Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS VW Golf6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GPS VW Golf6

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Men vraagt om iets te bekomen en men krijgt een reeks reacties om dat niet te doen/bekomen en iets anders te gebruiken. [emoji1][emoji1][emoji1]

Elk jaar updaten is vaak overbodig en dat blijft een eigen keuze natuurlijk.
    Maar dan nog, 100 tot 200€ voor een update op een wagen van 20.000€ of meer lijkt me nog haalbaar, ik betaalde dat vroeger ook voor mijn Garmin (motor).
    Je haalt één en ander uit verband: ik zoek op de VW site vruchteloos naar updates voor de RNS reeks, maar ik vind talloze verwijzingen naar "kopie" koopjes aan 30 à 40 euro.

Ik vergelijk de prijs die ze vragen (Opel is blijkbaar in hetzelfde bedje ziek) niet met de prijs van een auto, maar met de prijs van een op zichzelf staande GPS die ongeveer evenveel kost. Dan vind ik zo'n update prijs er "lichtjes" over.
    Nu ja, het is hun core business niet, dus plakken ze er maar iets op zeker ?
    Of ze hanteren de prijspolitiek van auto-onderdelen: als ik alle onderdelen bijeen tel dan kost mijn Golf waarschijnlijk ergens rond de 250000 euro

Trouwens, voor de hallucinante prijs die ze vragen voor zo'n ingebouwde radio-GPS (1000 à 1500 euro) zouden ze uit eerlijke schaamte wel updates gratis mogen leveren voor de levensloop van die auto.
    Last edited by nete; 23 november 2017, 12:32.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Probleem met die jaarlijkse updates is dat de kaart al verouderd is op het moment dat je ze krijgt.
      Gent bv staat dan nog altijd fout, en dan geraak je echt nergens.

Waze of Google maps waren correct 1 dag na de invoering.
      Voor mij is het simpel, nothing beats online maps.
      Datagebruik valt echt wel mee, en nu met de gratis roaming ook geen probleem meer in EU.
      Als je die 100€ die je betaalt voor een mapupdate gebruikt voor data op je GSM ben je er al bijna...
      Volledig mee akkoord

Comment

GPS VW Golf6

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        ik zoek op de VW site vruchteloos naar updates voor de RNS reeks, maar ik vind talloze verwijzingen naar "kopie" koopjes aan 30 à 40 euro.
        Al eens aan een VW dealer gevraagd voor een update?
        Dat lost het vruchteloos zoeken vermoedelijk meteen op.

Bij de ene wagen kan men de update online zelf doen, bij de andere moet men eenDVD of SD kopen, bij nog anderen moet men die aan de computer hangen in de garage.
        Maar uiteindelijk zou de garage altijd de info moeten kunnen geven.

Trouwens, voor de hallucinante prijs die ze vragen voor zo'n ingebouwde radio-GPS (1000 à 1500 euro) zouden ze uit eerlijke schaamte wel updates gratis mogen leveren voor de levensloop van die auto.
        En voor die prijs kan men die dan ook maar beter gebruiken of het is nog zotter.
        Last edited by VerSeg; 23 november 2017, 12:42.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Als je die 100€ die je betaalt voor een mapupdate gebruikt voor data op je GSM ben je er al bijna...
          En dient de eerdere investering voor een ingebouwde GPS tot niets meer want die heeft men toch al betaald.
          Maar logisch ... 1500 of 2000€ niet meer updaten en/of gebruiken om 100€ uit te sparen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Al eens aan een VW dealer gevraagd voor een update?
            Die vinden de prijs ook te gek voor woorden.

Ik gebruik de RNS 510 nog hoor, maar ik bedank ervoor om te gaan investeren in dure updates als men er in slaagt om zelfstandige gemeentes als Overpelt en Neerpelt gewoon niet te kennen.

