Dit weekend gaan we naar het 4e arrondissement in Parijs voor een weekendje (4e arrondissement nabij Place de Vosges)
Ik ben er ooit al geweest voor een ééndaagse fototrip en mijn vrouw enkel met school voor Versailles, dus totaal iets anders
Wij gaan met ons dochter van 10j, dus niet meteen om overal museums binnen te gaan met lange wachtrijen Chinezen en ook niet om te shoppen.
Gewoon een wandeling voor de sfeer en de bezienswaardigheden op afstand Eifeltoren, Sacre Coeur, Louvre en misschien 2 bezoekjes.
We hebben al een 24u parking geboekt voor de zaterdag en de zondag is het op de meeste plaatsen gratis parkeren en een milieuvignet is niet nodig in het weekend.
Dag 1 (te voet)
1. Centre Pompidou
2. Louvre + Jardin des Tuileries tot Place De La Concorde
3. Eifeltoren
4. Champs Elysées tot Arc de Triomphe
5. Galeries Lafayette (iets drinken boven met prachtig zicht)
6. Montmartre/Place du Tertre + Sacré Coeur
Daarna een restaurant tot schemer donker en nog 2 verlichte locaties :
7. Moulin Rouge verlicht
8. Eifeltoren verlicht
Deze wandeling is 11km in totaal en alles is op route, normaal wel doenbaar met terrasje tussen (in de betaalbare zaken
Terug naar ons hotel zou nog 11km zijn dus iets teveel, dus vanaf daar moet ik nog eens opzoeken welke metrolijn vanaf de Eifeltoren naar ons hotel in Rue Saint Antoine rijd, weet iemand welke website of lijn-nr dit zou zijn ?
DAG 2 (met de wagen) :
1. Notre Dame
2. La Défense (2 place De La Défense)
Daar voorlopig iets minder op de planning, misschien kan ik nog iets bijvoegen?
Ik ben er ooit al geweest voor een ééndaagse fototrip en mijn vrouw enkel met school voor Versailles, dus totaal iets anders
Wij gaan met ons dochter van 10j, dus niet meteen om overal museums binnen te gaan met lange wachtrijen Chinezen en ook niet om te shoppen.
Gewoon een wandeling voor de sfeer en de bezienswaardigheden op afstand Eifeltoren, Sacre Coeur, Louvre en misschien 2 bezoekjes.
We hebben al een 24u parking geboekt voor de zaterdag en de zondag is het op de meeste plaatsen gratis parkeren en een milieuvignet is niet nodig in het weekend.
Dag 1 (te voet)
1. Centre Pompidou
2. Louvre + Jardin des Tuileries tot Place De La Concorde
3. Eifeltoren
4. Champs Elysées tot Arc de Triomphe
5. Galeries Lafayette (iets drinken boven met prachtig zicht)
6. Montmartre/Place du Tertre + Sacré Coeur
Daarna een restaurant tot schemer donker en nog 2 verlichte locaties :
7. Moulin Rouge verlicht
8. Eifeltoren verlicht
Deze wandeling is 11km in totaal en alles is op route, normaal wel doenbaar met terrasje tussen (in de betaalbare zaken
Terug naar ons hotel zou nog 11km zijn dus iets teveel, dus vanaf daar moet ik nog eens opzoeken welke metrolijn vanaf de Eifeltoren naar ons hotel in Rue Saint Antoine rijd, weet iemand welke website of lijn-nr dit zou zijn ?
DAG 2 (met de wagen) :
1. Notre Dame
2. La Défense (2 place De La Défense)
Daar voorlopig iets minder op de planning, misschien kan ik nog iets bijvoegen?
Comment