Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reserveband

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    reserveband

    Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
    @ Verseg: ik ben ervan overtuigd dat het mij sneller lukt dan wachten op een depannage !
    Sneller wel, daar ben ik ook van overtuigd dat het theoretisch kan.

    Maar de theorie in praktijk omzetten is vaak wat anders.
    Zoals ik al aankaartte met het eerder voorbeeld van een verlofganger.

    Pikkedonker, kletsende regen, gevaarlijke plaats, koffer volgeladen ... niet meer zo evident, om maar te zwijgen hoe proper je er voorkomt na de wissel.

    In deftige omstandigheden kan dat op een kwartier of minder.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: reserveband

      Als je op een gevaarlijke plaats staat, dan kan je met een lekke band nog altijd rijden, maar dan wel aan een lagere snelheid.
      Dat je daarmee dan de band helemaal kapot rijdt, en eventueel zelfs de velg, dat is nog altijd minder erg dan dat ze je doodrijden terwijl je een wiel probeert te wisselen.
      Het is al meer gebeurd dat automobilisten worden aangereden tijdens het wisselen van een wiel (er zijn zo al meerdere doden gevallen).
      Bij de rijopleiding zouden ze er eigenlijk al op moeten wijzen dat je beter de band en de velg helemaal kapot rijdt terwijl je een veiligere plaats zoekt (rustig rijden, uiterst rechts (over de pechstrook als die er is) en met de "vier pinkers" ingeschakeld), dan dat een andere auto of vrachtwagen over je heen rijdt omdat ze je niet op tijd gezien hebben...

      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
      Last edited by Black B@ndit; 25 september 2017, 15:52.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #33
        Re: reserveband

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als je op een gevaarlijke plaats staat, dan kan je met een lekke band nog altijd rijden, maar dan wel aan een lagere snelheid.
        Pfff ... alles hangt af van de toestand van de band.
        Zelf zou ik ook tot de eerste parking proberen rijden of tot een plaats met zeer brede pechstrook, desnoods bel je politie als je gevaarlijk staat.
        Als je een klapband hebt of de band gaat (deels) van de velg), dan is het niet altijd mogelijk om verder te rijden.
        Ik heb al een klapband gehad en de band bleef op de velg ... gewoon zelfs tegen 100 tot aan volgende parking gereden (paar honderd meter) en dat ging redelijk vlot, auto trok niet bepaald scheef wat me ten zeerste verwonderde.
        Plots traag rijden was geen optie mits geen echte pechstrook en vele vrachtwagens achter mij ... verder rijden was de veiligste keuze.
        Uiteindelijk was enkel de band beschadigd, de velg was gelukkig nog goed ... maar die kans is heel klein.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X