Re: Canon printer
Zowel bij laserprinters als inkjetprinters heeft de kwaliteit van het papier wel degelijk een impact op het geheel.
Sommige papiersoorten verliezen zodanig veel stof (losse vezels) dat ze allerlei zaken gaan vervuilen.
De ophoping van dat stof veroorzaakt in eerste instantie kwaliteitsproblemen en (na een tijd) defecten en de richting van het papier heeft eveneens een invloed, al is dat wel anders voor fotopapier dan gewoon standaard papier.
Ook verkeerde stockage van het papier zorgt voor redelijk wat probemen.
Vochtig, te droog, gekruld, ...
OK, het printen gaat in het algemeen veel sneller en de afsrukkwaliteit is goed voor zijn prijs, maar de bewerkingen dat hij soms voor de eerste print doet na het opstarten kan soms toch ook nog redelijk wat duren.
Afhankelijk waar men die koopt en de hoeveelste keer dat men er koopt. [emoji16]
Heb een set gekocht en het scheelde 30€ ten opzichte van een andere online winkel.
Na mijn bestelling was de prijs plots hoger.
Even gaan zien met een andere PC en daar was de prijs terug lager.
Het typisch fenomeen van vele webshops ... u aantrekken met een lage prijs en daarna meer vragen, gebaseerd op cookies.
Oorspronkelijk geplaatst door palombian
Bekijk bericht
Sommige papiersoorten verliezen zodanig veel stof (losse vezels) dat ze allerlei zaken gaan vervuilen.
De ophoping van dat stof veroorzaakt in eerste instantie kwaliteitsproblemen en (na een tijd) defecten en de richting van het papier heeft eveneens een invloed, al is dat wel anders voor fotopapier dan gewoon standaard papier.
Ook verkeerde stockage van het papier zorgt voor redelijk wat probemen.
Vochtig, te droog, gekruld, ...
Daarom heb ik de laatste maanden de proef gedaan met een Canon Maxify, een serie die als kantoorprinter wordt verkocht en daarom toch iets langer zou moeten meegaan.
.../...
Mijn eerste ervaring is alvast dat hij zeer snel opstart zonder eeuwigdurende geluidjes. De inktstroom wordt in de printkop gemeten en er wordt enkel gespoeld wanneer nodig en niet zoals tevoren na elke stilstand van meer dan 2 dagen om zeker te zijn (dat Canon genoeg inkt verkoopt).
.../...
Mijn eerste ervaring is alvast dat hij zeer snel opstart zonder eeuwigdurende geluidjes. De inktstroom wordt in de printkop gemeten en er wordt enkel gespoeld wanneer nodig en niet zoals tevoren na elke stilstand van meer dan 2 dagen om zeker te zijn (dat Canon genoeg inkt verkoopt).
Ook met originele inkt zijn de kosten redelijk.
Heb een set gekocht en het scheelde 30€ ten opzichte van een andere online winkel.
Na mijn bestelling was de prijs plots hoger.
Even gaan zien met een andere PC en daar was de prijs terug lager.
Het typisch fenomeen van vele webshops ... u aantrekken met een lage prijs en daarna meer vragen, gebaseerd op cookies.
Comment