Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart in camera steken bij Mediamarkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geheugenkaart in camera steken bij Mediamarkt

    @Wim.Vanmaele

    En zoals ik zei, gelukkig zijn er andere maar je krijgt toch een wrang gevoel als je prijsverschillen merkt en opteert voor de hogere kostprijs vanwege "service".

    Je zou inderdaad beginnen twijfelen na wat je hebt meegemaakt. Zelf een vaste klant bij Lieven&Hilde Coudenys en daar is er volledige transparantie. Herstellingen gaan uiteraard naar Procirep, je ziet ook het bestek te zien EN je krijgt 10% korting op je herstellingen.
    Onlangs nog een AF-S24-70 f/2.8 G voor hersteling binnengebracht.
    Je hebt altijd parasieten en die winkel waar jij ervaring mee hebt is idd 1 van de grootste parasieten maar ben er echter van overtuigd dat die met tijd gaan verdwijnen.
    De winkel waar ik voorheen kocht heeft zowel aan mij als aan een vriend van mij beschermfilters verkocht die de hoogste (en dus duurste) model waren maar een filter van een lagere klasse gelevert. Ik heb er geen fotomateriaal meer gekocht en naar een nieuwe eerlijke zaak gegaan.
    Wat de ervaringen bij een FNAC, MM, Vandenborre, ... ook mogen zijn, meer dan een ventilator of mixer gaan ze niet verkopen aan mij maar "vrijheid is blijheid" dus als een ander er tevreden van is van de grote ketens ben ik blij voor hem/haar.

    Comment


    • #17
      Re: Geheugenkaart in camera steken bij Mediamarkt

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      @Opapol
      Ik (h)erken dit. Maar, ik heb bij Demey ooit een Zenith gekocht naar aanleiding van de olympische spelen in Moskou en dat was een dijk van een camera of een tank en die werkt nu nog altijd. Je moest er wel niet zijn om uitleg. Die andere firma ken ik ook en daar ben ik ooit eens binnen geweest maar er nooit gekocht enik wilde daar ook nooit meer binnen gaan.
      Ter aanvulling. Ik heb mijn eerste lenstelescoop op 12-jarige leeftijd gekocht bij Coudenys in Veldegem. Heeft me nooit gespeten en nu ben ik er nog klant. Spijtig een heel eind (te ver) van bij mij thuis of hij werd hofleverancier.

