Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra gong aan deurbel koppelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra gong aan deurbel koppelen

Ik had het probleem ook. Als ik boven zat hoorde ik de bel beneden niet.
    Ik heb dit opgelost door een wifi bewakingscamera met bewegingsdetectie voor mijn raam te zetten. Als er nu iemand in mijn tuin komt krijg ik een melding op mijn GSM nog voor hij aan de bel is.
    En als ik er niet ben weet ik ook wie er aan de deur is geweest
    Dat ding heeft 40 euro gekost en heeft enkel een USB aansluiting nodig.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      oh ja wel, meermaals
      bijna elke bel in een industriele omgeving werkt op 230VAC en ook de drukknop ervan werken op 230VAC
      de drukknop wordt doorgaans uitgevoerd door een gewone spatwaterdichte drukknop van oa Niko
      Hoeveel mensen hebben een industriële bel in hun woning hangen?

Een beetje ter zake blijven van wat TS aangekaart heeft.

In privé woningen alvast nooit tegengekomen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Toch opletten als je er een extra last bij gaat hangen.
        Een eenvoudige bel (het type dat "ring" doet) trekt een gemiddelde stroom en uw beltransformator trekt dat wel.
        Echter als u een gong (het type dat "ding dong" doet) wil plaatsen dan zit het er in dat je de transformator gaat overbelasten want een gong trekt behoorlijk hoge piekstromen.

Je zou wat op onderzoek moeten gaan. Normaal zit de beltransfo bij installaties sinds je jaren 80 in de verdeelkast.
        Daar staat op hoeveel volt die is en hoeveel ampere A die kan leveren.
        De meeste van die transfos kunnen een stroom leveren van 1 ampere.

Echter een gong trekt gemakkelijk 5 ampere of meer piek. Ga je er daar 2 van gaan aansturen dan zit het er dik in dat hij gaat doorbranden.
        Die beltransfo's verwarmen vooral de verdeelkast. En ze worden nog altijd verkocht.
        Mijn dingdong, die je zeer goed hoort, heb ik daarom op een standaard 9V geschakelde voeding gezet, die geeft denk ik 2A maar is nog niet doorgebrand.

Comment

De drukknop voor de 220V bel van mijn schoonmoeder hangt in een grote inkomhal.
          Dus eerst voordeur openen en dan kom je in een hal waar een tweede inkomdeur is met het paneel met de drukknoppen en de parlofoon. Geen reden om daar waterdichte drukknoppen te plaatsen.
          Ik heb de achterzijde van het paneel eens open gezien, en daar liepen enkel zeer dunne draadjes in (type telefoonkabel). Deze telefoonkabel is zeker niet geschikt voor 220Volt.
          Er zal dus wel ergens een centrale met een interface staan, waardoor de drukknoppen op laagspanning werken en het belcircuit naar de appartementen 220V is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Die beltransfo's verwarmen vooral de verdeelkast. En ze worden nog altijd verkocht.
            Mijn dingdong, die je zeer goed hoort, heb ik daarom op een standaard 9V geschakelde voeding gezet, die geeft denk ik 2A maar is nog niet doorgebrand.
            Ja natuurlijk.
            Het probleem is als je er twee op elkaar gaat zetten in parallel. Vooral de "ding dong" types trekken zeer hoge piekstromen.
            De stroom die ontrokken wordt is dermate groot dat geen enkele van de twee nog goed zal werken omdat de spanning zal vallen.
            Wij hadden hier vroeger exact de zelfde situatie toen mijn vriendin een extra bel in de keuken wou.
            Daarom heb ik een gat in de muur geboord en de bel verplaatst van de gang naar de eetkamer. De bel kan je nu goed horen in woonkamer, eetkamer en keuken. Maar niet goed op het toilet, gang of bovenverdiep.
            Het enige probleem dat wij nu hebben is dat je de bel niet meer kan horen op straat. Dus de mensen zitten op die knop te drukken en te drukken dat het geen naam heeft en mijn vriendin komt er helemaal gek van

En wat ook best wel grappig is nu... Als mijn vriendin zit te wachten op een pakje dat moet komen met postnl of zo en ze moet toevallig naar toilet dan laat ze de deur open van de wc
            Of hoe het leven er anders uit ziet als je de bel verplaatst
            Last edited by buurmanBert; 24 november 2017, 01:23.

