Op foto's of schetsen alleen durf ik me niet baseren, maar is deze niet wat groot?
Ik heb net een mail naar Vogel's gestuurd.
Heb er een link in gezet naar de 38 inch LG + ook een foto bijgevoegd. Zou binnen 2-3 dagen antwoord moeten hebben.
Ik heb de beugel liever iets te zwaar dan iets te licht, want mijn ervaring is dat een groot scherm gemakkelijk wiebelt.
Ik vraag me zelfs af of die VESA 100 wel genoeg oppervlakte biedt....
Enfin, zal het antwoord van Vogel's afwachten.
Langs de kant van het scherm is het VESA 100 heb je eerder aangehaald, dus alles wat groter is dan 100 X 100 aan de beugel dient tot niets.
Langs de kant van de muur is iets anders ... sommige beugels hebben daar een klein oppervlak en dan moet de muur stevig genoeg zijn op er wat langere en dikkere vijzen in te krijgen.
Wat stevigheid betreft ... de meeste schermen staan standaard op een heel dunne voet, die kunnen dat gewicht toch ook aan?
En als een beugel een TV kan houden, dan zeker ook een computerscherm.
Wel letten dat de maat juist is en vooral de functionaliteit (beweeglijkheid) voldoet aan uw eisen.
Wat eerder al door iemand aangekaart werd, kan je geen bureaubeugel gebruiken?
Je hebt een brede tafel, maar kan je daar niet achter?
Is toch maar de dikte van het metaal dat je als spatie nodig hebt?
Nu zelf zou ik dat ook wel niet nemen (eigen keuze).
Is er geen winkel waar je die beugels kan zien?
Eventueel ander merk want Vogels is niet het enige dat bestaat.
De beugel waar je naar verwijst kan tot 400 X 400, dat is toch al overkill?
Je gaat achter uw scherm 75% te veel metaal hebben dat het enkel lelijker maakt.
Enfin, mijn gedacht hé. [emoji1]
VESA 100 is een standaard, enkel op die punten zijn bevestigingspunten op het scherm om te steunen, de rest is gewoon plastiek dat geen draagkracht heeft.
Een 65" TV hangt ook maar met 4 vijzen aan een beugel, de rest steunt ook nergens.
Voor computerschermen neemt men vaak een beugel met een plaatje dat net groot genoeg is voor die VESA 100.
Enfin, zo zie ik dat toch op de meeste plaatsen.
Dat is dan een vast formaat en geen regelbare beugel voor allerlei formaten van schermen.
Je kan er bij Coolblue altijd eentje bestellen en kijken of het past.
Past het niet.... terug er mee. Ze adverteren er zelfs mee, en dat werd mij ooit aangeraden bij een koffiemachine.
Langs de kant van het scherm is het VESA 100 heb je eerder aangehaald, dus alles wat groter is dan 100 X 100 aan de beugel dient tot niets.
Langs de kant van de muur is iets anders ... sommige beugels hebben daar een klein oppervlak en dan moet de muur stevig genoeg zijn op er wat langere en dikkere vijzen in te krijgen.
Wat stevigheid betreft ... de meeste schermen staan standaard op een heel dunne voet, die kunnen dat gewicht toch ook aan?
En als een beugel een TV kan houden, dan zeker ook een computerscherm.
Wel letten dat de maat juist is en vooral de functionaliteit (beweeglijkheid) voldoet aan uw eisen.
Wat eerder al door iemand aangekaart werd, kan je geen bureaubeugel gebruiken?
Je hebt een brede tafel, maar kan je daar niet achter?
Is toch maar de dikte van het metaal dat je als spatie nodig hebt?
Nu zelf zou ik dat ook wel niet nemen (eigen keuze).
Is er geen winkel waar je die beugels kan zien?
Eventueel ander merk want Vogels is niet het enige dat bestaat.
De beugel waar je naar verwijst kan tot 400 X 400, dat is toch al overkill?
Je gaat achter uw scherm 75% te veel metaal hebben dat het enkel lelijker maakt.
Enfin, mijn gedacht hé. [emoji1]
VESA 100 is een standaard, enkel op die punten zijn bevestigingspunten op het scherm om te steunen, de rest is gewoon plastiek dat geen draagkracht heeft.
Een 65" TV hangt ook maar met 4 vijzen aan een beugel, de rest steunt ook nergens.
Voor computerschermen neemt men vaak een beugel met een plaatje dat net groot genoeg is voor die VESA 100.
Enfin, zo zie ik dat toch op de meeste plaatsen.
Dat is dan een vast formaat en geen regelbare beugel voor allerlei formaten van schermen.
De tafel waar op mijn computer staat os "kamerbreed" ; zie het als een "inbouwkast". Dus aan de achterzijde is die tafel naadloos bevestigd aan de muur en aan de kant waar ik zit staan slechts 4 poten ( kamerbreed en dan nog eens in L-vorm ).
Ik kan dus onmogelijk achter mijn tafel geraken, want die zit gewoon vast aan de muur.
En zelfs als ik het zou kunnen vind ik een beamerbeugel niet mooi.
Ik zal eerst de monitor bestellen en een zien hoe ik mijn plan kan trekken met de bijgeleverde voet.
Misschien is het zelfs mogelijk om er vilten glijders onder te zetten, want ik wil hem enkel naar mij toe kunnen trekken ; hij hoeft niet naar L-R te kunnen draaien.
Nu, ik heb gisteren de vraag naar Vogel's doorgemaild mét de link naar de monitor + wat foto's. Ben benieuwd of zij een pasklaar antwoord hebben.
Comment