Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dashcam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Dashcam

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ge kunt dan nog 100€ extra besparen … koop gewoon niets. [emoji6]
    Al die goedkope bazar is geld weggegooid want de beelden zijn zo goed als voor niets bruikbaar, toch niet om nummerplaten of dergelijke te kunnen lezen.
    Ik ben het daar niet mee eens.

    Tegenwoordig kan je voor 100 euro een zeer hoge kwaliteit smartphone kopen met video recording op full HD.
    Ik zie geen enkele reden waarom een dashcam duurder moet zijn terwijl er minder technologie in zit.

    Het klopt dat er zeer veel troep op de markt bestaat.
    Maar dat was mijn vraag niet.
    Mijn vraag is waar ik iets redelijk kan vinden aan een prijs rond de 100 euro.

    Comment


    • #62
      Re: Dashcam

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Ik ben het daar niet mee eens.

      Tegenwoordig kan je voor 100 euro een zeer hoge kwaliteit smartphone kopen met video recording op full HD.
      Ik zie geen enkele reden waarom een dashcam duurder moet zijn terwijl er minder technologie in zit.

      Het klopt dat er zeer veel troep op de markt bestaat.
      Maar dat was mijn vraag niet.
      Mijn vraag is waar ik iets redelijk kan vinden aan een prijs rond de 100 euro.
      Straf van u, je weet niet hoe het zit met goedkope alternatieven, maar je gaat niet akkoord met antwoorden. [emoji849]

      Jij hoeft voor mij ook met niets akkoord te zijn, je koopt uiteindelijk wat je wil. [emoji6]

      Langs de andere kant ben ik het ook niet eens dat men voor 100€ een zeer hoge kwaliteit smartphone kan vinden dat ook nog eens perfect beeld en functionaliteiten heeft met perfecte camera en perfecte beeldstabilisatie.

      Uiteraard is er een verschil tussen mensen die 1 keer per maand hun smartphone bovenhalen en mensen die hem dagelijks uren gebruiken.
      Idem met een dashcam … de ene wil “een beeld” zien, de andere alle details, maar als men nog geen nummerplaat kan lezen omdat het beeld niet gestabiliseerd is of er in het donker bijna niets op staat. [emoji848]

      Maar je zoekt blijkbaar een basis dashcam waarvan de prijs belangrijker is dan de kwaliteit. [emoji6]
      Succes met de zoektocht.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: Dashcam

        in sommige landen (oa Luxemburg dacht ik), zijn Dashcams verboden. Dus ingebouwd???

        Comment


        • #64
          Re: Dashcam

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Inderdaad, ik erger me dagelijks aan mensen die door de duivel achterna gezeten worden. Niet normaal hoeveel haast sommige hebben. Zij die mij te dicht naderen daar ga ik trager en trager rijden. En als ze nog dichtbij mijn kont blijven dan stop ik. Je houdt afstand tot uw voorligger en als het niet snel genoeg gaat dan haal je in. Maar niet bumperkleven want dan word ik woest.
          Dus inderdaad een camera aan de achterkant moet ik eens gaan bekijken.
          Niet vaker dan noodzakelijk achter je kijken, wat voor je gebeurd is belangrijker en daar heb je ook meer invloed op. Bespaart ook nog veel ergernis.

          Comment


          • #65
            Re: Dashcam

            Oorspronkelijk geplaatst door THEO2602 Bekijk bericht
            in sommige landen (oa Luxemburg dacht ik), zijn Dashcams verboden. Dus ingebouwd???
            Met een dashcam kun je ongelukken, prachtige routes en dronken Russen filmen. Dat laatste heeft het internet ons geleerd. Maar afhankelijk van het land waarin je rijdt, kan een dashcam je ook in problemen brengen.


            Kan zijn en is ook zo in bepaalde landen, maar de mijne neemt lekker op van zodra ik de motor start en ik ga dit niet wijzigen omdat ik door één of ander land rij waar er beperkingen zijn .
            Ook tijdens het geparkeerd staan is hij standby tot er een beweging van mijn wagen gedetecteerd wordt, dan gaat hij opnemen.
            Heb alleen spijt dat ik er geen heb achteraan, voor de meerprijs die het was... maar ja dat besef je natuurlijk pas achteraf. En ik kan er nu geen meer bijplaatsen achteraan omdat die vooraan moet voorzien zijn voor twee dashcams, en dat is die van mij niet. Ik zou volledig moeten vernieuwen, en dat heb ik er ook niet voor over. Die voor vooraan alleen kostte mij reeds bijna 500 € gekost montage inbegrepen.

