die echt goede navulinkt verkocht HSST.
                                Was goedkoop, snelle levering en kwaliteit inkt. Met de chips in te bouwen zeker over kop gegaan? 1.000 x spijtig vanzeneigens.
                                Canon heeft fotoblauw bijgevoegd omdat deze kleur niet na te maken is. De labs die kleurtstoffen/inkten maken voor de grote fabrikanten moeten een exclusiviteitscontract tekenen en mogen niet leveren aan anderen.

Comment

Working...
                                X