Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe monitor

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    De nieuwste kost minder en heeft een betere videokaart. De mijn is met studentenkorting net onder de 2000€.
    Dat is dan toch redelijk basis, als men wat durft configureren naar de zin, dan zit men even snel boven het dubbel van die prijs.
    En Marc kan toch moeilijk een heel nieuw systeem kopen als hij enkel een nieuw scherm wil?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe monitor

      Ik heb de Imac vandaag in de Fnac zien staan, maar zoals gezegd ik wil voorlopig enkel een nieuw scherm. Die Dell heeft me destijds meer dan ene iMac gekost denk ik
      Binnenkort ga ik de 38 inch LG eens irl bekijken, want ik lees er tegenstrijdige berichten over. Als hij me niet aanstaat wacht ik gewoon nog even.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe monitor

        Ben vandaag naar Braine l'Alleud gereden omdat daar een 38 inch LG in de Media Markt stond - maar hij was niet aangesloten
        Alhoewel het een breed toestel is, zag het er zeker niet overdreven groot uit.

        Enfin, mijn keuze is voor 99,99 procent gemaakt, maar de twee eindwinnars hebben een totaal andere verhouding van scherm.
        Omdat ik denk dat een hoog scherm ook wel soms handig kan zijn. ( gisteren al ondervonden door op Google maps te kijken )

        Mag ik jullie mening/raad nog eens vragen ?

        En zie ik niets over het hoofd ? Want de Eizo heeft een hogere resolutie....

        Het meeste opzoekwerk is nu reeds gedaan, en ik heb ook links geplaats:




        Zal vooral dienen om meerdere links simultaan te openen: text / spreadsheet / DTP-werk / Powerpoint opstellen / surfen / fotobewerking ( maar zeer beperkt )

        Moet aangesloten worden aan DELL Precision M6700
        Graka = Nvidia Quadro K3000 M
        Kan aan: high resolution monitors of up to 3840x2160 pixels can now be connected using DisplayPort 1.2 or HDMI 1.4a if available



        1) LG LG 38UC99 - 1.400 euro


        * 3840 x 1600 pixels
        * 38 cm inch scherm - glanzend
        * 90 x 46,5 curved ( toont door de verhouding niet uitzonderlijk groot -
        * Verhouding 21:9
        * beeldverversing = 75 Hz
        * Nit = 300 cd/m2
        * contrastverhouding = 1000:1
        * Pixelgrootte = 0,232 mm
        * 109 ppi
        * resp = 5 ms
        * Poorten = 1 USB C / 1 display / 2 HDMI / 2 USB 3.0




        2) Eizo FlexScan EV3237-GY - 1.270 euro

        * 3840 x 2160 pixels
        * 31,5 cm inch scherm - antiglare IPS
        * 73 cm x 58 xm
        * Kijkhoek = 178 graden
        * Verhouding 16:9
        * beeldverversing = 60 Hz
        * Nit = 300 cd/m2
        * contrastverhouding = 1000:1
        * Pixelgrootte = 0,1815 mm
        * 140 ppi
        * resp = 5 ms
        * Poorten = 1 HDMI 1.4 / 1DVI-D / 2x DisplayPort 1.2 /

        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe monitor

          Let wel op dat je dpi niet te hoog is want dan moet je waarschijnlijk gaan scalen tenzij je erg goede ogen hebt...

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe monitor

            Die Eizo heeft geen HDCP 2.2 waardoor je geen 4K kunt kijken op Netflix. Mijn LG en de uwe hebben dat wel en ik kan ook inderdaad 4K kijken op Netflix, samen met nog een aantal voorwaarden zoals een grafische kaart van Nvidia van een bepaalde serie of kaby lake processor, HMDI 2.0.

            Die usb c aansluiting op de LG is redelijk straf. Daar komt het 4K beeld door, je laptop wordt opgeladen en dient als data voor de usb hub op het scherm.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #36
              Nieuwe monitor

              De redelijk lage resolutie (hoogte) met ook beperkte hoogte is wat mij betreft vervelend, maar ik zet bijna nooit twee programma's naast elkaar op een scherm.

