Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FB en privacy.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FB en privacy.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De verplichte velden bij registratie op Facebook zijn:
    • Naam
    • Voornaam
    • E-mailadres of telefoonnummer
    • Paswoord
    • Geboortedatum
    Ja je hebt gelijk, is ingevuld, maar blijft toch de eerste keer, en staat een slotje op met alleen ik. En ok misschien den ouwe dag en de paranoia die wat hevig de kop opstak. Toch bedankt !
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #17
      Re: FB en privacy.

      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      Ja je hebt gelijk, is ingevuld, maar blijft toch de eerste keer, en staat een slotje op met alleen ik.
      Dan ziet niemand die, je kan dat kiezen bij de dag/maand en het jaartal.
      Met dag/maand krijg je dan van vrienden tenminste nog een berichtje zonder dat ze uw leeftijd kennen (als je dat niet wil).
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: FB en privacy.

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        .... Ben er wel van bewust dat je privé op het net een utopie aan het worden is.
        ..."aan het worden" ?

        Zie hier: nr 23

        Comment


        • #19
          Re: FB en privacy.

          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          ..."aan het worden" ?

          Zie hier: nr 23

          Nog nooit een vragenlijstje op je smartphone gekregen,over openingsuren,tevredenheid etc. wanneer je ergens in een winkel of restaurant geweest bent,zonder dat je daar gebeld hebt of verbinding gemaakt met internet.
          Zuiver op GPS-lokalisatie.En wees gerust;die gegevens blijven zeer lang bewaard.
          Hoe krijg je vertragingen te weten in het verkeer?? Volgen van GSM tussen twee zendmasten.Dus ze pikken je signaal op en volgen.
          Als ze echt kwade bedoelingen hebben, kunnen ze dit natuurlijk voor alles beginnen te gebruiken.

          Comment


          • #20
            Re: FB en privacy.

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Nog nooit een vragenlijstje op je smartphone gekregen,over openingsuren,tevredenheid etc. wanneer je ergens in een winkel of restaurant geweest bent,zonder dat je daar gebeld hebt of verbinding gemaakt met internet.
            Zuiver op GPS-lokalisatie.En wees gerust;die gegevens blijven zeer lang bewaard.
            Hoe krijg je vertragingen te weten in het verkeer?? Volgen van GSM tussen twee zendmasten.Dus ze pikken je signaal op en volgen.
            Als ze echt kwade bedoelingen hebben, kunnen ze dit natuurlijk voor alles beginnen te gebruiken.
            Klopt. Er wordt soms zelfs gevraagd om foto's van die plaats te plaatsen.
            En privacy en/of zogezegde inbreuken er op... allemaal heel relatief.
            Sommigen kunnen het niet hebben dat ze "gevolgd" of "gefilmd worden... tot er iets ergs voorvalt met zoonlief, dochterlief, vrouwlief, manlief, familielid... dan kunnen die plots niet genoeg gevolgd en gefilmd geweest zijn. Dan zijn plots alle filmbeelden, foto's, GSM traceringen enz meer dan welkom, hoe meer hoe liever zelfs .
            Als je niks mispeutert, dan mag je toch gevolgd/gefilmd worden, of niet ?
            Last edited by Guest17; 6 november 2017, 10:32.

            Comment


            • #21
              Re: FB en privacy.

              Mij kan het ook niks schelen.
              Maar ik vind ook dat ze je privacy moeten respecteren.
              Ik vraag mij af waarom politie etc.,niet meer gebruik maakt van deze GPS -gegevens ?
              Zal weeral te maken hebben met inbreuk op de privacy.
              Dus als je iets uitspookt,wat niet kan,dan heb je recht op privacy.Als je binnen de lijntjes loopt,ligt dit blijkbaar helemaal anders.
              OK,je weet wel niet wie die GSM of smartphone bij heeft,maar Marie-Jeanne van Bachte de Kuppe of ik weet waar,zal wel niet met mijn GSM op stap zijn.

              Comment


              • #22
                Re: FB en privacy.

                Het verwonderd mij dat mensen nog steeds verwonderd zijn als bedrijven van alles weten over hen.

                Klantenkaarten waarvoor je allerhande info invult, email adres zo maar overal invullen, alle trackers zo maar hun gang laten gaan...

                Wees selectief wanneer gegevens gevraagd worden, blokkeer trackers op internet en dat scheelt al veel. Facebook weet zo goed als niet van mij, ik sta er niet op met mijn echte naam en de rest van de zogenaamd "verplichte" gegevens hebben ze ook niet. Ik heb mij dan ook maar geregistreerd om zo nu en dan eens iets te kunnen zien waarvoor je ingelogd moet zijn. Het FB icoontje op vele websites krijg ik hier zelfs niet te zien (het wordt vooral gebruikt om je overal te volgen als je sites met hun logo bezoekt).
                Zet ook Bluetooth, wifi en locatie af op ogenblikken dat je dat niet nodig hebt.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: FB en privacy.

                  Als je naar een of andere kotje gaat,ga je wel de moeite doen omdat uit te schakelen.Maar elke keer dat je een winkel binnenstapt,etc.ga je toch niet beginnen met dit elke keer uit te schakelen ????????
                  Best:gewoon laat je smartphone of gsm thuis of zet hem af.
                  Wie is nu zo belangrijk dat hij of zij overal bereikbaar moet zijn ???
                  In mijn actief leven was dit zo,na mijn pensioen is iedereen er gerust in .
                  Last edited by demuro; 6 november 2017, 15:25.

                  Comment

                  Working...
                  X