Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autoverzekering opzeggen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: autoverzekering opzeggen

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Goede tip over de kostprijs van een nieuwe nr-plaat. Wat kost dat dan extra? Ah, volgens google 30 euro. De BIV en verkeersbelasting heb ik sowieso aan mijn broek.
    Ik heb daar verder niet over nagedacht omdat de levering nog niet voor direct is. M.a.w., mijn voordeel op de BA verdwijnt als sneeuw voor de zon naarmate ik wacht.
    Hangt er allemaal vanaf hoe zuinig men wil zijn.

De meeste garages geven u gratis een reproductieplaat (vooraan), andere garages rekenen 20 tot 30€ aan.
    Persoonlijk wil ik op een nieuwe wagen een nieuwe plaat vooraan, lijkt me redelijk normaal en de kost is er dan toch (indien betalend) ... dus dan is er geen verschil.
    Sommigen willen ook hun voorste plaat houden om ook de laatste cent te besparen of omdat ze een speciale plaat hebben ... met een nieuw nummer is dat niet echt mogelijk.

De zaak wordt natuurlijk anders voor wie ergens een reproductieplaat hangen heeft op een gereserveerde parkeerplaats of een speciale parkeerkaart heeft gebaseerd op nummerplaat (werk of dergelijke) en dus ook daar het administratief geloop erbij moet nemen.
    De kost blijft in vergelijk met de aankoop van de wagen zeer beperkt en maakt voor mij niets uit ... maar sommige mensen rekenen anders, ieder zijn ding natuurlijk.
    En in uw geval is de mogelijke winst (100€ zoals aangegeven) natuurlijk ook niet groot ... dus ook snel teniet gedaan door enkele prutsen.
    Het prijsverschil (winst) komt er ook pas als de wagen geleverd is en de oude wagen gestopt wordt.

Vergeet niet dat een BA een opzeg heeft van 3 maand en als je nieuwe wagen pas in die drie laatste maanden van je huidig contract geleverd wordt, dat je een automatische verlenging met één jaar hebt en dus een jaar langer gebonden bent.
    Ben je kort bij het einde van het contract (huidig), maar nog geen drie maand, dan is het interessant om reeds nu een opzegbrief te sturen om dat contract te laten stoppen op de vervaldag (indien je voorkeur er naar uitgaat de huidige BA uit te doen tot vervaldag).
    Is je wagen niet tijdig geleverd tegen de opzegdatum (einde contract), dan kan je nieuwe verzekering nog steeds je oude wagen tijdelijk verzekeren.

Raad geven is moeilijk, elke situatie is anders en men moet rekening houden met alle gegevens.
    Maar dan komt men terug op het begin ... als je doet zoals de verzekering voorgesteld heeft (nieuwe plaat), dan kan men dat "omzeilen".
    Reden waarom ik liever met een makelaar werk en ook niet zo snel van verzekering wil veranderen ... hoe minder miserie, hoe beter.
    Last edited by VerSeg; 25 september 2017, 17:47.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Reden waarom ik liever met een makelaar werk en ook niet zo snel van verzekering wil veranderen ... hoe minder miserie, hoe beter.
      Soms geeft de ene makelaar een veel goedkoper tarief dan de andere, voor dezelfde voorwaarden bij dezelfde verzekeringsmaatschappij.
      Voorbeeldje : AG full omnium voor een 130pk 1.6d Qashqai (met bonus malus -2)
      Bij Crelan bank kost dat 1550€ met eigen risico van 420€
      Bij BNP PARIBAS kost de identieke AG full omnium 975€ !
      AG is een dochterfirma van BNP PARIBAS.
      Crelan is een agent voor AG en rekent 575€ commissie aan. Snel verdiend, zou ik zeggen.

Hier in Spanje kost een full omnium voor een 150pk 2.0d Qashqai met zero eigen risico 595€, inbegrepen 24/24 pechverhelping .
      Cayenne 3.6 V6 420pk full omnium zero eigen risico + 24/24 pechverhelping : 1200€ . In België met 1000€ eigen risico 4200€

In België betaal ik ook nog eens extra 180€ voor Touring pechverhelping.
      In Spanje is 24/24 pechverhelping steeds in je BA inbegrepen. Zelfs bij een BA verzekering die maar 200€ kost voor een Opel Corsa 1.2.

En dan nog beweren de Belgische verzekeringsmaatschappijen dat ze aan de tak autoverzekeringen niets verdienen.
      Last edited by notex; 25 september 2017, 22:23.

Comment

autoverzekering opzeggen

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Soms geeft de ene makelaar een veel goedkoper tarief dan de andere, voor dezelfde voorwaarden bij dezelfde verzekeringsmaatschappij.
        Dat kan best zijn dat er een verschil is, maar als men continu van makelaar/maatschappij verandert, dan wordt men nooit een vaste/goede klant dat (eventueel) betere condities krijgt.
        Ook hangt het vaak af hoeveel producten men daar heeft.
        Cayenne 3.6 V6 420pk full omnium zero eigen risico + 24/24 pechverhelping : 1200€ . In België met 1000€ eigen risico 4200€

In België betaal ik ook nog eens extra 180€ voor Touring pechverhelping.
        In België is alles redelijk duur, maar vermoedelijk is hier de criminaliteit op dat gebied ook redelijk groot (verzekeringsfraude).
        Wel nog duur voor de Nissan en Porsche.
        Last edited by VerSeg; 25 september 2017, 23:55.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Ik kan alleen maar zeggen dat toen ik begin 2015 ik mijn wagen verkocht omdat ik een bedrijfswagen kreeg, ik de nummerplaat terugstuurde naar DIV en dat Ethias mijn autoverzekering schorste en mij pas op de volgende jaarlijkse vervaldag (15/02/2016) heeft terugbetaald. (allez, ze hebben betaald op 19/1/2016 - 1108,71 EUR)
          Zowel in 02/2015 als nu in 06/2017 kreeg ik bij Ethias na 2 weken, het nog niet vervallen bedrag (correct) van Ethias terug op mijn rekening… (contracten liepen nog zo’n 11 en 8 maand)
          De 2 auto auto’s (mijn vrouw en mezelf) verkocht ik zelf 2e hands (benzine) en vermits ze beide vlugger de deur uit waren dan ik verwachte, zat ik telkens zo’n kleine 3 maand zonder eigen auto.
          Afspraak met de garage was wel, dat ik indien nodig, een gratis vervang auto kreeg…

Tot heden heb ik trouwens, nog nooit een goedkopere offerte gekregen dan Ethias….

Comment

Verseq zei hoger al dat een vaste makelaar soms goedkoper kan zijn.
            Ik was deze week toevallig bij een lokale verzekeringsmakelaar en het onderwerp kwam op autoverzekeringen en overstappen. Hij schotelde mij, mits overstappen met - al - mijn polissen, twee offertes voor die nog onder de offerte van post 1 doken. Hij moest dan wel nog eens 10 en 15% korting geven op de premie. Van één maatschappij had ik zelfs nooit gehoord.
            En wat ik nog niet geschreven heb, mijn duurste offerte is net van Ethias. Het loont dus zeker eens rond te kijken.

Comment

Working...
            X