Ik zette vanavond iets te koop op www.2dehands.be (voor meer dan 500€) en kreeg binnen het uur volgende mail :
Deze wil het bedrag + 35€ naar me toesturen in een envelope met DHL.
"en espèce" betekent volgens mij toch cash ?
Daarna wordt het materiaal opgehaald door DHL.
Het ziet er me nogal duister uit. Gabrielle Marionne vind ik op Google enkel terug als een filmster.
Geen oplichtingspraktijken komen te voorschijn onder deze naam.
Iemand bekend met deze gang van zaken, waar zit de adder onder het gras ?
Valse DHL camionette die met een envelope vol vals geld langskomt, en ineens het materiaal meeneemt ?
Of nog iets anders mogelijk ,
Bonsoir
Merci de m'avoir répondu je désire l'acheter et je suis prête à un rajout de 35 EUR afin que l'article me soit réservé, cependant j'aimerais vous envoyer l'argent en espèce dans une enveloppe via le service de livraison de courriers DHL EXPRESS à votre adresse et une fois l'argent reçu, j'enverrais un service d'enlèvement à votre domicile à mes frais.
Sur ce, merci de me laisser votre adresse postale; votre numéro de téléphone ; le montant total ainsi que votre NOM à mettre sur l'enveloppe contenant les sous afin que je puisse rapidement vous l'expédier.
Mes coordonnées :
Gabrielle Marionne
Adresse: 336 Vieille Route de Salon ,
Code postal: 13330 Pélissanne
Pays: France
Cordialement
Gabrielle Marionne
Merci de m'avoir répondu je désire l'acheter et je suis prête à un rajout de 35 EUR afin que l'article me soit réservé, cependant j'aimerais vous envoyer l'argent en espèce dans une enveloppe via le service de livraison de courriers DHL EXPRESS à votre adresse et une fois l'argent reçu, j'enverrais un service d'enlèvement à votre domicile à mes frais.
Sur ce, merci de me laisser votre adresse postale; votre numéro de téléphone ; le montant total ainsi que votre NOM à mettre sur l'enveloppe contenant les sous afin que je puisse rapidement vous l'expédier.
Mes coordonnées :
Gabrielle Marionne
Adresse: 336 Vieille Route de Salon ,
Code postal: 13330 Pélissanne
Pays: France
Cordialement
Gabrielle Marionne
"en espèce" betekent volgens mij toch cash ?
Daarna wordt het materiaal opgehaald door DHL.
Het ziet er me nogal duister uit. Gabrielle Marionne vind ik op Google enkel terug als een filmster.
Geen oplichtingspraktijken komen te voorschijn onder deze naam.
Iemand bekend met deze gang van zaken, waar zit de adder onder het gras ?
Valse DHL camionette die met een envelope vol vals geld langskomt, en ineens het materiaal meeneemt ?
Of nog iets anders mogelijk ,
Comment