Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Siliconekit verwijderen en douche opnieuw afkitten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Siliconekit verwijderen en douche opnieuw afkitten

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Bij den Action heb je zo'n spuitbus voor minder dan 2 euro, en die gebruik ik op het werk tegenwoordig om inox basisplaten te reinigen waarop koelmodules voor medische apparaten worden gebouwd (die komen binnen met "vette vingers" op omdat ze die waarschijnlijk met vettige handschoenen vastnemen terwijl die gemaakt worden, en die vlekken gaan er het snelst af met remmenreiniger).
    Goede tip, ik zal eens in de action moeten passeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Ik geef het maar even mee terzijde....

Toen ik niet thuis was heeft het vrouwtje een douchekabine laten installeren door een installateur die veelvuldig silicone had gebruikt op de voegen.
      Na een paar jaar kwam daar overal een vieze zwarte schimmel op zitten die maar niet weg te krijgen was.

Toen heb ik met cuttermesjes de kit er voor de helft af gesneden met doel er later nieuw silicone op te spuiten.
      Echter heb ik die laatste stap nooit gedaan omdat het uit mijn gedachten was gegaan en de kuip niet lekte.

Nu zijn we inmiddels 20 jaar verder en de silicone wordt NIET meer vies.

Ik vermoed dat bij het uitharden van silicone er een soort toplaagje op komt waar schimmels zich graag in nestelen maar de silicone die dieper ligt heeft daar geen last van.
      HG schimmelreiniger, een keer of 2 toepassen, en de schimmel is ook weg.
      Om de paar maanden eens herhalen, en dat blijft proper.
      Aan de geur te merken is dat gewoon javel in een mooie spraybus, maar het werkt.

Comment

Aan de geur te merken is dat gewoon javel in een mooie spraybus, maar het werkt.

Zou wel kunnen kloppen.
        Werkt goed,maar let op met textiel.De kleuren trekken af. (Javel ??)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht

Zou wel kunnen kloppen.
          Werkt goed,maar let op met textiel.De kleuren trekken af. (Javel ??)
          Op de bus HG schimmelreiniger staat: anionogene oppervlakteactieve stoffen / chloorbleekmiddelen (de eerste stoffen ken ik niet, maar verdund chloorbleekmiddel = javel).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Op de bus HG schimmelreiniger staat: anionogene oppervlakteactieve stoffen / chloorbleekmiddelen (de eerste stoffen ken ik niet, maar verdund chloorbleekmiddel = javel).
            In gewone taal: zeep met bleekwater.

Wat ik al zei: geld voor de marketing boys.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
              In gewone taal: zeep met bleekwater.

Wat ik al zei: geld voor de marketing boys.
              Voor "zeep met bleekwater" kan je inderdaad minder geld vragen dan voor "anionogene oppervlakteactieve stoffen met chloorbleekmiddelen" .
              Maar die bus schimmelreiniger was ook niet zo duur (er zat zelfs "50% gratis extra" in de bus, maar omdat er geen andere bussen stonden kon ik niet controleren of ik werkelijk 50% meer heb gekregen voor dezelfde prijs)...
              BD0338BE

Comment

Het bleekwater dat wij als particulier kunnen kopen is een afgietsel van het industrieel bleekwater en ik denk niet dat HG huishoudbleekwater zal gebruiken.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Verschil met industrieel is enkel de concentratie volgens mij... HG zal ook wel een verdunde versie gebruiken denk ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Verschil met industrieel is enkel de concentratie volgens mij... HG zal ook wel een verdunde versie gebruiken denk ik...
                    Bij de "anionogene oppervlakteactieve stoffen / chloorbleekmiddelen" staat "<5%".
                    Op de bus bleekmiddel van de Lidl die ik in huis heb staat "15% chloor", die is dus straffer dan de schimmelreiniger van HG.
                    Pure chloor wil je liever niet in huis hebben, dat is te gevaarlijk spul om thuis te gebruiken.
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X