Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 keyboard /muis voor 2 computers ? - Synergy ? of iets anders ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 keyboard /muis voor 2 computers ? - Synergy ? of iets anders ?

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Zoiets werkt enkel in hetzelfde (thuis)netwerk.
    Als ik thuiswerk dan is mijn werkpc verbonden via VPN naar het netwerk van mijn werkgever en mijn andere op mijn thuisnetwerk...
    Dat is inderdaad in de meeste gevallen zo en dan valt er weinig te kopiëren van de ene PC naar de andere.
    De reden waarom ik het ook beperkt hield tot een USB switch.
    Maar ieders situatie kan natuurlijk anders zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat is inderdaad in de meeste gevallen zo en dan valt er weinig te kopiëren van de ene PC naar de andere.
      De reden waarom ik het ook beperkt hield tot een USB switch.
      Maar ieders situatie kan natuurlijk anders zijn.
      Voor mij persoonlijk het het énorm handig - vroeger had ik ongeveer hetzelfde met een KVM switch, maar zoveel draden wil ik nooit meer.
      Deze oplossing werkt voor mij, dus ik ben gelukkig.

Synergy zou ongeveer hetzelfde doen ( 19 euro ) en die kan dan wel uitwisselen tussen Windows en Mac.
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

heb ondertussen een StarTech.Com SV231DVIUA 2-Port DVI USB KVM Switch mit Audio/USB Hub aangeschaft...
        https://www.amazon.de/dp/B004NNTV2S/...1_TE_dp_1?th=1

Stond een tweedekansje voor 35€ en is ondertussen geleverd..Staan 2 kleine krasjes op en werkt perfect!
        Bedankt voor de tipz

ps: er staat trouwens weer een 2dehands voor 41 euro...
        Last edited by Dpix; 6 augustus 2017, 13:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          heb ondertussen een StarTech.Com SV231DVIUA 2-Port DVI USB KVM Switch mit Audio/USB Hub aangeschaft...
          https://www.amazon.de/dp/B004NNTV2S/...1_TE_dp_1?th=1

Stond een tweedekansje voor 35€ en is ondertussen geleverd..Staan 2 kleine krasjes op en werkt perfect!
          Bedankt voor de tipz

ps: er staat trouwens weer een 2dehands voor 41 euro...
          Ziet er een tof toestel uit !

Heb destijds ook zo iets gehad ( toen de toetsenborden nog aan een draad hingen, de muizen ook, de monitoren op VGA werkten en de printers zo'n joekel van een connector hadden ) - was een switch voor 3 computers dacht ik. Het dozeke hing scheef van de kabels
          Het werkt wel perfect, maar zo'n spaghetti wil ik niet meer op mijn desk.

Nu ja, in sommige gevallen zal het inderdaad niet anders kunnen.

Maar ik denk dat USB C in de toekomst veelbelovend is. Dat ding stuurt werkelijk alles door 1 kabeltje !
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ziet er een tof toestel uit !

Heb destijds ook zo iets gehad ( toen de toetsenborden nog aan een draad hingen, de muizen ook, de monitoren op VGA werkten en de printers zo'n joekel van een connector hadden ) - was een switch voor 3 computers dacht ik. Het dozeke hing scheef van de kabels
            Het werkt wel perfect, maar zo'n spaghetti wil ik niet meer op mijn desk.

Nu ja, in sommige gevallen zal het inderdaad niet anders kunnen.

Maar ik denk dat USB C in de toekomst veelbelovend is. Dat ding stuurt werkelijk alles door 1 kabeltje !
            Uiteindelijk is het maar 1 video en usb kabel extra...en alle aansluitingen zitten achteraan... buiten dat bakje zie je er niet veel van hoor.

Comment

Kan je niet switchen op je pc zelf ?
              Ik log aan op het werk via Citrix op mijn thuis pc, maar ik kan perfect switchen naar mijn thuis-configuratie.
              Voordeel: groot scherm ook voor werk-configuratie, 1 toetsenbord, 1 muis, 1 printer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Kan je niet switchen op je pc zelf ?
                Ik log aan op het werk via Citrix op mijn thuis pc, maar ik kan perfect switchen naar mijn thuis-configuratie.
                Voordeel: groot scherm ook voor werk-configuratie, 1 toetsenbord, 1 muis, 1 printer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                Wij werken met een vpn connectie, geen Citrix...
                Deze switchbox werkt perfect en zou niets anders willen...

Comment

Working...
                X