      Nu, we kennen het wel en we weten het allemaal. We betalen steeds veel te veel voor ons materiaal en daar waar we een cent beterkoop zijn, daar kopen we dan uiteindelijk.
      Ook ik was de mening toegedaan dat een service geld kost en betaalde dan ook voor die service.
      Maar het volgende bewijst eveneens dat er rotte appelen zijn. Let wel, ik heb het hier niet over Coudenys en zovele andere die wel fris fruit zijn.
      Je koopt je toestel bij een erkende groot dealer en je krijgt info. Een eerste regel die men je erin pompt is dat service betaald wordt. OK. De zaak staat dan ook garant dat je toestel ook een dienst-na-verkoop. Het cameramerk staat dan ook garant dat je bij een erkende dealer de beste koop doet. Bij problemen wordt je toestel naar een erkend repaircenter gestuurd waar men de herstelling doet. Toestellen die via parallelimport worden aangeboden worden geweigerd voor herstelling, tenzij het gestuurd wordt van de levering.
      En zo geschiedde het.
      Mijn D4s is driemaal binnen gebracht. De eerste maal omdat ik niet meer kon afdrukken wanneer ik het toestel in portretmodus zette. Binnen garantie en gratis herstelling.
      Een tweede maal omdat er een knop was gebroken en ...de vorige panne zich opnieuw voor deed. Toestel was juist buiten garantie en geloof me, ik heb ongeveer een 8ste van de aankoopprijs betaald.
      Tijdens de shoot in Leuven, merk ik een paar keer een Err op waar ik verwoed gevloekt en gesakkerd heb maar vond uiteindelijk een workarround. Kort: Je zet je toestel op: Je neemt een foto en de spiegel blijft hangen en je krijgt een err ... Je mag vanalles proberen, niets werkt nog en de err blijft staan. Workarround. Toestel afzetten, terug opzetten en de err blijft. Je drukt opnieuw af, de spiegel klapt neer en vanaf nu kan je verder werken totdat je je toestel weer af zet. Fout komt dan opnieuw voor indien je afdrukt. Ook fout A komt weer boven.
      Toestel binnen en bij herstellingsofferte schrik ik me een bult van de prijs. Vraag om uitleg want de opgegeven te herstellen mechanismen lijken me geen steek te houden met de err.
      Ik neem contact op met de Belgische erkende herstellingsdienst (Procirep) en blijkbaar is mijn toestel daar nergens te vinden, zelfs niet in een erkend herstellingspunt in Europa. De vorige herstelling (enkel 2de) hebben ze alle details van.
      Via Nikon krijg ik te horen dat een toestel dat wordt aangeboden aan een erkend herstellingspunt, dit toestel in een centrale database wordt ingebracht en waar alle tussenkomsten genoteerd worden, ook de te herstellen stukken...
      Bij de dealer krijg ik na wat gemor te horen dat meneer niet meer werkt met Procirep en het toestel mee geeft met een persoon die instaat voor alle administratiekosten bij te herstellen camera's. Die stuurt het toestel dan op naar de bestekoopste hersteller (erkend of niet erkend, maakt niet uit voor hem).
      Na wat gediscussie volgt er rust. Blijkbaar wordt de hersteller die de offerte maakte verwittigd en drie weken nadat ik de offerte kreeg, komt het toestel aan bij het Franse erkende repaircenter. Een offerte werd dan opgestuurd die ik nooit te zien kreeg en die in naam van een Franse handelaar werd aangevraagd. (Document heb ik uiteindelijk gekregen via via via maar zonder prijsopgave). Beide offertes verschillen wel van inhoud.
      En inderdaad, Het toestel werd uiteindelijk aangeboden bij Nikon en is traceerbaar. Helaas, geen details en nog minder wat... Wel datums.
      Nikon mag de details (welke onderdelen er nu juist zijn vervangen, hersteld, ...) niet kenbaar maken aan de camera-eigenaar, enkel aan de persoon die het toestel aanbood. Hier de Franse firma...
      Om het kort te maken.
      Nikon meldt me dat indien in een erkend repaircenter blijkt dat een toestel buiten het circuit hersteld werd en dus ook geen ingave in de database kent, herstelling mogen weigeren, je alle garanties verliest of zelf prijs mogen op stellen. Als klant sta je dan daar. Het herhaald terugkeren van de eerste fout vinden ze niet normaal, maar zoals gedacht, nergens buiten de tweede herstelling is er spoor van de D4s in hun systeem.
      Ook bij zogezegde dealers heb je er die er goed mee spelen en zolang je geen argwaan hebt of om info vraagt is er geen vuiltje aan de lucht. Vertrouwen. Dit is een heilig woord en daar draait uiteindelijk de handel om.
      De kl**t die mij de D4s leverde heeft een klant verloren en ook goede reputatie want mondelinge reclame kan op- of afbouwend zijn. Maar hoe je het ook draait of keert, het slachtoffer is en blijft de eigenaar van de camera.

