Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deadline belastingen 13/7 op komst, nog vlug een vraagje :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Deadline belastingen 13/7 op komst, nog vlug een vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Wel ik ben vorig jaar geweest, maar de eerste aangifte was dan nog iets anders met de schuldsaldoverzekering.
    Ik moet eerlijk zeggen dat de bediende van de belastingen het zelf maar half wist, ik kreeg nuttiger info hier op het forum!
    .................................................. .
    Hopelijk behoort de controle dan niet tot die zijn taak...
    Die zit (zat) daar duidelijk niet op z'n plaats.

Comment

Ik heb het ondertussen gevonden, er was inderdaad ook een wizard bijgekomen voor de lening, niet op het kleine toverstafje links gelet
      Daar ik geen bedragen zag ingevuld vooraf dacht ik dat die nieuwe programmatie van de overheid toch nog niet in orde was.
      Maar als je de wizard doorloopt komt alles mooi gesplitst.

Ja het is een beetje lastig (berekenwerk) voor wie dit nog niet kent als een lening gesplitst is in hypotheek/mandaat.
      Empe zei dat zijn bank het fiscaal attest mooi splitst in deel hypotheek/mandaat om makkelijk in te vullen, heb dit gevraagd aan de ING maar ze doen dit niet zeiden ze...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Vorig jaar betaalden wij voor het eerst onroerende voorheffing (eerste en enige eigendom voor privégebruik), ik kan nog het betaalde bedrag zien op mijn bank.
        Maar ik had de overschrijving met details na betaling weggegooid...

Straks eens kijken op taxonweb, maar denk niet dat dit vooraf ingevuld was.
        Normaal ging er al meer ingevuld zijn (ook betreft hypotheek,...) hoor ik in het nieuws, maar toch lijkt dit niet ingevuld.

Moet dit betaalde bedrag volledig ingevuld worden of enkel een deel ervan en weet iemand in welk vak?
        Ik heb al eens gegoogeld maar vond het niet meteen.

Indien slechts een deel van het effectief betaalde bedrag, hoe of waar kan ik dan terugvinden welk bedrag precies ?
        Sommigen zeggen dat je dit wel moet invullen, anderen niet.

Hier staat er dat dit wel een invloed heeft op de woonbonus :
        https://financien.belgium.be/nl/part...volledige-jaar
        Onroerende voorheffing moet niet ingevuld worden, maar wel je KI (prorata temporis)
        Je vind de Kadastrale gegevens ook op myfinweb.

Comment

Ja is ondertussen in orde, bedankt

Comment

Alle info staat ook hier:https://financien.belgium.be/nl/part...sten/definitie

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Deadline belastingen 13/7 op komst, nog vlug een vraagje 😊

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Begrijp nog steeds niet waarom iemand met dergelijk vragen niet naar de belastingdienst zelf stapt of belt.
              Ken jij een belastingdienst die op zaterdag open is en die je in de week te pakken krijgt? [emoji1]

En het enige antwoord dat ik daar telefonisch al gekregen heb is dat men tot ginder moet gaan.
              Last edited by VerSeg; 8 juli 2017, 19:21.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X