Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black Friday & Apple

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Black Friday & Apple

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    2) je koopt niet louter alleen "hardware", maar je koopt eigenlijk ook een deel software en software-integratie.

Pages, Numbers, Keynote.....niet afzonderlijk te kopen; het ZIT er allemaal in en het werkt dan nog eens goed ook.

Printer installeren. Stukje gebak. Dat ding zoekt de aanwezige printers en hopla, de drivers staan er in.

Ik ben nog maar een prille beginner, maar ik ervaar nu toch al een stuk gebruiksgemak. En het gemak/comfort mag ook iets kosten hé
    Het werkt in twee richtingen Marc.

Als 99% van wat je aangeleverd krijgt documenten zijn die in Office gemaakt zijn en ze 100% compatibel moeten blijven (identiek eruit zien), dan is men ook al aangewezen om Office erbij te "kopen" ... zeker als men van de Windows-wereld komt.
    Als men een merk-PC koopt en dat het nu Dell, HP, Lenovo of wat dan ook is, dan zit daar ook al een heleboel software op ... misschien niet allemaal even nuttig, maar kom men koopt ook niet alleen hardware.
    Apple is eenvoudig ... ja, tot je eens hetzelfde wil doen zoals je op een Windows-PC altijd gewend was ... meer instellingen naar je zin zetten, mappen eenvoudig verplaatsen, eigenschappen van bestanden nemen, exif uitlezen, ...
    Het is niet allemaal eenvoudiger of zoals men wenst.

Zoals ik al tientallen keren aangekaart heb ... Apple is vooral "anders" en de ene heeft zijn voorkeur voor Apple, de andere voor een Windows PC.
    En als men meerdere toestellen in huis heeft, dan is alles van hetzelfde eigenlijk de eenvoudigste oplossing en waar men het meest mee werkt, daar krijgt men automatisch de meeste ervaring mee.

Ik heb ook een Apple en ja dat is een mooi toestel en werkt vlot, maar zo werkt ook mijn Windows-PC al jaren vlot en ja op die Apple heb ik ook al een paar keer gevloekt omdat iets daarop niet (eenvoudig) kan wat men op Windows al 15 jaar wel eenvoudig kan.

Het gras is niet groener op een ander, alleen heeft de ene sportgras en de andere decoratief gras ... maar men kan op beiden lopen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het werkt in twee richtingen Marc.

Als 99% van wat je aangeleverd krijgt documenten zijn die in Office gemaakt zijn en ze 100% compatibel moeten blijven (identiek eruit zien), dan is men ook al aangewezen om Office erbij te "kopen" ... zeker als men van de Windows-wereld komt.
      Als men een merk-PC koopt en dat het nu Dell, HP, Lenovo of wat dan ook is, dan zit daar ook al een heleboel software op ... misschien niet allemaal even nuttig, maar kom men koopt ook niet alleen hardware.
      Apple is eenvoudig ... ja, tot je eens hetzelfde wil doen zoals je op een Windows-PC altijd gewend was ... meer instellingen naar je zin zetten, mappen eenvoudig verplaatsen, eigenschappen van bestanden nemen, exif uitlezen, ...
      Het is niet allemaal eenvoudiger of zoals men wenst.

Zoals ik al tientallen keren aangekaart heb ... Apple is vooral "anders" en de ene heeft zijn voorkeur voor Apple, de andere voor een Windows PC.
      En als men meerdere toestellen in huis heeft, dan is alles van hetzelfde eigenlijk de eenvoudigste oplossing en waar men het meest mee werkt, daar krijgt men automatisch de meeste ervaring mee.

Ik heb ook een Apple en ja dat is een mooi toestel en werkt vlot, maar zo werkt ook mijn Windows-PC al jaren vlot en ja op die Apple heb ik ook al een paar keer gevloekt omdat iets daarop niet (eenvoudig) kan wat men op Windows al 15 jaar wel eenvoudig kan.

