Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blunder van Microsoft

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Blunder van Microsoft

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hopend dat de mailserver van de provider niet crasht dus, of dat ze een goede BU hebben. [emoji1]
    Want ik dacht dat men met IMAP vooral de mail op de server liet staan en net niet echt veel locaal, tenzij een kopij van de berichten.
    Als je PC crasht en je logt daarna weer in, dan ben je juist niets kwijt.
    Daar schiet je voor zakelijke mail geen zak mee op .. je kan lokaal niets backuppen met W10 Mail .. en je "mailboxen" zijn onvindbaar diep in het systeem verstopt onder cryptische bestandsnamen .. ergo, men moet er voor zorgen dat belangrijke mails niet ergens overboord geraken want ze zijn onherroepelijk verloren of je moet ze één voor één lokaal opslaan als eml bestand .. leuk toch zo'n regressie in de tijd ?

Comment

Op mijn labtop heb ik office-home 2012 staan voor 1 pc en op mijn oude pc desktop een oem-versie office 2007 (legaal Verseg) deze desktop gaat door mij niet meer gebruikt worden en is geschoond. Sinds deze week heb ik een nieuwe en supersnelle desktop geconfigureerd voor video en foto bewerking. Voor het weinige gebruik op deze pc wil ik een goedkope licentie voor office met outlook. Deze heb ik gevonden maar ken dit pakket niet er zijn blijkbaar verschillende versies van office-home-and-student-2016, kent iemand deze:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Op mijn labtop heb ik office-home 2012 staan voor 1 pc en op mijn oude pc desktop een oem-versie office 2007 (legaal Verseg) deze desktop gaat door mij niet meer gebruikt worden en is geschoond. Sinds deze week heb ik een nieuwe en supersnelle desktop geconfigureerd voor video en foto bewerking. Voor het weinige gebruik op deze pc wil ik een goedkope licentie voor office met outlook. Deze heb ik gevonden maar ken dit pakket niet er zijn blijkbaar verschillende versies van office-home-and-student-2016, kent iemand deze:
        https://www.ictofficecentre.com/micr...SABEgKQ5_D_BwE
        Ik denk niet dat die versie ook Outlook heeft, maar ben er niet zeker van

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik gebruik gewoon pop3 op mijn desktop pc, en IMAP op alle andere.
          Heb op mijn desktop PC ingesteld, dat alle emails een maand moeten blijven staan. Daarmee haal je dus alle emails binnen via je outlook in POP3, en blijven ze 1 maand beschikbaar op je andere draagbare apparaten.
          Persoonlijk vind ik dat de eenvoudigste manier. En je hebt ook geen risico (of toch veel minder) dat je emailruimte bij je provider zou vollopen.

Backups maken, doe ik dus zelf op mijn desktop PC : bij outlook is dat gewoon zorgen dat het .pst bestand onder "mijn documenten" staat (en die map kopieer ik gewoon regelmatig eens naar de NAS).

Bij IMAP is het dus inderdaad zo, dat als je een mail op 1 toestel wist, het op alle toestellen gewist is (wat logisch is, want IMAP beheert de emails gewoon op de server van de emailprovider).
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            https://www.ictofficecentre.com/micr...SABEgKQ5_D_BwE
            Heeft geen Outlook, zoals Sieg vermoedde.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Daar schiet je voor zakelijke mail geen zak mee op .. je kan lokaal niets backuppen met W10 Mail .. en je "mailboxen" zijn onvindbaar diep in het systeem verstopt onder cryptische bestandsnamen .. ergo, men moet er voor zorgen dat belangrijke mails niet ergens overboord geraken want ze zijn onherroepelijk verloren of je moet ze één voor één lokaal opslaan als eml bestand .. leuk toch zo'n regressie in de tijd ?
              Wat zakelijke mail betreft zijn er twee mogelijkheden ... men heeft een eigen bedrijf en gebruikt de mailserver van een provider of eigen mailserver of men werkt voor een groot bedrijf met mailserver waar het bedrijf instaat voor een BU.
              In de meeste gevallen kunnen eindgebruikers (werknemers) niet eens iets instellen op hun eigen PC, maar er is in principe wel een lokale kopij opgeslagen voor offline gebruik.

Maar soit, maakt weinig uit in dit topic want de vraag ging over mail binnenhalen vanuit een POP of IMAP account bij een provider.
              Last edited by VerSeg; 16 september 2017, 16:47.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Regulus, voor zakelijke mail kan ik je volgen, maar voor particulier mail-verkeer lijkt de Mail app nog niet zo slecht, behoudens dat je geen verzendgroepen kan aanmaken.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                X