Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het spookt in mijn smartfeun.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Het spookt in mijn smartfeun.

    Ik heb 1 niet betalend app, een kompas, en gelukkig verbruikt het geen batterij vermogen.
    Maar toch krijg ik ongewenste reclame daardoor.

    Maar om op mijn probleem terug te komen, die tips van Telenet werken perfect tot nu toe want ik heb nog geen enkele oproep noch bericht ontvangen van dat nummer.
    Als ik nog iets nodig heb zal ik voortaan ook uitkijken naar een betalend app.
    Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #32
      Het spookt in mijn smartfeun.

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Ik heb geen betalende apps op mijn tablet en merk niets van vertragen of extra batterij verbruik.
      Moest je het data-verbruik kunnen vergelijken met enkel betalende versies, ge zou u verschieten van het verschil.
      En wat data gebruikt op de achtergrond, dat gebruikt ook energie.
      Meeste apps kosten niet eens een Euro, anderen hooguit een Euro of twee.
      Als men tot 1000€ of meer voor een smartphone kan geven, dan ook die paar Euro voor de apps, dat is mijn mening erover om wat geruster te zijn.
      Maar iedereen doet wat hij wil ... ik heb zelden of nooit problemen met mijn toestellen, zowel pc als smartphone.
      Al was het om geen of minder reclame te zien.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Het spookt in mijn smartfeun.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Moest je het data-verbruik kunnen vergelijken met enkel betalende versies, ge zou u verschieten van het verschil.
        En wat data gebruikt op de achtergrond, dat gebruikt ook energie.
        Mijn tablet staat meestal offline en verbruikt dus geen data op de achtergrond. De ogenblikken dat ik iets wil opzoeken of mail nakijken wordt WiFi aangezet voor connectie met de Mifi (hotspot). In de auto draait enkel mail en Waze maar is er ook ook elektriciteit.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Meeste apps kosten niet eens een Euro, anderen hooguit een Euro of twee.
        So? De meeste apps die ik gebruik hebben niet eens een betalende versie

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als men tot 1000€ of meer voor een smartphone kan geven, dan ook die paar Euro voor de apps, dat is mijn mening erover om wat geruster te zijn.
        Ik heb geen smartphone Ik denk er niet eens aan om zo veel geld aan een telefoon te besteden. Mijn oude Windows mobile 6.5 HTC heeft zelfs geen SIM kaartje meer.


        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Maar iedereen doet wat hij wil ... ik heb zelden of nooit problemen met mijn toestellen, zowel pc als smartphone.
        Al was het om geen of minder reclame te zien.
        Ik heb ook zo goed als nooit problemen met PC of tablet. Reclame op PC is onbestaande, op de tablet hoogst uitzonderlijk (slechts 1 app).
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #34
          Re: Het spookt in mijn smartfeun.

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Mijn tablet staat meestal offline en verbruikt dus geen data op de achtergrond. De ogenblikken dat ik iets wil opzoeken of mail nakijken wordt WiFi aangezet voor connectie met de Mifi (hotspot). In de auto draait enkel mail en Waze maar is er ook ook elektriciteit.
          Niet veralgemenen hé, de meeste mensen zijn wel altijd online en velen klagen wel over allerlei problemen die ze ondervinden.
          Niemand beweert dat jij betrokken bent.
          Net als stroom ... bij u altijd stroom in de buurt maar dat is niet voor iedereen zo.

          Dat is bij u dan ook een zeer persoonlijk gebruik, meestal is het nut van een tablet en/of smartphone om altijd bereikbaar te zijn en/of meldingen te ontvangen.
          Er zijn natuurlijk ook mensen die steeds alles afzetten zoals u en daar is niets mis mee ... maar dan komt ook alles tegelijk binnen. 😀

          Ik heb ook zo goed als nooit problemen met PC of tablet. Reclame op PC is onbestaande, op de tablet hoogst uitzonderlijk (slechts 1 app).
          Was de reactie niet eerder bedoeld voor mensen die wel problemen hebben?

          Dergelijke discussies zijn altijd in het algemeen van toepassing, nooit voor individuele gevallen.
          Mocht er nergens een probleem ontstaan, dan zouden er ook nergens topics over gestart worden.

          En ik heb liever een toestel dat een volledige dag op batterij "kan" werken, dan eentje dat het maar een paar uur uithoudt. 😀
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Het spookt in mijn smartfeun.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Niet veralgemenen hé,
            Mijn reactie was eigenlijk omdat je blijkbaar veralgemeende met mijn quote als voorbeeld

            Ik begon met computers met een kleine ZX81 en toen was het nog nodig dat je een idee had van wat achter de schermen gebeurde. Vandaar dat dat ik sowieso altijd in de settings allerhande aanpas. Tegenwoordig werkt bijna iedereen met alles "default" en dat is niet altijd het meest efficiënte.
            Bij apps is het dan nog zo dat die tot zo veel mogelijk dingen toegang willen terwijl dat voor een normale werking niet eens nodig is (wel voor big data collection natuurlijk). Een digitaal abo op een tijdschrift hoeft bv. geen toegang tot je adresboek of locatie.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #36
              Re: Het spookt in mijn smartfeun.

