Ik zit wat te twijfelen om onze Golf van 2010 (diesel) met 120000 km op de teller te vervangen. Heeft dankzij de toenmalige premies (omdat het een diesel was !) ongeveer 14000 euro gekost. Het is een Blue Motion 1600 77 kW
Online krijg ik taxatie van de restwaarde tussen 5800 en 6300 euro.
Ik sta nu voor een seriues onderhoud dat ik inschat rond 400 euro + herstelling van het openen van de achterklep die het nu laat afweten. Als ik dat nu laat doen heeft het natuurlijk geen zin om een paar weken later te vernieuwen.
Ik zie echter de bomen niet meer door het bos.
Ik rij zéér graag met een diesel, maar die zijn tegenwoordig als "des duivels", ik weet niet wat me qua belastingen of boetes allemaal boven het hoofd hangt als ik nu nog opteer voor diesel.
Ik sta ook niet afkerig voor een jonge occasie, maar daar zal het aanbod diesel ook wel overwegend zijn vermoed ik.
Hybride lijkt me een beetje mossel nog vis en elektrisch lijkt me het betaalbare aanbod nog héél summier.
Zit ik met mijn gedachtengang goed of er volledig naast ?
Vooropgesteld budget: 15 à 20000 euro.
Wie wil meedenken: alvast bedankt !
Online krijg ik taxatie van de restwaarde tussen 5800 en 6300 euro.
Ik sta nu voor een seriues onderhoud dat ik inschat rond 400 euro + herstelling van het openen van de achterklep die het nu laat afweten. Als ik dat nu laat doen heeft het natuurlijk geen zin om een paar weken later te vernieuwen.
Ik zie echter de bomen niet meer door het bos.
Ik rij zéér graag met een diesel, maar die zijn tegenwoordig als "des duivels", ik weet niet wat me qua belastingen of boetes allemaal boven het hoofd hangt als ik nu nog opteer voor diesel.
Ik sta ook niet afkerig voor een jonge occasie, maar daar zal het aanbod diesel ook wel overwegend zijn vermoed ik.
Hybride lijkt me een beetje mossel nog vis en elektrisch lijkt me het betaalbare aanbod nog héél summier.
Zit ik met mijn gedachtengang goed of er volledig naast ?
Vooropgesteld budget: 15 à 20000 euro.
Wie wil meedenken: alvast bedankt !
Comment