Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS VW Golf6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GPS VW Golf6

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Als ze dan de woekerprijzen even laten zakken...
    Trouwens, laatste versie trekt op niks: die kent Neerpelt of Overpelt niet eens... De uwe wel Les ?

GPS op een smartphone steekt er bovenuit.
    Van Les zijn GPS weet ik het niet, maar mijn Seat met ingebouwde navigatie kent Overpelt en Neerpelt. Seat = VW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Bij de meeste losse GPS toestellen krijg je levenslang gratis updates, en dat zelfs voor een GPS van 100 euro, dan zouden ze de updates voor een veel duurdere wagen toch ook gratis moeten kunnen maken?

Bij aankoop van mijn auto heb ik niet gekozen voor de ingebouwde GPS, ik heb al een aantal jaren een Mio die nog prima werkt, en die ik ook gratis kan updaten.
      En als die GPS stuk gaat, dan koop ik er terug eentje van rond de 100 euro, dat is de prijs die je bij de meeste merken minimum betaalt voor een GPS update...
      Ik volg de redenering. Ik gebruik altijd losse GPS'en.
      Maak je overigens geen illusies hoor, niet alles vind je met een GPS, GE of streetview, ik ben het levende voorbeeld hiervan, demeyereg, Dama en Bopatje zijn de weinige die me weet wonen en ik weet zeker dat ze me gelijk geven. Wel jammer dat een bepaald iemand me (in PM weliswaar) hier als ooit letterlijk als leugenaar klasseerde daarvoor, ik vergeet zoiets niet.... maar soit, ik kan alleen maar zeggen dat, als ik vraag : waar ben ik ? De Tomtom me een compleet ander adres geeft, zelfs al sta ik op de straat (onbestaand adres trouwens).
      Maar goed, dit terzijde. Ik heb een heel oude Maghellan en een recente Garmin voor op reis als wandelGPS, De Tomtom van een goed jaar die ik jaren intensief heb gebruikt in mijn urbextijd begint af en toe dement te worden als het gaat over recente wegen maar daar kon ik altijd wel ergens mee leven, het laatste cadeau was een nieuwe TomTom waar er ook kaarten van IJsland in zitten, dat was een primaire vereiste voor in de Patrol

Comment

GPS VW Golf6

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Bij de meeste losse GPS toestellen krijg je levenslang gratis updates, en dat zelfs voor een GPS van 100 euro, dan zouden ze de updates voor een veel duurdere wagen toch ook gratis moeten kunnen maken?
        Bij oudere losse toestellen was de update bijna altijd betalend, bij recentere nu vaak gratis al dan niet beperkt in aantal of tijd.
        Voor mij oudere Garmin of TomTom heb ik ook nooit een gratis update kunnen bekomen.

Zo is dat ook met wagens, vroeger bijna altijd betalend en nu meer en meer gratis, al dan niet beperkt in aantal of tijd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Mijn VW Tig is van augustus 2014, en heeft dus ook nog geen 'Discover Media'. Nog een stokoud (!) RNS 315 systeem.
          De mijne (RNS315) is van begin 2011, en ik vond het toen al een beetje belegen.
          Omdat een auto veel langer meegaat dan elektronica zouden ze juist voorop moeten lopen op dat punt, nee dus.
          Je mag er zeker van zijn dat je splinternieuwe auto binnen een paar jaar evengoed teleurstelt.

Ze maken goede auto's (zoals de meeste merken), maar blijkbaar vinden ze nog altijd dat de klanten maar moeten nemen wat zij willen (zoals de meeste merken).
          Dat schijnt nog altijd te pakken want ondanks enkele schandalen verdienen ze veel geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Van Les zijn GPS weet ik het niet, maar mijn Seat met ingebouwde navigatie kent Overpelt en Neerpelt. Seat = VW.
            Tot mijn verwondering vindt mijn RSN 510 gisteren wél Neerpelt. Ik kan me vergist hebben maar een maand geleden ook Overpelt gezocht en niet gevonden, twee keer fout typen zou toch wel bizar geweest zijn.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Tot mijn verwondering vindt mijn RSN 510 gisteren wél Neerpelt. Ik kan me vergist hebben maar een maand geleden ook Overpelt gezocht en niet gevonden, twee keer fout typen zou toch wel bizar geweest zijn.
              Stond er toevallig niets anders ingegeven (indien mogelijk op deze GPS)?
              Bijvoorbeeld een straatnaam.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Stond er toevallig niets anders ingegeven (indien mogelijk op deze GPS)?
                Bijvoorbeeld een straatnaam.
                Kan zijn, toen toch wel enkele keren geprobeerd. Ik kan het natuurlijk nu niet meer achterhalen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Moet je 'ns wat weten... Ik denk, ik ga die twee Pelten even checken in mijn RNS 315, en wat blijkt: Neerpelt: NIET GEKEND. Overpelt wel (en wel twee mogelijkheden: Overpelt en Overpelt Werkplaatsen, of all places!) Nu, zoals ik boven al gezegd heb, die twee gaan fusioneren en wat wordt het dan? Gewoon Pelt zeker?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                  X