            Comment


            • #66
              Re: Dashcam

              Oorspronkelijk geplaatst door THEO2602 Bekijk bericht
              in sommige landen (oa Luxemburg dacht ik), zijn Dashcams verboden. Dus ingebouwd???
              Is daar ook een motivatie van waarom ze verboden zijn, of rijden er te weinig dronken Russen.

              Comment


              • #67
                Re: Dashcam

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Is daar ook een motivatie van waarom ze verboden zijn, of rijden er te weinig dronken Russen.
                Daarom

                Comment


                • #68
                  Re: Dashcam

                  Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                  Hoe belachelijk kan het worden met die zwaar overdreven privacy wetten......een videobel camera mag zogezegd ook niet op straat gericht zijn maar de politie kwam wel met veel hoop vragen of ik toch geen opgenomen beelden had van wat er in de straat gebeurd was...
                  Last edited by Franciskine; 10 februari 2022, 11:01.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Dashcam

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Hoe belachelijk kan het worden met die zwaar overdreven privacy wetten......een videobel camera mag zogezegd ook niet op straat gericht zijn maar de politie kwam wel met veel hoop vragen of ik toch geen opgenomen beelden had van wat er in de straat gebeurd was...
                    Klopt. Wanneer men 'per ongeluk' mensen kan filmen, hetzij met dashcam, hetzij met bewakingscamera, enz... is het verboden en komt er langs alle kanten protest, ook van de gewone burger.
                    Maar aan de andere kant, wanneer er iets erg gebeurt dan vraagt de politie aan iedereen camerabeelden te bezorgen, en dan nog liefst zoveel mogelijk.
                    De ene keer mag je geen camera hebben/gebruiken, de andere keer hebben ze wel beelden nodig...

                    Bvb. men is tegen camera's allerhande, maar wanneer een wagen aangereden wordt waarna vluchtmisdrijf, dan gaat men de hele buurt af om te zien of er geen beelden van gemaakt zijn.
                    Begrijpe wie begrijpen kan.

                    PS Ik postte dit bericht voor Franciskine zijn toevoeging/wijziging had gedaan, vandaar dat het misschien op een herhaling van mijnentwege lijkt .
                    Last edited by Guest43; 10 februari 2022, 11:09.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Dashcam

                      Maar je mag wel overal met je smartphone iedereen filmen en op youtube/instagram/facebook zetten.....

                      Comment


                      • #71
                        Re: Dashcam

                        Ik denk dat dat nu net het probleem is met privacy, dat delen met anderen ...
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #72
                          Re: Dashcam

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Maar je mag wel overal met je smartphone iedereen filmen en op youtube/instagram/facebook zetten.....
                          Ik dacht het niet, kijk maar eens naar 'portretrecht' voor Facebook, Instagram...enz

                          Zie maar hier

                          Comment


                          • #73
                            Re: Dashcam

                            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                            Ik dacht het niet, kijk maar eens naar 'portretrecht' voor Facebook, Instagram...enz

                            Zie maar hier
                            Er is een groot verschil tussen GDPR, portretrecht en specifieke regels van een website/dienstaanbieder.
                            Het is niet of/of/of maar en/en/en waar men rekening mee moet houden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #74
                              Dashcam

                              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                              Heel duidelijk … “the use of dash-cams in private cars”.
                              Dan plaatsen we die camera’s maar langs de buitenkant van de wagen. [emoji23][emoji23][emoji23]
                              Of ik zet hem in mijn bedrijfswagen, da’s geen privé wagen.
                              In de wet zal het wel anders en correcter vernoemd zijn vrees ik. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Dashcam

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Heel duidelijk … “the use of dash-cams in private cars”.
                                Dan plaatsen we die camera’s maar langs de buitenkant van de wagen. [emoji23][emoji23][emoji23]
                                Of ik zet hem in mijn bedrijfswagen, da’s geen privé wagen.
                                In de wet zal het wel anders en correcter vernoemd zijn vrees ik. [emoji6]
                                Ik denk het ook.
                                Ik moet mijn dashcam wel verwijderen telkens wanneer ik naar de keuring ga (ben nog maar 2 keer geweest, maar toch).
                                Waarschijnlijk hebben die mannen niet graag dat er zou gefilmd worden hoe zwaar hun werk wel niet is .

                                Comment

                                Working...
                                X