Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binocular

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Binocular

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Vraag mij af of ik ook niet beter naar een 10x vergroting ga gezien ik hier nog een Carbon monopod Gitzo heb staan. Die neemt niet zoveel plaats in en is handig en licht in gebruik. Of zou voor de hierboven geschetste situatie een 8x al ruim voldoende zijn?
    Keuzes hé ?
    Een 8x biedt je de bredere kijkhoek aan en ligt gemakkelijker in de hand.
    Een 10x biedt dan weer dat tikje extra vergroting om de yachten beter te zien...
    Eén ding: verkwist geen centen aan een verrekijker met zoom, die zijn gewoonweg inferieur.
    Anderzijds zou je ook een spotting scope kunnen overwegen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Binocular

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Keuzes hé ?
      Een 8x biedt je de bredere kijkhoek aan en ligt gemakkelijker in de hand.
      Een 10x biedt dan weer dat tikje extra vergroting om de yachten beter te zien...
      Eén ding: verkwist geen centen aan een verrekijker met zoom, die zijn gewoonweg inferieur.
      Anderzijds zou je ook een spotting scope kunnen overwegen.
      Wel onze jongste zoon heeft zich daar ter plaatse laten verleiden aan zo'n scope van rond de 450€. Weet niet zo direct om welk merk het gaat. Heb dat eens uitgeprobeerd en slaag er met het klein bijgeleverd statiefje zelfs nog niet in dat ding te stabiliseren. Op een tafel plaatsen is ook niet zo handig gezien je dan meestal niet de juiste hoogte hebt vanop ons terras. Met een goede driepoot moet dat wel kunnen. Nadeel, je moet dat ding ergens plaatsen want telkens uitpakken zou je wel eens de goesting ontnemen. Anderzijds staat dat ding, indien gemonteerd altijd wel ergens in de weg. En een goeie tripod kost ook al gauw de prijs van een deftige binocular, niet?
      Last edited by enero; 4 oktober 2017, 13:30.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Binocular

        Het wordt na nog wat opzoekingen de Vanguard ENDEAVOR ED II 8x42. Deze vind ik prijs/kwaliteit voor mijn situatie de beste keuze. Heeft o.a. één van de beste FOV's in zijn prijsklasse.
        Bedankt voor reacties.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Binocular

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Het wordt na nog wat opzoekingen de Vanguard ENDEAVOR ED II 8x42. Deze vind ik prijs/kwaliteit voor mijn situatie de beste keuze. Heeft o.a. één van de beste FOV's in zijn prijsklasse.
          Bedankt voor reacties.
          Ongetwijfeld een goede keuze, laat iets weten later !
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Binocular

            Toppertje denk ik.

            Premium grade ED glass lenses made in Japan, fully multi-coated optics and phase corrected roof prisms help deliver an image of outstanding quality an


            En dan zorgen dat je je handen goed stabiel kan houden.
            8x is prima te doen zonder statief.
            Bij 10x wordt het allemaal een pak moeilijker.

            Comment


            • #21
              Re: Binocular

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Toppertje denk ik.

              Premium grade ED glass lenses made in Japan, fully multi-coated optics and phase corrected roof prisms help deliver an image of outstanding quality an


              En dan zorgen dat je je handen goed stabiel kan houden.
              8x is prima te doen zonder statief.
              Bij 10x wordt het allemaal een pak moeilijker.
              Het is inderdaad de Vanguard Endeavor ED II 8x42 geworden. Toevallig deze die ik bij 'bestbinoculars' al had aangeduid als kanshebber. Lijkt mij ook qua prijs/kwaliteit de beste in de reeks mid/high value te zijn.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment

              Working...
              X