Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlichting oprit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verlichting oprit

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Het voordeel van die lampen op zonne-energie is dat die veilig kunnen worden geplaatst door iemand die helemaal niets kent van elektriciteit.
    Ze moeten dan alleen maar goed vastgemaakt worden zodat ze niet op iemand kunnen vallen, voor de rest kan er niet veel verkeerd mee gedaan worden (de enige elektrische verbinding is een stekker tussen het zonnepaneel en de lampunit, en alles werkt op een veilige lage spanning).
    Nadeel is dat, zeker met goedkope brol, men binnen het jaar opnieuw mag beginnen.
    Tweede nadeel is dat het in de winter vaak niet lang genoeg kan branden en ze bij sneeuwval niet opladen.
    Het is eenvoudig om plaatsen, maar het is vaak een investering van korte duur.
    Steinel heeft er ook, maar die zijn wel veel beter afgewerkt ... sneeuw blijft wel een probleem.
    En voor TS geen mogelijkheid om via zijn poort te sturen.

    Als men problemen heeft door te weinig kennis, dan vraagt men gewoon hulp.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Verlichting oprit

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Met uw reeds gekochte lichtsensor kan je ook werken, maar dan enkel als de poort opent.
      Je legt 220V naar die sensor, de uitgang daarvan (contact voor de lamp) gaat dan naar het contact (relais) van je poort en van daaruit naar de lamp.
      Op deze manier heeft de sensor steeds stroom om te kunnen werken zoals het moet.
      De stroom gaat dan via de relais van de poort waardoor die onderbroken is als de poort dicht is en het licht niet brandt.
      Gaat de poort open, dan zorgt de relais ervoor dat het licht kan branden ... inderdaad alleen als de lichtsensor denkt dat het donker genoeg is.
      Zo ben ik het van plan om te implementeren of laten helpen door iemand die er wel iets meer van kent.
      Die de poort geinstalleerd heeft was niet echt nen toffe, behulpzame....


      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Anders madam veranderen.
      Kent dat spreekwoord nog : Ik heb een vrouw om te stelen, ik vind alleen geen dief

      Al een geluk dat ze hier niet op het forum zit LOL....

      Comment


      • #18
        Re: Verlichting oprit

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Nadeel is dat, zeker met goedkope brol, men binnen het jaar opnieuw mag beginnen.
        Tweede nadeel is dat het in de winter vaak niet lang genoeg kan branden en ze bij sneeuwval niet opladen.
        Het is eenvoudig om plaatsen, maar het is vaak een investering van korte duur.
        Steinel heeft er ook, maar die zijn wel veel beter afgewerkt ... sneeuw blijft wel een probleem.
        En voor TS geen mogelijkheid om via zijn poort te sturen.

        Als men problemen heeft door te weinig kennis, dan vraagt men gewoon hulp.
        Ik heb er zo'n aantal aan het tuinhuis en aan de houtstapel en dat werkt inderdaad goed maar ik heb ook een Rottweiler die heen en weer naar de poort loopt als ie wat hoort en dan gaat die verlichting steeds aan....

        Comment


        • #19
          Re: Verlichting oprit

          Bedankt aan allen voor de reakties

          Comment

          Working...
          X