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Mijn reactie was eigenlijk omdat je blijkbaar veralgemeende met mijn quote als voorbeeld
              Integendeel, ik vergelijk wat gratis apps zowel bij mij als anderen verbruiken want dezelfde app is bij iedereen even slopend op dat gebied ... tenzij men zijn toestel uitzet natuurlijk.
              Een auto waarmee men niet rijdt, die zal ook weinig verbruiken.

              Jaren geleden gebruikte ik ook eerst redelijk wat gratis apps, nadien overgeschakeld naar betalende versies waar mogelijk.
              Het data-verbruik is drastisch verminderd, vooral belangrijk voor mobiele data en niet zozeer voor WiFi.
              Ook de reclame en spam is drastisch verminderd, wat ook logisch is.

              Bij gratis versies leven ze vaak van de inkomsten van doorverkoop van uw data ... maar die keuze maakt men zelf wanneer men dergelijk pakket installeert en gebruikt.

              Niets is gratis op deze wereld, ofwel betaalt men, ofwel recupereren ze het op een andere manier in de vorm van reclame of gebruik van gegevens.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Het spookt in mijn smartfeun.

                Zoals ik reeds schreef zijn de meeste apps bij mij gratis apps, op een vier- of vijftal na.
                Ze staan altijd allemaal (96 stuks, juist eens geteld) open, en mijn smartdinges staat altijd en overal online, zowel in binnenland en nu ook in het buitenland.

                Ik heb sedert enkele maanden een abo voor 1500 MB/maand en ik kom tot op heden nog niet eens aan een verbruik van500 MB/maand.
                Omdat ik nu een goeie 750 km gereden heb met Waze zit ik deze maand "reeds" aan 375 MB.... misschien kom ik deze maand dus eens boven de 500 MB (?).

                Ik vraag me reeds geruime tijd af hoe of wat sommigen doen om boven 500 of 1000 of 1500 MB verbruik per maand te komen !?!?
                Moest er een abo bestaan bij Telenet van 500 MB/maand ik schakel direct over, maar het is blijkbaar direct 1500 MB of niks.
                Last edited by Guest17; 16 september 2017, 14:09.

                Comment


                • #38
                  Re: Het spookt in mijn smartfeun.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik vraag me reeds geruime tijd af hoe of wat sommigen doen om boven 500 of 1000 of 1500 MB verbruik per maand te komen !?!?
                  Netflix, YouTube, social media, ...
                  Het loopt snel op zo.
                  My photo's

                  Comment


                  • #39
                    Re: Het spookt in mijn smartfeun.

                    De dochter van mijn vriendin heeft sinds vorige maand 10 GB op haar abonnement : en je mag gerust zijn dat het volledig opgebruikt geworden is geweest.
                    Is blijkbaar niet echt een probleem ...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #40
                      Re: Het spookt in mijn smartfeun.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Zoals ik reeds schreef zijn de meeste apps bij mij gratis apps, op een vier- of vijftal na.
                      Ze staan altijd allemaal (96 stuks, juist eens geteld) open, en mijn smartdinges staat altijd en overal online, zowel in binnenland en nu ook in het buitenland.

                      Ik heb sedert enkele maanden een abo voor 1500 MB/maand en ik kom tot op heden nog niet eens aan een verbruik van500 MB/maand.
                      Het is niet omdat men niet over zijn limiet gaat, dat er geen data verspild wordt aan verdoken onnodige achtergrondapplicaties die men niet gewild heeft.
                      Vermoedelijk werk je ook veel via WiFi ... de verloren data gaat ook daar verder natuurlijk.
                      Ik heb ooit die test gedaan en het verschil tussen enkel gratis apps en enkel betalende apps was enkele honderden MB's per maand.
                      En die 96 apps, men mag veronderstellen dat die allemaal geïnstalleerd blijven maar daarom niet allemaal open ... ik denk niet dat veel toestellen voldoende RAM-geheugen hebben om 96 apps tegelijk "open" te hebben.