Comment

Ik heb begin vorig jaar een update gekocht voor de RNS 315 (versie 2016 zogezegd) toen er bij VW een prijsvermindering was (119 ipv een redelijk overdreven € 199).
              De kaarten waren hoegenaamd niet up-to-date, dat merk je direct op trajecten die je kent.
              Bv in Frankrijk stond de ring rond Lons-le-Saunier, die al jaren open is, er nog altijd niet op.
              En het is alleen West-Europa, verder dan Hongarije (dat er om één of andere redenen wel bij is) enkel wit (zelfs geen basiskaart).
              Dat was de laatste keer, ik kom trouwens niet meer in een VW garage met mijn sjoemeldiesel.

Ik heb dus regelmatig ruzie met die mevrouw wanneer ik mijn eigen weg kies. Zelflerend zijn die dingen voor geen bal.
              Voor de meeste trajecten is het nog altijd goed bruikbaar, werkt ook in tunnels ed.
              Als ik het adres er niet in vind zoek ik het wel op in mijn telefoon, maar die tegen de ruit plakken zoals vroeger vind ik nogal een geknoei, dan stop ik wel even.
              Last edited by palombian; 23 november 2017, 14:04.

Comment

En dient de eerdere investering voor een ingebouwde GPS tot niets meer want die heeft men toch al betaald.
                Maar logisch ... 1500 of 2000€ niet meer updaten en/of gebruiken om 100€ uit te sparen.
                Tja, ik heb in mijn auto ook zo'n complete en dure GPS zitten. (verplicht in onze auto policy).
                Dat is in Brussel, Antwerpen, Gent, MEchelen, Leuven bv totaal onbruikbaar met alle werken, veranderingen etc etc.
                Dus, ik gebruik WAZE.
                Ik zal pas terug een ingebouwde GPS gebruiken als de kaarten online geupdate worden, en er live verkeersinformatie op zit (en niet TMC, dat is totale rommel).

Bevesiging in de auto:
                Mobio magneet op de ventilatierooster, en in mijn GSM hoes zit een metalen plaatje.

Comment

Hier Sygic, ook een goeie. Onze tweedehands Seat Leon in Zuid-Frankrijk heeft nog geen GPS en daar gebruik is tot volle voldoening deze. Knaagt ook niet voortdurend aan je Internet volume en geeft een update telkens je die opzet. Wel een éénmalige kostprijs betalen, maar dit verwaarloosbaar voor het comfort. Ik heb een Premium + Traffic aangekocht, iets van een 27€.
                  Last edited by enero; 23 november 2017, 16:33.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als ze véél geld vragen voor zo'n "update" dan zou die minstens even goed of beter moeten zijn dan losse GPS toestellen in zijn geheel.

Comment

Die vinden de prijs ook te gek voor woorden.

Ik gebruik de RNS 510 nog hoor, maar ik bedank ervoor om te gaan investeren in dure updates als men er in slaagt om zelfstandige gemeentes als Overpelt en Neerpelt gewoon niet te kennen.
                      Met de redenering dat een GPS al duur genoeg is en de updates (onderhouden) gratis zouden mogen aangeboden worden, dan kan men dat voor hetzelfde voertuig ook doortrekken.
                      Men betaalt 20.000, 30.000, ... soms wel 200.000€ voor een wagen en toch moet men elke keer het onderhoud nog betalen om die wagen te kunnen blijven gebruiken in de beste omstandigheden.

Maar er is een oplossing ...

Navigatie updates voor Volkswagen nu langer gratis en zelf te installeren!
                      Gepubliceerd op 5 november 2014.

Dubbel voordeel dus want u hoeft geen afspraak te maken in onze werkplaats én u wordt niet geconfronteerd met een factuur!
                      De nieuwe Polo, Golf en Passat zijn uitgerust met de Discover Media en Discover Pro systemen van Volkswagen.
                      Alle Auto’s die momenteel zijn uitgerust met deze systemen en de auto’s die we vanaf nu mogen leveren met deze systemen kunnen vrijwel een autoleven lang genieten van een up-to-date navigatiesysteem.
                      Pas 5 jaar nádat de navigatiesystemen niet meer geleverd worden zal Volkswagen stoppen met het updaten van de software.
                      Zolang als dat we de Volkswagens met dit hagelnieuwe systemen leveren (voorlopig dus nog wel even) kunt u gebruik maken van de nieuwste software!

