Onze condensatie droogkast Bauknecht TRK 4850 van 1997 vertoont de laatste tijd kuren. Die werd en wordt echt niet veel gebruikt hier en de laatste tijd stellen wij vast dat na een tiental minuten 'drogen' het lampje van de wateropvang en van het pluizenfilter begint te branden.
Wateropvangbak zou vol zijn en pluizenfilter volledig dicht als die lampjes branden (volgens de handleiding).
Bij het openen merken wij dat er héél weinig water in het bakje staat en dat het pluizenfilter helemaal niet vuil is.
In de handleiding staat dat wanneer het lichtje aan is de condensatie stopt.
Dus dan droogt de machine waarschijnlijk niet verder (?).
Gezien de leeftijd van het ding was ik al van plan een nieuwe te bestellen en de huidige af te danken maar mijn wederhelft denkt dat het waarschijnlijk slechts een klein probleem is
. Ik ga morgen eens het vak waar het pluizenfilter in schuift deftige uitblazen met de compressor en het vak waar het wateropvangbakje zit eens goed uitstomen. Meer kan ik niet bedenken. Aan sensoren en zo raak ik liever niet... tenzij iemand weet of denkt te weten wat het probleem zou kunnen zijn en hoe het (eenvoudig) op te lossen is.
Dan kan ik nog altijd de boel eens opengooien en een poging doen. Lukt mijn poging niet, en is ze dan volledig om zeep, dan staan we nog maar even ver als nu, en kunnen we nog altijd een nieuwe kopen
Wateropvangbak zou vol zijn en pluizenfilter volledig dicht als die lampjes branden (volgens de handleiding).
Bij het openen merken wij dat er héél weinig water in het bakje staat en dat het pluizenfilter helemaal niet vuil is.
In de handleiding staat dat wanneer het lichtje aan is de condensatie stopt.
Dus dan droogt de machine waarschijnlijk niet verder (?).
Gezien de leeftijd van het ding was ik al van plan een nieuwe te bestellen en de huidige af te danken maar mijn wederhelft denkt dat het waarschijnlijk slechts een klein probleem is
![Roll Eyes (Sarcastic)](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/rolleyes.gif)
Dan kan ik nog altijd de boel eens opengooien en een poging doen. Lukt mijn poging niet, en is ze dan volledig om zeep, dan staan we nog maar even ver als nu, en kunnen we nog altijd een nieuwe kopen
![Wink](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/wink.gif)
Comment