Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar een nieuwe bureaustoel kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar een nieuwe bureaustoel kopen ?

Net zoals bij een motorzadel is de kwaliteit van het "schuim" belangrijker dan de dikte van dat materiaal.
    Hoe dik dat spul ook is, als het na een tijd helemaal doorzakt, dan heb je er niet veel meer aan.

Het probleem is dat je nooit ziet wat er onder de bekleding zit...
    Maar ik denk niet dat "het goede spul" zoveel kost dat ze dat alleen in een bureaustoel van 1000 euro of meer kunnen steken (toch niet voor zo'n klein lapje, dat kan zo'n groot verschil niet maken).
    Een echt lederen bekleding zal natuurlijk wel een heel stuk duurder zijn dan namaak leder, dat kan wel een groot verschil van de verkoopprijs rechtvaardigen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik vind weinig prijzen online , enkele stressle

ss gevonden vanaf 1300 euro. Dat is inderdaad een pak geld en veel meer dan mijn vooropgestelde 500 euro
      Ik ga eens die Ikea stoel gaan bekijken alvast bedankt iedereen voor de reacties.

Alfa Centauri, ik heb je topic gelezen welke stoel is het dan uiteindelijk geworden ben benieuwd? En na al die jaren nog tevreden van?

mir
      Dit model:

Maar ik gebruik hem ook als "lounge" stoel om TV te kijken.
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik zal eens naar de Ikea moeten gaan zien. Die stressless zien er dik in orde uit maar inderdaad ver boven mijn 500 euro.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
          Bij Ikea hebben ze goede bureaustoelen
          Maar vooral ook veel bazaar.
          Het hangt ook van de persoon af, iemand van 60 kg en zonder medische problemen zit bijna op alles redelijk goed.
          Maar iemand van 100kg zal al veel sneller last hebben van een te dunne vulling of eentje dat snel slijt.
          Met medische problemen wordt alles nog een stukje moeilijker.
          Vergelijken is heel moeilijk als men niet in dezelfde situatie is.
          Zelf testen is vaak de enige goede oplossing, al denk ik toch dat een bureaustoel van bijvoorbeeld 1500€ langer zal meegaan dan eentje van pakweg 100 à 400€.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Maar vooral ook veel bazaar.
            Het hangt ook van de persoon af, iemand van 60 kg en zonder medische problemen zit bijna op alles redelijk goed.
            Maar iemand van 100kg zal al veel sneller last hebben van een te dunne vulling of eentje dat snel slijt.
            Met medische problemen wordt alles nog een stukje moeilijker.
            Vergelijken is heel moeilijk als men niet in dezelfde situatie is.
            Zelf testen is vaak de enige goede oplossing, al denk ik toch dat een bureaustoel van bijvoorbeeld 1500€ langer zal meegaan dan eentje van pakweg 100 à 400€.
            Die mening deel ik ook wel, de duurdere modellen zullen normaal meer comfort bieden en langer meegaan, als je het model van Alfa Centauri bekijkt dat is al meer een zetel tegenover de Ikea modellen. Het is maar wat je er aan wilt geven.
            My photo's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ik heb ook een Stressless; heb hier zelfs érgens nog een topic over gemaakt. Maar die heb je niet voor 500 euro vrees ik.

Zonder dollen: is een Ikea bureaustoel geen optie - over sommige modellen hoor je ook veel goeds.

Maar ik begrijp het problem: in de winkel zit alles redelijk goed....als je er maar 5 minuten op zit.
              We gebruiken ook stressless, maar dan als relax en tv-zetel. Prachtkwaliteit, maar imho niet echt geschikt als bureaustoel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                We gebruiken ook stressless, maar dan als relax en tv-zetel. Prachtkwaliteit, maar imho niet echt geschikt als bureaustoel.
                Bijna elk Stressless model kan men in zowel relax als bureauzetel hebben, er is wel veel keuze.

Een goede zetel kost wat, maar drie keer een slechte kopen is ook weggegooid geld. [emoji1]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

ik ben destijds bij Ergo-advice in Lokeren geweest.
                  Uiteindelijk toch bij de Hollanders gekocht omdat ik daar de stoel 30 dagen kon uitproberen.

Als je veel aan je bureau zit, kan je voor je rug niet veeleisend genoeg zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                    Gelieve ook op te letten voor de wieltjes! Als je goed materiaal verkiest vraag dan naar " vulcolan wieltjes " ; die zijn zacht , onverslijtbaar en die maken geen krassen op de vloer.

Grts
                    Mrts
                    Bij Ikea verkopen ze van die doorzichtige vloerbeschermers hiervoor: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/44881100/
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Inderdaad, onder een zware bureaustoel met wieltjes, zeker op een kurken vloer als er in ons bureau ligt, hoort een doorzichtig plastic 'mat'.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Inderdaad, onder een zware bureaustoel met wieltjes, zeker op een kurken vloer als er in ons bureau ligt, hoort een doorzichtig plastic 'mat'.
                        Wat IKEA er zelf van zegt :
                        Goed om te weten
                        Geschikt voor de meeste harde vloeren en gladgeweven vloerkleden. Niet geschikt voor kurkvloeren en verwarmde houten vloeren.
                        Wanneer de vloerbeschermer langere tijd op de vloer ligt, kan er een vacuüm ontstaan, waardoor de vloer kan beschadigen. Til de vloerbeschermer daarom regelmatig op om luchttoevoer mogelijk te maken.

Comment

Dat klopt inderdaad; maar een vacuum zou betekenen dat de mat als het ware vastkleeft aan de onderliggende vloer (geschilderd en geboend kurk), en dat hebben we nog nooit ondervonden.
                          Wij halen die matten (ooit al eens nieuwe moeten gaan halen) bij de zaak die onze kurken vloeren gelegd heeft.

Last edited by LesC; 24 oktober 2017, 11:20.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
                          X