Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bomaanslag Centraal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bomaanslag Centraal

Je hebt daarvoor zelfs geen internet nodig. Eender welk chemieboek staat er vol van. En je hebt geen explosieven nodig om slachtoffers te maken. Zelf als we allemaal terug naar het stenen tijdperk gaan dan gaan er nog doden vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Je hebt daarvoor zelfs geen internet nodig. Eender welk chemieboek staat er vol van. En je hebt geen explosieven nodig om slachtoffers te maken. Zelf als we allemaal terug naar het stenen tijdperk gaan dan gaan er nog doden vallen.
      Correct, in de jaren 60, 70 en 80 waren er ook aanslagen met zelfgemaakte tuigen. En bij mijn weten was er toen nog geen internet.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik hoorde zonet op het nieuws dat doe-het-zelf zaken, apothekerijen en verfwinkels bepaalde aankopen moeten melden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Ik hoorde zonet op het nieuws dat doe-het-zelf zaken, apothekerijen en verfwinkels bepaalde aankopen moeten melden.
          Maak daar maar 'zouden moeten melden' van .

Schroothandelaars moeten ook melden wanneer er grote ladingen koperkabels aangeboden worden...

Mooie wetten allemaal... op voorwaarde dat ze toegepast worden, maar de meesten denken toch enkel en alleen aan hun portemonnee, en dan is de rekening vlug gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Maak daar maar 'zouden moeten melden' van .

Schroothandelaars moeten ook melden wanneer er grote ladingen koperkabels aangeboden worden...

Mooie wetten allemaal... op voorwaarde dat ze toegepast worden, maar de meesten denken toch enkel en alleen aan hun portemonnee, en dan is de rekening vlug gemaakt.
            Heel juist, ik vrees er ook voor.
            Waar ik blij voor ben is dat de natuur heeft besloten om maar 0,5 % U-235 in het natuurlijk Uranium te steken terwijl een kernwapen over zowat 100% moet beschikken en dat het aanrijken technisch zo moeilijk is. Aan de andere kant, een land als Iran beschikt over de kennis en de centrifuges en die zot in N-Korea ook.
            Ik denk dat er weinig mensen zijn die zich iets kunnen voorstellen betreft wat er gebeurt bij een kernontploffing. In de 80er jaren heeft de BBC daar een documentaire daarover gemaakt : a guide to armageddon. Daarin laten ze een bom van 1Mton (50 x Hiroshima) ontploffen, 400 m boven de koepel van St Paul's in Londen, vervolgens bespreken wat er gebeurt in steeds toenemende cirkels daarrond. Te vinden op youtube en zeer het bekijken waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Jij lapt de regeltjes anders ook altijd aan je laars, waarom zou een ander het moeten doen volgens jou?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Jij lapt de regeltjes anders ook altijd aan je laars, waarom zou een ander het moeten doen volgens jou?
                Tiens, ik dacht niet dat ik ergens geschreven heb dat ze moeten toegepast worden .

Comment

Heel juist, ik vrees er ook voor.
                  Waar ik blij voor ben is dat de natuur heeft besloten om maar 0,5 % U-235 in het natuurlijk Uranium te steken terwijl een kernwapen over zowat 100% moet beschikken en dat het aanrijken technisch zo moeilijk is. Aan de andere kant, een land als Iran beschikt over de kennis en de centrifuges en die zot in N-Korea ook.
                  Zo moeilijk is het niet als je echt wil en geduld hebt. Zoek eens op David Hahn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Zo moeilijk is het niet als je echt wil en geduld hebt. Zoek eens op David Hahn.
                    Geloof dat maar niet, het is niet omdat het op wikipedia staat dat ....
                    Toen ik las : Hahn dacht ik even op Otto Hahn die samen met Fritz Strassman en Lise Meitner voor het eerst kernsplijting hebben waargenomen.
                    Dit is een prutser die het met zijn leven heeft bekocht, wat hij van plan was om te doen met die Thorium en die Americium is me een compleet raadsel. Tijdens het Manhattanproject (het maken van de eerste atoombom) was Richard Feynman belast met de isotopenscheiding, hij was de enige die er iets van begreep. En deze heeft het gedaan in zijn achterkeuken. Laat je toch niks wijsmaken man. Zoek eens op isotopenscheiding U-235 U-238.
                    Het begint met aan voldoende U-erts te geraken, dat vervolgens om te zetten in UF6 en dat vervolgens door de juiste centrifuges te jagen. Alleen al die eerste stap zie ik me nog niet doen in een goed uitgerust lab, laat staan het tweede.
                    Geloof niet alles wat op wikipedia staat zou ik zeggen, die David Hahn was een prutser die het met zijn leven heeft bekocht. Klaar.
                    Pierre en Marie Curie hebben ook geprutst, maar dan op een hoger niveau, het heeft er toe geleid dat de boeken van Marie Curie nog altijd in loden kisten zitten en het heeft haar ook het leven gekost. Richard Feynman was een van de snelste geesten van de vorige eeuw en dan zou deze David Hahn ....
                    Laat me niet lachen.

Comment

Tijdens het Manhattanproject (het maken van de eerste atoombom) ...
                      Dacht ik eerst even dat het om het Manhattanplan ging ipv het -project, je weet wel.... dat kruispunt met de snelwegen Lissabon-Stockholm en London-Istanbul.

Comment

Working...
                      X