Ik zoek ideeën (hoewel het probleem opgelost is).
Ik zit in mijn Patrol met een heel geheimzinnig bakje zonder aanduidingen en met een speciale sleutel met enkel on-off, het is duidelijk achteraf bijgezet en er lopen enkel elektrische draden richting motor van uit die ik niet kan volgen (dus geen vacuum of onderdrukleiding).
Verleden jaar op de rookkeuring geen probleem maar dit jaar stond ik er met het schaamrood op de kaken. Afgekeurd. En terecht ! Nochtans goed toeren gemaakt naar de keuring en eens achter me gekeken en alles viel nog mee.
Dan maar denken...
Vroeger had ik een heel plezant turbo-gat als ik reed maar het slotje van die bak zat een beetje los, bakje opgevezen (enkel elektronica) en eens op on gezet. Ik voelde aanvankelijk weinig verschil, in de eerste plaats een veel grotere vermogensspreiding. Dat was verleden jaar toen hij probleemloos door de rooktest ging. Paar maand geleden dat voor de lol eens op off gezet en kijk, dat turbogat was er weer, ik had ook de indruk van een stuk meer vermogen. Dan kwam de keuring van Juli ll en .... knip Mariette ! Begin maar te denken.
Opeens viel mijn nikkel, bakje op on gezet en eens aan 140 in 4e naar Aalter en terug. Probleem opgelost.
Maar wat ik me nu afvraag : waarop zou dat dingetje in feite kunnen inspelen ? EGRklep aan en uit kan toch niet ? Inspuitkarakteristiek wijzigen ? Of iets anders ?
Ik zit in mijn Patrol met een heel geheimzinnig bakje zonder aanduidingen en met een speciale sleutel met enkel on-off, het is duidelijk achteraf bijgezet en er lopen enkel elektrische draden richting motor van uit die ik niet kan volgen (dus geen vacuum of onderdrukleiding).
Verleden jaar op de rookkeuring geen probleem maar dit jaar stond ik er met het schaamrood op de kaken. Afgekeurd. En terecht ! Nochtans goed toeren gemaakt naar de keuring en eens achter me gekeken en alles viel nog mee.
Dan maar denken...
Vroeger had ik een heel plezant turbo-gat als ik reed maar het slotje van die bak zat een beetje los, bakje opgevezen (enkel elektronica) en eens op on gezet. Ik voelde aanvankelijk weinig verschil, in de eerste plaats een veel grotere vermogensspreiding. Dat was verleden jaar toen hij probleemloos door de rooktest ging. Paar maand geleden dat voor de lol eens op off gezet en kijk, dat turbogat was er weer, ik had ook de indruk van een stuk meer vermogen. Dan kwam de keuring van Juli ll en .... knip Mariette ! Begin maar te denken.
Opeens viel mijn nikkel, bakje op on gezet en eens aan 140 in 4e naar Aalter en terug. Probleem opgelost.
Maar wat ik me nu afvraag : waarop zou dat dingetje in feite kunnen inspelen ? EGRklep aan en uit kan toch niet ? Inspuitkarakteristiek wijzigen ? Of iets anders ?
Comment