      En zoals ik zei, gelukkig zijn er andere maar je krijgt toch een wrang gevoel als je prijsverschillen merkt en opteert voor de hogere kostprijs vanwege "service".
      Wim, dat D4s verhaal is een serieuze lijdensweg geweest zeg
      Dat verhaal van die Zenit heb ik ook doorlopen, het is de enige camera die ik ooit heb verkocht. Was dat een gedoe zeg : geen TTLmeting, geen automatisch diafragma... Ik had zo'n Industar lens, diafragma open, scherpstellen, een rondeke tot boven de lichtmeternaald bewegen, een combinatie sluiter/diafragma kiezen. Sluiter instellen, diafragma dicht draaien tot de gewenste waarde en dan was je er ongeveer. Op mijn 21 was ik in staat om voor een spotprijs mijn eerste Nikon te kopen via een Sabena-steward die regelmatig op Tokio vloog. Een Nikomat EL met een 50 mm/1.4 voor .... 17.000 BEF (Ik heb hem nog altijd). Onverwoestbare camera, wat die heeft meegemaakt is te gek voor woorden : er is een gulp kokend water over gekomen (en mij ook) toen ik te dicht kwam bij Geysir. De hele boel kletsnat en bedampt aan de binnenkant en ik zwaar verbrand. Hij heeft dat probleemloos overleefd. Jaren nadien is hij bij de kliffen op Runde in een kloof gerold, hij is net op de rand blijven liggen... Een flinke duw op het naamplaatje waarachter de bediening van het diafragma zit. Ik heb die ter plekke kunnen opereren met een Zwitsers zakmes. Grote kei er op en wat geduwd zodat het weer recht was en hij werkte weer. Die camera gaat NOOIT weg, hij is een stuk van mijn verleden..... Let wel : het was een van de eerste camera's waar elektronica in zat, de eerste ook van de halfautomaten, tegenhanger ook van de Pentax ES2 en de Canon AE-1 met dat verschil dat hij werkte met diafragmavoorkeuze. De Pentax heb ik nooit vast gehad maar ik heb wel 2 Canons AE-1. Don't shoot at the pianoplayer en ik ga me niet uitlaten over de digitale Canons van nu (omdat ik er niks van ken) maar ik kan je verzekeren dat die serie Nikons véééél compromislozer waren gebouwd. Let wel : de beide AE-1's werken ook nog hoor maar ze zijn nooit mijn ding geweest. Het FT2 instapbroertje van de EL trouwens ook niet (irritant lichtmetergedrag dat bij hoge EV-waarden serieus in de fout ging). De F2 Nikons die even later gekomen zijn vormen een verhaal, lees : een legende op zich. Over compromisloos bouwen gesproken : DAT was pas compromisloos. Ook die gaan NOOIT weg.
      Maar om terug te keren op de Zenit : een paar maand geleden zag ik op een rommelmarkt een zwarte uitvoering van een Zenit-E met een Helios 55 en een 135 (ik zou eens moeten kijken voor de juiste gegevens). Alles werkt nog. Samen 17€, zeg nu zelf .... .... dan kon ik toch moeilijk laten liggen ? De verkoper vroeg 20 maar ik heb er nog 3 € kunnen af wringen, ik had bepaald wel moeite om mijn gezicht in de plooi te houden moet ik zeggen

      Comment


      • #18
        Re: Geheugenkaart in camera steken bij Mediamarkt

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Stel dat ze bij MM auto’s zouden verkopen Freddy, zou je daar dan........
        Ik ben en blijf voorstander van een winkel waar ze enkel fotomateriaal verkopen
        en liefst bij een vakman als foto Coudenys uit Veldegem bv. zo zijn er nog.
        Een auto heeft regelmatig onderhoud nodig en mogelijks herstellingen die door de garage uitgevoerd moeten worden.
        Ben je later niet tevreden van de service, dan moet je elders waar je nooit iets kocht en dan zijn ze niet altijd happy.

        Fototoestellen worden niet door de verkoper hersteld maar door de fabrikant of een door hen aangesteld servicepunt.
        De fabrikant of het servicepunt trekt zich daar weinig van aan waar die gekocht werd.

        Het ene valt dus niet echt te vergelijken met het andere.

        Mijn visie is in de loop der jaren ook veranderd, vroeger kocht ik alles bij een locale handelaar voor de service maar die service betekent niet veel meer.
        Onder andere frigo, diepvries, tv, ... allerlei electro, daar mag de locale dealer zelfs niet meer aan werken tijdens de garantie, tenzij die ook erkend servicepunt is.

        Ik ben ook al meer bedrogen geweest door de kleine(re) handelaars waar ik al jaren klant was en die gekend waren voor hun service.
        Tegelijk met mij stond er iemand anders van BD in dezelfde winkel, ook een goede klant en ook discussie over een herstelling.

        Wie mij persoonlijk kent, die weet dat ik veel begrip heb voor allerlei zaken , ook als het eens mis gaat ... zolang men maar correct blijft en een oplossing zoekt.
        Maar als men foeffelt, liegt op bedriegt, dan is 1 keer al te veel en spijtig genoeg worden klanten heel vaak bedrogen.

        Ik kies niet altijd voor de goedkoopste maar daar waar ik me het beste voel, maar ik ga ook niet bij een kleine handelaar alle info vragen om dan elders te kopen.
        Als ik toch info vraag en dan elders koop, dan is dat vooral omdat er iets is dat het vertrouwen breekt.

        Onze wagen hebben we gekocht in een garage waar ooit redelijk wat fout gelopen was, maar waar ze ons op een eerlijke en correcte manier een oplossing aangeboden hebben en zelf geïnformeerd hebben van de vergissing.
        We hebben niet gekocht in een andere garage omdat er geen vertrouwen was.

        Bij alles in het leven komt vertrouwen en respect op de eerste plaats.

        Nu een camera van 4 of 5000€ zou ik ook niet in de MM kopen. [emoji3]
        Last edited by VerSeg; 17 december 2017, 12:50.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X