Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogen we fier zijn?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mogen we fier zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Nou, iedereen zijn mening.
    Ik snap nationalistische gevoelens gewoon niet. En in wedstrijden nog minder. Als ik ooit een wedstrijd kijk, hoop ik gewoon dat de beste mag winnen. Maakt me totaal niet uit van waar hij of zij komt.
    En op zich vind ik het grappig: deze atlete is half Belgisch, half Senegalees.
    Bij voetbal is het nog erger. Hoeveel 'echte' belgen zitten daar tussen? De helft van de namen kunnen we niet eens uitspreken.
    Dus ja, toffe prestatie want het kan me niets schelen welk land ze vertegenwoordigt.
    Mijn quote ging niet over nationalisme, maar over de wereldprestatie an sich.
    In atletiek is het begrip 'eigen land' heel relatief.
    Je ziet er bijvoorbeeld veel Keniaanse marathonlopers onder de vlag van bijvoorbeeld Qatar or de VAE lopen omwille van de opgelegde quota op atleten per land.
    Mijn respect voor een atlete zoals Thiam is dan ook beduidend groter dan voor een overbetaalde voetbalster die nauwelijks nog weet van welke planeet hij is...
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Je kunt die vraag ook eenvoudigweg omdraaien: waarom zou je verdomme
      niet fier op haar en haar prestaties zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
        Je kunt die vraag ook eenvoudigweg omdraaien: waarom zou je verdomme
        niet fier op haar en haar prestaties zijn?
        Om dezelfde reden. Omdat je er zelf niets moest voor presteren. ZIJ mag fier zijn, haar entourage mag fier zijn maar wij?
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Ik heb dit draadje gestart om Thiam de eer te bewijzen die haar toekomt.
          Dat ik daar fier op ben is mijn zaak en elkeen mag daar gerust zijn mening over hebben, maar hou a.u.b.op dit draadje te verzieken!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Dat ik daar fier op ben is mijn zaak en elkeen mag daar gerust zijn mening over hebben, maar hou a.u.b.op dit draadje te verzieken!
            Je moet je niet druk maken. Je mag fier zijn, OK. Ik mag het dan ook raar vinden om fier te zijn op iets waar je zelf niets aan bijgebracht hebt. Case closed.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              De titel is nochtans een vraag, dus kan je verschillende antwoorden krijgen.

Comment

Eén ding is zeker: het motiveert een aantal mensen in hun streven, wat dat ook mag zijn.
                Het verbindt ook mensen, ze praten er over, ze hebben meningsverschillen en als ze volwassen genoeg zijn, aanvaarden ze de mening van de ander, ze hebben er begrip voor.
                En dat Naffi "toevallig" de Belgische nationaliteit heeft, zorgt ervoor dat wie zich Belg voelt, blij is, of gelukkig.
                En dat kan onmogelijk negatief zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Om dezelfde reden. Omdat je er zelf niets moest voor presteren. ZIJ mag fier zijn, haar entourage mag fier zijn maar wij?
                  Toch één kanttekening: als Thiam nu één van de 195 andere nationaliteiten zou hebben (er zijn 196 landen) dan werd ze 195 keer door het overgrote gedeelte van de bevolking van die landen op handen gedragen.
                  Hier lijkt het abnormaal als je zegt "waauw, een Belgische bereikt de wereldtop, ik ben ook een beetje fier".

Dus ja, ik ben als Belg ook een beetje fier dat zij dit resultaat neerzet. En als je mijn avatar ontleedt weet je waarom (46 jaar geleden)
                  Last edited by nete; 9 augustus 2017, 21:17.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik ben ook fan van Thiam!

En wat nationalisme betreft.... dit filmpje eens bekijken.

Dan zie je hoe dikwijls de grenspalen verlegd zijn in de laatste 1000 jaar. Hallucinant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik ben ook fan van Thiam!

En wat nationalisme betreft.... dit filmpje eens bekijken.

Dan zie je hoe dikwijls de grenspalen verlegd zijn in de laatste 1000 jaar. Hallucinant.
                      Geweldig filmke

Comment

Working...
                      X