                      Ik vraag me reeds geruime tijd af hoe of wat sommigen doen om boven 500 of 1000 of 1500 MB verbruik per maand te komen !?!?
                      Moest er een abo bestaan bij Telenet van 500 MB/maand ik schakel direct over, maar het is blijkbaar direct 1500 MB of niks.
                      Bij sommigen hun verbruik stel ik me die vraag soms ook eens ... maar ieder zijn ding.
                      Hier komt 24/7 alles binnen van 8 mailboxen alsook alle communicatie van mijn werk ... zowel WiFi, mobiele data, BT staat continu aan en ik gebruik mijn smartphone vele uren per dag, zowel privé als professioneel.
                      Van 6 januari tot heden is dat in totaal 7,8GB "mobiele" data ... een gemiddeld van 800MB/maand dus.
                      Om uren per dag met dat toestel bezig te zijn en naar niets te kijken wat "nuttig" verbruik betreft, vind is dat nog niet zo een hoog verbruik.
                      Ik ken veel mensen die met 10 of 15GB mobiele data per maand niet toekomen enkel voor privé.
                      Mogelijks hebben sommigen dan ook hun toestel niet correct ingesteld om thuis via WiFi te werken of hebben ze geen vast internet (uitzonderingen bestaan), dat maakt een groot verschil natuurlijk.
                      Last edited by VerSeg; 16 september 2017, 15:25.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Het spookt in mijn smartfeun.

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

                        Ik heb geen smartphone Ik denk er niet eens aan om zo veel geld aan een telefoon te besteden. Mijn oude Windows mobile 6.5 HTC heeft zelfs geen SIM kaartje meer.
                        Een goeie smartphone heb je tegenwoordig al voor zo'n 150 euro hoor. Dan zal je wel geen vingerafdruk of gelaatsherkenning hebben, je gaat nog 4 cijfertjes of een figuur moeten maken om te ontgrendelen. En al dat betaalgedoe via smartphone: veruit het snelste is nog altijd: bankkaart in de lezer en 4 cijfertjes intikken.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #42
                          Re: Het spookt in mijn smartfeun.

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          ......................................

                          Ik heb geen smartphone Ik denk er niet eens aan om zo veel geld aan een telefoon te besteden. Mijn oude Windows mobile 6.5 HTC heeft zelfs geen SIM kaartje meer.

                          ..................................
                          Als ik je kan helpen, hier liggen nog een viertal gewone GSM's en een drietal smartdinges, alles nog perfect werkend.
                          Allemaal vervangen wegens niet meer van hun tijd .

                          PS Ik zou het een ontzettend gemis vinden als we die smartdinges niet hadden bvb. zoals nu in het buitenland.
                          En wees gerust, het is niet om Facebook te checken want daar heb ik zelfs geen account.
                          Getijden, openingsuren, berichten/foto's uitwisselen met de kinderen/kleinkinderen, weerbericht/buienradar checken voor je een uitstap plant, exacte uren van blauwe en gouden uurtje, tabel voor het werken met een bigstopper, altijd rekenmachine bij, herkennen planten, insecten, vogels, camera's thuis checken, agenda bijhebben, hoogtepunten in de kranten nakijken, Tripadvisor bekijken voor je een restaurant binnengaat, Europ Assistance verwittigen bij pech/ongeval (zo weten die direct op een paar meter na waar je je bevindt)... en zo kan ik nog een tijd doorgaan.

                          Maar dat er mensen zijn die dit gemak allemaal niet nodig achten kan ik ook begrijpen, maar ikzelf noem dat dan ter plaatse blijven trappelen, en normaal gezien kom je dan niet zo ver .
                          Last edited by Guest17; 24 september 2017, 09:11.

                          Comment


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Maar dat er mensen zijn die dit gemak allemaal niet nodig achten kan ik ook begrijpen, maar ikzelf noem dat dan ter plaatse blijven trappelen, en normaal gezien kom je dan niet zo ver .
                            Dat noemen ze mee gaan met "uwen " tijd he en dat is eigenlijk absoluut noodzakelijk anders kom je vroeg of laat in serieuze problemen....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #44
                              Het spookt in mijn smartfeun.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Dat noemen ze mee gaan met "uwen " tijd he en dat is eigenlijk absoluut noodzakelijk anders kom je vroeg of laat in serieuze problemen....
                              Een beetje mee zijn met zijn tijd is nog niet zo erg ... er zijn echter verschillende werelden om op de hoogte te blijven en tijden veranderen héél snel en ook het prijskaartje.
                              Maar we leven maar één keer en we moeten genieten wanneer het kan. [emoji1]
                              En inderdaad ... eens men achterop raakt dan is men snel verloren.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Het spookt in mijn smartfeun.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Men kan bij herinstellen van een toestel met dezelfde login toch kiezen om niets automatisch terug te zetten?

                                Verder gebruik ik zelf ook geen gratis apps, enkel betalende versies of het is weer zover met data en batterijgebruik.
                                Het verschil tussen gratis en betalende versies is vaak enorm.
                                Terugzetten blokkeren was mij driemaal niet gelukt op mijn Sony Xperia Compact (de enige nog verkrijgbare android smartphone die in je broekzak kan en je met één hand kan vasthouden).
                                Heb nu wel alle overbodige apps van mijn Google Play account verwijderd, dus zo kan het wel.
                                Toestel gedraagt zich al 2 weken behoorlijk, ik moet dus voorlopig geen nieuwe (die nauwelijks verschilt) kopen.

                                Die reclame in gratis apps kan inderdaad veel geven.

                                Comment

                                Working...
                                X