              Voor fotobewerking heb ik liever een traditioneel formaat en zeker ook voor het ontwerp van websites omdat ik dan beter kan inschatten hoe het er bij een ander zal uitzien.

              Langs de andere kant is het ook goed om menu's opzij te zetten zoals bij PS.

              Maar dat is ieder voor zich en ik denk dat jij alleen de beslissing kan nemen in functie van je gebruik.
              Dat LG wide scherm ziet er tof uit en zal ook wel goed zijn natuurlijk.

              Edit: Curved is wel aangenaam op een groot scherm.
              Last edited by VerSeg; 18 juli 2017, 19:06.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe monitor

                Ik werk altijd met minstens 2 ( of 3 - dat met van de laptop meegeteld )

                De vraag is alleen: als ik voor de LG kies moet alles naast mekaar denk ik ; kies ik voor de Eizo dan kan ik ook bijna 2 A4-tjes onder mekaar krijgen.

                Maar de Eizo zal in native resolutie wel haast onleesbare letters hebben ? De LG niet vermoed ik ?
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe monitor

                  Ter info: als ik mijn laptop alleen gebruik, is daar de aanbevolen resolutie 1920 x 1080 en dat is voor mij goed te lezen - veel hangt ook van van de kwaliteit van het scherm denk ik.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #39
                    Nieuwe monitor

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ter info: als ik mijn laptop alleen gebruik, is daar de aanbevolen resolutie 1920 x 1080 en dat is voor mij goed te lezen - veel hangt ook van van de kwaliteit van het scherm denk ik.
                    Het gaat hem vooral om de verhouding tussen hoogte en breedte ... hou daar wel rekening mee.

                    En een klein laptop scherm vergelijken met een 32 of 38" is niet echt correct. [emoji1]

                    Als me met 1080 pixels een 17" scherm in de hoogte moet vullen of een 32" ...dan heeft dat toch wel enige invloed.
                    Last edited by VerSeg; 18 juli 2017, 19:45. Reden: Verkeerde woordkeuze
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe monitor

                      En het stopt niet, aanschouw de "Behemoth" !

                      ( is geen optie voor mij want dan moet ik te veel afbreken )

                      Samsung 49" gaming monitor is a beast and one that will light up every gamers dreamSamsung Ch90: http://amzn.to/2sOXdQpSubscribe to Booredatwork - http://bit...
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #42
                        Re: Nieuwe monitor

                        Heb je nu al beslist?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #43
                          Re: Nieuwe monitor

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Heb je nu al beslist?
                          Oei, insomnia, Freddy?

                          Ja, de LG, maar ik ben de workplace hier nog wat aan het opruimen/herschikken na recente schilderwerken.

                          Dus ik wacht nog even want het is zinloos om hem in de doos te laten staan - ondertussen verkort de garantie zonder dat ik hem gebruik.

                          Om plaats te winnen leek een wallmount interessant, maar ik kan geen vinden ( in vesa 100) die je ook in de hoogte kan verstellen.
                          Dan je terecht in table mount, maar ik heb een kamerbrede tafel, waar ik dus niet achter kan om de klem van een table mount te bevestigen. Denk ook niet dat een table mount zo stabiel is voor zo een American Eagle als die Lg...
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #44
                            Re: Nieuwe monitor

                            Er zijn toch table mounts die je vastschroeft in de tafel... maar dan heb je in feite een standaard.

                            Comment


                            • #45
                              Re: Nieuwe monitor

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Er zijn toch table mounts die je vastschroeft in de tafel... maar dan heb je in feite een standaard.
                              Ja, dan heb ik nog iets OP mijn tafel + zou ik er moeten in boren....
                              Ik denk dat ik zo'n Vogel wall mount zal nemen. Dan moet ik wel min of meer de juiste hoogte bepalen. Maar dan heb ik geen monitorvoet op de tafel + kan ik de monitor ook iets naar mij toe trekken indien nodig.

                              Ik zal hem echter eerst eens op de voet monteren om te zien wat dat zegt. Beugel kan ik achteraf nog steeds bestellen.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X