Comment

Uit de reeks van Legrand

Drukknop Salsa 230 V - verlicht - met etikethouder - 2 A - IP 30 - IK 06 - klasse II - afmetingen 60 x 30 x 15 mm - voor opbouw horizontaal - geleverd zonder lamp

Comment

Koop gewoon de Grothe Mistral 200m, de bijgeleverde belknop kun je gewoon met twee draadjes aansluiten op de draadjes die aan de bel hangen.
                De bel zelf is dan draadloos, die kun je dan plaatsen waar je wilt. Ze kosten bij conrad iets van 57 euro dacht ik. In de handel durven ze er zelfs 130 euro voor te vragen.
                Werkt perfect en hard.

Yep.

Wel even opletten. Er is ook een maak contact voor een gewone drukknop. Als je die aan de bel aansluit moet je twee andere contacten gebruiken.
                Last edited by rufus1964; 24 november 2017, 19:47. Reden: link bijgeplaatst
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Anders één drukknop met twee bellen: https://www.alarmsysteemstore.be/pro...iABEgKM6_D_BwE

Er bestaan ook deurbellen die op je smartphone bellen ... ook online te vinden.

Mogelijkheden genoeg. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Anders één drukknop met twee bellen: https://www.alarmsysteemstore.be/pro...iABEgKM6_D_BwE

[emoji1]
                    Een oplossing met een draadloze drukknop (zoals ik ook al heb gegeven) is veel te simpel en te goedkoop.

Dan valt de discussie stil . Ik wacht ook nog altijd (samen met gert007) op het artikel van het A.R.E.I waarin staat dat 220V beldrukknoppen verboden zijn.

Comment

Eerlijk gezegd heb ik dat lang geleden ook al een paar keer gedaan om zoals TS aangaf, een tweede identieke bel paralel te zetten over de eerste.
                      Dat heeft minstens 20 jaar zo gewerkt zonder enig probleem en zowel bel als transfo hebben de bewoners overleefd.
                      Of dat met elke bel en/of transfo lukt, kan ik niet garanderen.
                      Maar inderdaad zijn er ook officiële en/of correcte oplossingen beschikbaar op de markt zowel draadloos als bedraad.

Een bel is nu ook niet meteen iets dat uren aan een stuk gebruikt wordt, anderzijds kan men ook wel een standaard bel stuk krijgen door een plezante dat de drukknop komt blokkeren terwijl je niet thuis bent.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Bedankt iedereen om mee te denken , ik denk dat ik voor deze oplossing ga :
                        Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
                        Ik heb ooit deze gekocht: FYSIC FD-100
                        Je kan vrij eenvoudig de draadloze drukknop inschakelen bij een bestaande bel, staat goed uitgelegd in de handleiding: https://www.fysic.nl/media/blfa_file...ual_NL_2.0.pdf

Walter
                        D850

Comment

Het verhaaltje is nog niet gedaan. Ik heb mij zo'n FYSIC FD 100 gekocht, maar ondanks de erg duidelijke handleiding weet ik toch niet waar ik mijn draadjes moet op aansluiten. Ik heb dat in eerste instantie aan de "2" en de "0" gedaan, maar heel eventjes ging het lichtje van de extra schakelaar branden en dan begon hij te zoemen, en werd warm. Ben bang dat binnenin nu al iets doorgebrand is.

DSC_1515Verkleind by Walter Leclair, on Flickr

DSC_1514Verkleind by Walter Leclair, on Flickr

Walter
                          D850

Comment

Toch het 12 volt batterijtje verwijderd uit de drukknop Walter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Toch het 12 volt batterijtje verwijderd uit de drukknop Walter.
                              Jaja Geert, en ondertussen getest mét batterijtje en werkt gelukkig, niet stuk. Maar waar welk draadje?!

Walter
                              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Jaja Geert, en ondertussen getest mét batterijtje en werkt gelukkig, niet stuk. Maar waar welk draadje?!

Walter
                                Meten is weten Walter, en t’is simpel.
                                Zet een meter of testertje op twee aansluitingen van je bestaande bel, je mag enkel
                                de twee klemmen gebruiken waar spanning op komt bij het drukken op je bestaande belknop, volgens mij kan dat dan nog enkel 0 en 1 zijn.
                                Last edited by Guest42; 5 december 2017, 08:11.

Comment

Working...
                                X