En voor de beschikbare updates (indien toestel opgenomen is): http://webspecial.volkswagen.de/maps/be/nl/index.html
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Alle Auto’s die momenteel zijn uitgerust met deze systemen en de auto’s die we vanaf nu mogen leveren met deze systemen kunnen vrijwel een autoleven lang genieten van een up-to-date navigatiesysteem.
                        Pas 5 jaar nádat de navigatiesystemen niet meer geleverd worden zal Volkswagen stoppen met het updaten van de software.
                        Zolang als dat we de Volkswagens met dit hagelnieuwe systemen leveren (voorlopig dus nog wel even) kunt u gebruik maken van de nieuwste software!

En voor de beschikbare updates (indien toestel opgenomen is): http://webspecial.volkswagen.de/maps/be/nl/index.html
                        Haha Versg, ik ben al onderweg naar de dealer om mijn nieuwe auto te bestellen , want voor de iets oudere systemen, die nooit een update "kregen", is er niets.

Comment

Bij mijn wagen was een ingebouwde GPS een optie van meer dan 2000 euro.
                          Mijn Tomtom van 200 eu,heeft het jaren uitgehouden.Werkt nu nog,maar updates niet meer mogelijk wegens te weinig geheugen.
                          Had een jaarlijks abon ,met vier updates per jaar.Een rotonde wat verder op,kruispunt van 2 provinciale wegen,vroeger lichten,werd na 5 updates nog altijd niet gecorrigeerd.
                          1 jaar geen abon. meer.Nadien wel en toen was het OK.
                          Maar die ingebouwde GPS,met updates,jaarlijks?;werkt ook niet meer perfect.(Dus niet bij mij,heb dit niet,mijn schoonzoon wel)
                          Komt daarbij nog dat ik een cabrio heb,en met opengeklapt dak,het scherm voor alles en nog wat,ook gps (die ik niet heb),moeilijk leesbaar is.
                          Dus mijn conclusie is,betalen voor ingebouwde gps ???? In hoeverre zijn die updates ok ???
                          NB:m'n TomTom staat op een soort beanbag,van Tomtom.Plaats hem op mijn dashbord,of in een andere auto.Blijft zeer stabiel staan.Geen geplak op de voorruit etc.

Comment

Haha Versg, ik ben al onderweg naar de dealer om mijn nieuwe auto te bestellen , want voor de iets oudere systemen, die nooit een update "kregen", is er niets.
                            Ja ... dan heb je toch al genoeg gespaard op de aankoop van wagens in al die jaren dat ge nu wel een update kunt permitteren zeker?
                            Van de auto en/of de GPS ... dat laat ik aan u over.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Mijn VW Tig is van augustus 2014, en heeft dus ook nog geen 'Discover Media'. Nog een stokoud (!) RNS 315 systeem.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als ze véél geld vragen voor zo'n "update" dan zou die minstens even goed of beter moeten zijn dan losse GPS toestellen in zijn geheel.
                                Bij de meeste losse GPS toestellen krijg je levenslang gratis updates, en dat zelfs voor een GPS van 100 euro, dan zouden ze de updates voor een veel duurdere wagen toch ook gratis moeten kunnen maken?

Bij aankoop van mijn auto heb ik niet gekozen voor de ingebouwde GPS, ik heb al een aantal jaren een Mio die nog prima werkt, en die ik ook gratis kan updaten.
                                En als die GPS stuk gaat, dan koop ik er terug eentje van rond de 100 euro, dat is de prijs die je bij de meeste merken minimum betaalt voor een GPS update...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X