Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Batterijen, er is hoop.
Collapse
X
-
-
Re: Batterijen, er is hoop.
Niet geschikt voor alle toepassingen, maar er wordt ook onderzoek gedaan naar niet-chemische energieopslag:
YMMVDixitque Deus fiat lux et facta est lux.
-
Re: Batterijen, er is hoop.
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtNiet geschikt voor alle toepassingen, maar er wordt ook onderzoek gedaan naar niet-chemische energieopslag:
YMMV
maar de theorie die er achter steekt is eigenlijk bijna dezelfde. KLIK
Comment
-
Re: Batterijen, er is hoop.
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtNiet geschikt voor alle toepassingen, maar er wordt ook onderzoek gedaan naar niet-chemische energieopslag:
YMMV
Men spreekt van 22 Wh/kg in commerciële toepassingen.
Voor een TESLA met 100 kWh betekent dit bijna 5000 kg "batterij".
Voor een Nissan Leaf met ca 35 kWh is dat nog altijd 1500kg.
Comment
-
Re: Batterijen, er is hoop.
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtIn theorie wel, in de praktijk is de energiedichtheid véééééél te laag voor bv een auto.
Men spreekt van 22 Wh/kg in commerciële toepassingen.
Voor een TESLA met 100 kWh betekent dit bijna 5000 kg "batterij".
Voor een Nissan Leaf met ca 35 kWh is dat nog altijd 1500kg.
Voor auto's lijkt me een chemische batterij handiger (alhoewel er al geexperimenteerd werd met bussen en vliegwielen (zie KLIK hoger (maar ik denk dat door het gyroscopisch effect het geen succes zal zijn/was).Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.
Comment
Comment