Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe auto

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wat betreft Cruise control maakt dat niet uit, maar bij de meeste manueel geschakelde versnellingsbakken moet je na het ontkoppelen steeds
    terug je cruise control activeren, bij een automaat hoeft dat slechts na het remmen, gewoon een tik op de knop en je auto gaat terug naar de onthouden snelheid.
    Bij mijn Audi (manuele bak) blijft de Cruise control ook actief na het ontkoppelen. Enkel bij remmen wordt hij gedeactiveerd.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Bij onze automaat wordt de CC ook enkel gedeactiveerd bij het remmen (kan niet bij ontkoppelen want dat gaat niet met een automaat ).
      Dan gewoon een kleine tik tegen het knopke 'res.' (van reset veronderstel ik) en de CC gaat terug naar de vorige gekozen snelheid.
      Met hetzelfde knopje kan je ook telkens per tik omhoog de gekozen snelheid van de CC ongeveer 2 km/u rapper instellen, en omgekeerd bij het naar beneden tikken, 2 km/lager gaan.
      Ook nog een knopke om de CC uit te schakelen en ééntje om uit te schakelen (dus in totaal vier knopkes op het stuur voor de CC alleen)
      Maar dat zal wel bij elke CC zo zijn zeker (?).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Bij onze automaat wordt de CC ook enkel gedeactiveerd bij het remmen (kan niet bij ontkoppelen want dat gaat niet met een automaat ).
        Dan gewoon een kleine tik tegen het knopke 'res.' (van reset veronderstel ik) en de CC gaat terug naar de vorige gekozen snelheid.
        Met hetzelfde knopje kan je ook telkens per tik omhoog de gekozen snelheid van de CC ongeveer 2 km/u rapper instellen, en omgekeerd bij het naar beneden tikken, 2 km/lager gaan.
        Ook nog een knopke om de CC uit te schakelen en ééntje om uit te schakelen (dus in totaal vier knopkes op het stuur voor de CC alleen)
        Maar dat zal wel bij elke CC zo zijn zeker (?).
        Vier knopjes? Raar, ik heb ook een Meriva en deze heeft drie knopjes. Wel eentje dat meerdere functies heeft.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Vier knopjes? Raar, ik heb ook een Meriva en deze heeft drie knopjes. Wel eentje dat meerdere functies heeft.

Allee gij, heb jij ook zo'n "zwalpend schuitje"... want dat wordt hier door sommigen zo genoemd .

Maar soit, voor wat de knopjes betreft, sorry ik weet het, hier moet je het soms met handen, voeten, tekeningen en foto's uitleggen.
          Ik bedoel vier (of zes) functies ipv vier knopjes, de middelste heeft twee functies (of als je wil vier )...

Dus nogmaals sorry, ik zal het nooit meer doen.
          Last edited by Guest17; 28 augustus 2017, 10:24.

Comment

Allee gij, heb jij ook zo'n "zwalpend schuitje"... want dat wordt hier door sommigen zo genoemd .

Maar soit, voor wat de knopjes betreft, sorry ik weet het, hier moet je het soms met handen, voeten, tekeningen en foto's uitleggen.
            Ik bedoel vier (of zes) functies ipv vier knopjes, de middelste heeft twee functies (of als je wil vier )...
            Dus nogmaals sorry, ik zal het nooit meer doen.
            Communicatie, is en blijft een moeilijk gegeven.

En ja, ik heb ook zo een zwalpend schuitje. Ondertussen al 175k op de teller en loopt nog gelijk een .....
            Mvg.
            Robert

Comment

Ik gebruik nooit een CC.Ik vind het een totaal onnatuurlijk gedrag dat een auto versnelt tot de opgegeven snelheid zonder dat je zelf actief bent,en verder zijn snelheid houdt.
              Kan alleen de aandacht verminderen,en ja je krijgt tijd om te sms'en etc.
              Te vergelijken met een body in P of M.
              Maar ieder heeft natuurlijk zijn idee over autorijden en fotograferen.
              Als je voor dat laatste de perfectie wilt,dan doe dat je volgens mij op elk gebied,ook autorijden.
              Maar zal wel afhangen hoe het beestje in mekaar zit zeker.