Het gras is niet groener op een ander, alleen heeft de ene sportgras en de andere decoratief gras ... maar men kan op beiden lopen.
      Helemaal akkoord met jouw visie over PC en Apple. Ik heb nl. beide, maar op twee verschillende adressen. Met PC werk ik al sedert het prille begin en met volle tevredenheid. Dat je om de zoveel jaar moet vernieuwen is normaal en dit is ook zo met Apple.
      Sedert eind 2010 ben ik overgestapt op MacBookPro op mijn privé-adres. Dit was eigenlijk een beetje op aanraden van een goeie vriend die niks anders meer had gewild. Ik ben er ingestapt en heb daar in den beginne zeer veel problemen mee gehad, niet met het functioneren van het toestel zelf, maar vooral met de totaal andere werkomgeving, toegankelijkheid en gebrek aan programma's waar je gewoon bent mee te werken op een PC.
      Zoals aangehaald is Office daar ééntje van. Dus, wil je documenten van je PC openen op je MBP, zorg dan maar dat je Office for Mac in huis hebt. Maar zet daar aub geen Outlook op, want dan pas beginnen de problemen. Dat vind ik zeer vervelend gezien Outlook "volgens mij" nog steeds het beste mailprogramma's is. Zeer duidelijke structuur en gebruiksvriendelijker, beter dus dan "Mail" van Apple. De problemen met Outlook op mijn MBP waren o.a. dat die telkens zocht naar de identiteit. Dit duurde soms minuten. Daarover veel opgezocht en blijkbaar was ik niet de enige met dit probleem. Outlook er dus afgesmeten en de problemen waren opgelost.
      In den beginne had ik ook op de MBP het programma "Parallels" draaien om toch ook nog eens in een MS-omgeving te kunnen werken. Dat was ook een vergissing. Het opstarten en het werken met MS ging uiterst traag. Het beeld van de werkomgeving van MS (bvb. je bureaublad) was ook minder schermvullend.
      Kwam daar ook nog bij dat de software die ik gebruik voor mijn werk niet voorhanden is voor Apple. Gegevens van het ene systeem naar het andere kon dus ook niet.
      Als ik de som maak heb ik met Apple dus meer nadelen ondervonden dan voordelen. MS is dus voor mijn werkomgeving gebruiksvriendelijker.
      Mijn eerste MBP is sedert een tweetal weken gesneuveld. Het was al een tijd dat het scherm op contrastrijke delen groene flikkers gaf. Als je met de vinger op de linker kant naast het toetsenbord drukte verdwenen die flikkeringen. Je kan het je niet gekker voorstellen. Bovendien viel de Wifi voortdurend uit en uiteindelijk heeft hij volledig de geest gegeven.
      Gelukkig had ik dus harde schijven met updates van mijn situatie op het einde. Dit is dan weer een pluspunt van Mac, gezien je via TimeMachine zoveel keer als je maar instelt updates kan versturen naar één of andere hdd.
      In de zaak waar ik mijn nieuwe MBP heb gekocht, ik was daar al klant voor iphone7 en iPad, is men erin geslaagd toch de situatie terug te zetten op de nieuwe MBP zoals ik ze had verlaten op de oude. Ik kon dus weer vedergaan zoals ik was geëindigd.
      Een pluspunt van een Apple omgeving is natuurlijk de Cloud. Maar die zal je ook op eenMS omgeving kunnen installeren en het voordeel daarvan benutten.
      Verder is er het zeer mooie design van al hun toestellen en accessoires. Een pluspunt voor hen die van een strak en modern interieur houden. Integreert zich dus zeer goed in dergelijke interieurs.
      De reden waarom ik verderga met Mac is omdat ik er nu al 7 jaar mee werk en vrijwel alles onder de knie heb. Het design is voor mij ook een pluspunt. Het zeer goed communiceert met iPhone en iPad.
      De kostprijs die je hiervoor moet betalen is wel zeer hoog. Ik denk het dubbele van wat je zal moeten neertellen voor een gelijkaardige laptop met OS-MS. Dit heb ik nu weeral eens ondervonden met het recente toestel. Ik neem wel steeds het meest performante met een Hdd die wat aankan.
      Apple heeft nu ook sinds een dik jaar de nieuwe USB-C aansluitingen. Hierdoor kan je ook je randapparatuur van vroeger niet meer gebruiken, tenzij je adapters aanschaft of Wifi je de oplossing kan bieden zoals o.a. Time Capsule of gelijkaardige opslagmedia. Voor de aanschaf van enkele van die adapters mag je ook een kleine 500€ meertellen.
      Je moet dus een klein beetje gek zijn of bezeten van Apple om in hun verhaal te stappen. Ik beschouw mij bij de eerste groep. Maar eens je ermee begint, kan je nog moeilijk terug...
      Last edited by enero; 25 november 2017, 16:41.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Dat vind ik zeer vervelend gezien Outlook "volgens mij" nog steeds het beste mailprogramma's is.
        .../...
        Apple heeft nu ook sinds een dik jaar de nieuwe USB-C aansluitingen. Hierdoor kan je ook je randapparatuur van vroeger niet meer gebruiken, tenzij je adapters aanschaft of Wifi je de oplossing kan bieden zoals o.a. Time Capsule of gelijkaardige opslagmedia. Voor de aanschaf van enkele van die adapters mag je ook een kleine 500€ meertellen.
        Hier staat Outlook op de MB Pro maar tot nu toe gelukkig nog geen problemen mee gehad.

Welke adapters bedoel je waar je een kleine 500€ aan gaf?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hier staat Outlook op de MB Pro maar tot nu toe gelukkig nog geen problemen mee gehad.

Welke adapters bedoel je waar je een kleine 500€ aan gaf?
          Een Hub Hyper++Drive voor USB-C MBP, 2 adapters om van 2 Lacie Rugged hdd's met Firewire 400/800 via thunderbolt2 naar thunderbolt3 op USB-C aan te sluiten, een ethernet adapter, een Flashcard reader naar USB-C, maar die schakelt mijn Wifi uit, dus waardeloos. Het moet er dus eentje worden om aan te sluiten via USB op de Hub. Ondertussen een andere Hub aangeschaft met kabelverbinding naar USB-C gezien ik geen goed oog heb op de huidige, door Apple gepromote Hub omwille dat due via twee USB-C poorten in de MBP schuift. Volgens mij moeten die poorten op den duur kapot. Als je daar een aansluiting op aanbrengt wringt dat spul wel danig op en neer. Dus gegarandeerd op den duur problemen met de poorten. Volgens mij promoten ze het systeem vooral op dat het mooi aansluit en "nagenoeg" dezelfde kleur heeft als de MBP.
          Ik reken daar ook nog een nieuwe Lacie Porsche design hdd van 4TB met USB-C bij die men mij heeft aangeraden om alles van mijn oudere Rugged cdd's over te zetten om gebruiksvriendelijker te kunnen werken op de USB-C aansluitingen.
          Als ik daar ook nog een nieuwe studenten Office bijtel (zonder Outlook) zit ik waarschijnlijk al boven de 500.
          Dit alles is dus het gevolg van de nieuwe USB-C aansluitingen op de nieuwe MBP.
          Last edited by enero; 26 november 2017, 17:51.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ondertussen deze aangeschaft. https://www.kloegcom.nl/satechi-usbc...CABEgJmIvD_BwE

Deze had ik eerst : https://www.laptopshop.be/product/77...SABEgJTJ_D_BwE

Maar eentje aan een flexibele draad vind persoonlijk handiger. Neemt ook maar één poort in beslag.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
            X