Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dashcam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Dashcam

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    de politie kwam wel met veel hoop vragen of ik toch geen opgenomen beelden had van wat er in de straat gebeurd was...
    Klopt Francis, de politie kan daar dan eventueel hun conclusie
    uit trekken, maar de beelden zijn niet rechtsgeldig.
    Een paar jaar geleden was er ingebroken in een neef van ons zijn camionette,
    hij was voor bijna 10.000€ werk materiaal kwijt en had alles mooi op beeld staan, nummerplaat van de daders was leesbaar,
    maar toch bleken die beelden nadien niet rechtsgeldig
    te zijn voor de rechtbank,
    gewoon omdat er met zijn beveiligingscamera’s voor een stuk buiten zijn eigendom was gefilmd.
    Last edited by Guest42; 10 februari 2022, 17:44.

    Comment


    • #77
      Re: Dashcam

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Klopt Francis, de politie kan daar dan eventueel hun conclusie
      uit trekken, maar de beelden zijn niet rechtsgeldig.
      Een paar jaar geleden was er ingebroken in een neef van ons zijn camionette,
      hij was voor bijna 10.000€ werk materiaal kwijt en had alles mooi op beeld staan, nummerplaat van de daders was leesbaar,
      maar toch bleken die beelden nadien niet rechtsgeldig
      te zijn voor de rechtbank,
      gewoon omdat er met zijn beveiligingscamera’s voor een stuk buiten zijn eigendom was gefilmd.
      Al drie keer beelden van dashcam aan politie overhandigd, twee keer voor onszelf en één keer voor een ander.
      Telkens toch gebruikt om een uitspraak te doen en ook door verzekering gebruikt.

      Toen er bij een buur ingebroken werd, toen ging de politie ook overal bellen om te vragen of iemand camerabeelden had.

      Dashcam kan al nuttig zijn om uw eigen onschuld te bewijzen.

      Onlangs nog een boete betwist met beelden van onze camera’s … auto stond voor de deur en niet in Luik.

      Ook beelden op FB gebruiken ze om roekeloze chauffeurs te vervolgen, kan dus wel gebruikt worden als ze goesting hebben. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #78
        Re: Dashcam

        Kleine nuance, de beelden van een deurbel of dergelijke kunnen perfect gebruikt worden als de camera aangegeven is in de database van http://www.aangiftecamera.be/ en een voorgeschreven waarschuwing (pictogram) aanwezig is in de nabijheid van de camera.
        Kan best zijn dat van een specifiek misdrijf in uw buurt geen veroordeling volgt, het zal wel de politiediensten op het juiste spoor zetten om via andere legale wegen tot veroordeling over te gaan.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #79
          Re: Dashcam

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Kleine nuance, de beelden van een deurbel of dergelijke kunnen perfect gebruikt worden als de camera aangegeven is in de database van http://www.aangiftecamera.be/ en een voorgeschreven waarschuwing (pictogram) aanwezig is in de nabijheid van de camera.
          Maar je mag dan in principe nog geen openbaar domein filmen.
          En al geprobeerd zelf een camera te registreren met alle technische gegevens? [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: Dashcam

            Mijn deurbelcamera is officieel aangegeven bij de politie van Herentals, ze vragen dat om ieder jaar opnieuw in te vullen, ik krijg trouwens ieder jaar een herinnering daarover.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #81
              Re: Dashcam

              Een dashcam aanschaffen met een auto als accessoires.

              Comment


              • #82
                Re: Dashcam

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Een dashcam aanschaffen met een auto als accessoires.
                Jij mag me altijd een offerte maken, ik betaal jou een supergoede dashcam en jij levert er gratis een goede auto als accessoire bij .

                Comment


                • #83
                  Re: Dashcam

                  De mijne ligt al 3 jaar ongebruikt in mijn middenconsole (Aldi ding).
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #84
                    Re: Dashcam

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    De mijne ligt al 3 jaar ongebruikt in mijn middenconsole (Aldi ding).
                    Waarom ? Geen kwaliteit ? Zal hoogstwaarschijnlijk ook "iets" minder gekost hebben als die (BlackVue DR590W - 1 CH WIFI Full HD - ongev. 500 euro gemonteerd) van mij .
                    Dit type is bovendien helemaal niet opvallend, gewoon een rond buisje bovenaan de voorruit en uitgerust met een BlackVue Power Magic Pro, die voorkomt de accu volledig wordt leeggetrokken)
                    Waarmee ik niet ga beweren dat alles wat Aldi verkoopt van minderwaardige kwaliteit is (ik ben niet beschaamd om te schrijven dat ook wij regelmatig kopen in de Aldi), maar hoe zegt men dat ook weer.... 'Goedkoop is meestal kwaad/slecht koop' .
                    Last edited by Guest43; 15 februari 2022, 12:55.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Dashcam

                      Oh, de kwaliteit is de reden niet, ofwel vergeten, ofwel geen goesting om te plaatsen .
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #86
                        Re: Dashcam

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Oh, de kwaliteit is de reden niet, ofwel vergeten, ofwel geen goesting om te plaatsen .
                        Oeps, iets kopen om in de middenconsole te leggen.... ?? .

                        Comment


                        • #87
                          Re: Dashcam

                          Tja
                          Eigenlijk gekocht om tijdens het rijden te filmen in Italia in de winter...
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment

                          Working...
                          X