Comment

Ik doe 30000 km per jaar en gebruik mijn automatische cruise control zoveel mogelijk (autosnelwegen maar ook langere stukken lokale wegen) maar steeds heb ik mijn voet dermate geplaatst dat ik snel kan remmen. Op deze manier ben ik minder vermoeid, minder opgejaagd en rij gewoon veel rustiger. De cc staat steeds ingesteld op de toegelaten maximumsnelheid + 5 km. De afstandsregeling op medium.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

CC is vooral handig om op langere afstand een constantere snelheid te houden en zich meer op het verkeer te kunnen concentreren.
                  ACC is dan nog een stukje veiliger en gebruiksvriendelijker, zeker in combinatie met een automaat.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

ACC is gewoon zalig!
                    Kan dat niet meer missen, zeker in de file.
                    Ik ben er zeker van dat het mij al boetes heeft bespaard. Heerlijk relax rijden, en als er iets voor je gebeurt is het systeem soms sneller om te remmen dan jezelf.

Comment

• Re: Nieuwe auto

Voor jullie gebruik waarschijnlijk fantastisch,voor mij nougat-bollen.
                      Ieder zijn idee.

Comment

res staat normaal voor 'resume'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Ik gebruik nooit een CC.Ik vind het een totaal onnatuurlijk gedrag dat een auto versnelt tot de opgegeven snelheid zonder dat je zelf actief bent,en verder zijn snelheid houdt.
                          Kan alleen de aandacht verminderen,en ja je krijgt tijd om te sms'en etc.
                          Te vergelijken met een body in P of M.
                          Maar ieder heeft natuurlijk zijn idee over autorijden en fotograferen.
                          Als je voor dat laatste de perfectie wilt,dan doe dat je volgens mij op elk gebied,ook autorijden.
                          Maar zal wel afhangen hoe het beestje in mekaar zit zeker.
                          Wie gebruikt nu op die manier zijn CC ??????
                          Normaal gezien ga je zelf (actief zoals je dat zo mooi verwoordt) tot de gewenste snelheid bvb 120 km/u en pas dan zet je de CC vast toch !?
                          Moet je eens kort afremmen op de autoweg van 120 km/u tot bvb 100 of 90 km/u, dan kan je de reset gebruiken zodat de wagen vlot en niet overdreven vlug terug naar 120 km/u gaat.

Ook ideaal om je aan de voorgeschreven snelheid te houden, en als je al eens heel kort wil versnellen kan dat ook.
                          Ik heb het alleszins nog nooit als een aandacht verminderend iets ervaren, wel als een héééél groot gemak.

En de manier van autorijden gaan doortrekken naar x y of z, en vooral met fotograferen... dat is pas bullsh.t ofte nergens op slaand of nougatbollen.
                          En mocht ik nu een nieuwe wagen kopen dan MOET het met ACC zijn, zeker weten.

Maar het is iedereen gegund op de ouderwetse manier te blijven autorijden.
                          Misschien zijn er nog auto's met vier versnellingen, zonder servostuur en dito remmen enz...zij die daar graag mee rijden, doe maar, maar ik prefereer het gemak.
                          Jij zou zeggen "er zijn er ook nog die analoog fotograferen ook" .

Voor mij kunnen er niet genoeg nieuwigheden op een auto zitten, ze stoppen ze er alleszins niet in om je aandacht te gaan verminderen .
                          Last edited by Guest17; 28 augustus 2017, 15:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            res staat normaal voor 'resume'
                            Ahzo, bedankt, dat wist ik niet.
                            Wist enkel waarvoor het diende .

Comment

Normaal gezien ga je zelf (actief zoals je dat zo mooi verwoordt) tot de gewenste snelheid bvb 120 km/u en pas dan zet je de CC vast toch !?
                              Bahhhh ... wat is normaal met een functie dat men op allerlei manieren kan gebruiken?

Men kan ook reeds vroeger op die knop drukken en de snelheid instellen welke men wil bekomen, gaat even goed ... maar dan moeten men wat meer op dat knopke/hendeltje drukken om tot het resultaat te komen.
                              Elke druk verhoogt hier met 1 km/u, even inhouden verhoogt met 5 km/u of naar de volgende 10 km/u afhankelijk van wagen.

Maar het blijft nog altijd een goed "hulp"middel dat vooral op snelwegen zeer handig is.
                              Op secundaire wegen is CC niet zo handig, ACC dan weer wel.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Maar het blijft nog altijd een goed "hulp"middel dat vooral op snelwegen zeer handig is.
                                Op secundaire wegen is CC niet zo handig, ACC dan weer wel.
                                Ik gebruik cruise control ieder ogenblik ik maar kan, welke ook de maximum snelheid is. Al is het maar voor 100 meter.
                                Mvg.
                                Robert

Comment

Working...
                                X