Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Waarschijnlijk zit er een Intel grafische chip op het mobo voor een goedkopere configuratie samen te stellen zonder afzonderlijke graka.
    Die grafische kaart van Intel zit al jaren niet meer op het moederbord, maar gewoon in de intel-processor.
    Die heeft het voordeel dat ze minder verbruikt dan een aparte grafische kaart : voor klassiek laptopwerk is dat meer dan voldoende, maar even snel als een aparte grafische kaart is ze niet...

Voor serieus werk of zelfs spelletijes gebruik ik veel liever een desktop : deftig toetsenbord en muis, deftig scherm en stukken sneller (want geen problemen met koeling).

In principe heeft een laptop maar 1 voordeel : dat hij draagbaar is. Daarvoor is zo'n 13" inderdaad ideaal. Maar thuis zou ik daar toch nog een deftig scherm, toetsenbord en muis bij op aansluiten.
    Groeten,

Polleke

Comment

Eigenlijk verta ik niet waarom ze in een laptop een afzonderlijke graka steken.
      Ze willen dat ding zo plat mogelijk maken en hij mag absoluut geen lawaai maken en hij moet bovendien redelijk koel blijven.
      Dat is tegenwoordig wel mogelijk maar hoelang zal dat ding meegaan?
      Waarom maken ze aan de onderkant geen deksel dat je kan afnemen om vervolgens de laptop op een koelblok te leggen?
      Maar ja, sommigen willen met een laptop de prestaties van een desktop evenaren.
      In feite moest een laptop een klein ding blijven om kantoorwerk mee te doen in de trein of achteraan in de auto.
      Maar dat doet tegenwoordig de smartphone wel zeker?
      Gisteren twee ministers in het parlement druk met hun smartfeun bezig, en .................. ah ja.
      oei, mijn laptop is een 17 inch.
      Toen ik deze kocht woonde ik in een studio. Desktop zou te veel plaats ingenomen hebben. Dus dat is al een goede reden voor velen: geen plaats of geen lelijke desktop op een bureau.

Nu is het soms luxe. Mijn pc staat in een aparte kamer en soms heb ik gewoon goesting om in de zetel wat verder te werken zodat ik bij het vrouwtje kan zijn.

Bovendien sleur ik dat ding mee op (auto)vakanties voor 's avonds wat te gamen en als backup voor foto's.

Je vergeet dan ook nog eens het segment van studenten die op kot gaan. Kan je moeilijk je desktop elke week gaan versleuren.

Of gamers, die ook graag eens bij vrienden gaan spelen of gewoon verslaafd zijn

En ik vermoed dat ook heel wat mensen in de grafische wereld behoefte hebben aan een performante laptop; bijv. voor op seminaries, tijdens de treinrit van en naar het werk. En via de cloud kunnen ze dan syncen met hun desktop.

Redenen genoeg om een grote laptop te hebben met dedicated GPU.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        oei, mijn laptop is een 17 inch.
        Toen ik deze kocht woonde ik in een studio. Desktop zou te veel plaats ingenomen hebben. Dus dat is al een goede reden voor velen: geen plaats of geen lelijke desktop op een bureau.

Nu is het soms luxe. Mijn pc staat in een aparte kamer en soms heb ik gewoon goesting om in de zetel wat verder te werken zodat ik bij het vrouwtje kan zijn.

Bovendien sleur ik dat ding mee op (auto)vakanties voor 's avonds wat te gamen en als backup voor foto's.

Je vergeet dan ook nog eens het segment van studenten die op kot gaan. Kan je moeilijk je desktop elke week gaan versleuren.

Of gamers, die ook graag eens bij vrienden gaan spelen of gewoon verslaafd zijn

En ik vermoed dat ook heel wat mensen in de grafische wereld behoefte hebben aan een performante laptop; bijv. voor op seminaries, tijdens de treinrit van en naar het werk. En via de cloud kunnen ze dan syncen met hun desktop.

Redenen genoeg om een grote laptop te hebben met dedicated GPU.
        En dat noem jij nog een laptop
        Ik noem dat een desktop vervanger.
        Een laptop moet voor mij echt draagbaar zijn, dus licht en die hoeft echt niet kunnen gamen en die moet geen afzonderlijke graka hebben.
        Wat jij koopt gaat mij niks aan en wat jij van een laptop verlangt ook niet, maar ge moet wel weten wat de bedoeling was van een laptop.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

laptopscherm krijgt pas na enkele min. ingestelde kleuren. Oplossing?

Wat jij koopt gaat mij niks aan en wat jij van een laptop verlangt ook niet, maar ge moet wel weten wat de bedoeling was van een laptop.
          Als een fabrikant zo'n zware laptop bouwt en er is voldoende cliënteel voor ... dan zal dat soort laptop ook wel een "bedoeling" hebben zeker? [emoji1]

Een beetje als een all in one ... is de desktopversie van een laptop.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

En dat noem jij nog een laptop
            Ik noem dat een desktop vervanger.
            Een laptop moet voor mij echt draagbaar zijn, dus licht en die hoeft echt niet kunnen gamen en die moet geen afzonderlijke graka hebben.
            Ik weet wat de bedoeling was van een laptop. Zoals je al zelf aangaf is dat doel nu vervangen door de tablet. En er is een heel andere markt voor laptops die groter en veel krachtiger zijn. Maar goed, we kunnen hier nog uren over discussiëren. Belangrijkste is hier dat TS zijn probleem is opgelost.

Comment

DE laptop heeft me 3,5 jaar geleden 1600€ gekost.
              Was een berekende aankoop hoor.
              Tot op vandaag werkt het ding razendsnel zonder problemen.
              Ook intensieve 3D-software zoals 3DStudioMAX en Autocad (de nieuwste versies) werken perfect zonder onderbrekingen en delay's.
              De Lightroom-schuivertjes en -filters werken in real-time.
              Als het zo doorgaat dan hou ik hem nog ettelijke jaren, en heeft de "meerkost" tov. een ecomodelletje zijn diensten bewezen

Comment

Working...
              X