Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eco vignet Frankrijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eco vignet Frankrijk.

Ter info: vignet al na 1 week in de bus.

Merkelijk sneller dan de 4 weken van de VAB (door verschillende kranten overgenomen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ter info: vignet al na 1 week in de bus.

Merkelijk sneller dan de 4 weken van de VAB (door verschillende kranten overgenomen).
      Hangt er een beetje van af zeker, ik de maandag aangevraagd en op vrijdag reeds in de bus.
      Bij mijn buurman duurde het drie weken.

Comment

ik probeer het aan te vragen via de site, maar je kan enkel maar betalen met visa ect... heb enkel maar gewone bankkaart! Dus, wat nu ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeeckhout Bekijk bericht
          ik probeer het aan te vragen via de site, maar je kan enkel maar betalen met visa ect... heb enkel maar gewone bankkaart! Dus, wat nu ???
          Niemand uit je vriendenkring/familie die je even uit de nood wilt helpen?

Ik ben terug van vakantie en heb een dikke week rondgereden in frankrijk.
          Ik heb niet één auto zien rijden met het vignet. Ben wel niet in de grote steden geweest. Wel op de ring rond Parijs en ook daar heb ik niet één ticket gespot.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

Terug van 2 weken in de buurt van de Mont Saint Michel. Welgeteld 1auto gezien met zo een vignet, maar ik heb er niet systematisch op gelet.

Wat betreft de peages, het tijdverlies loopt toch wel op tot een dik uur in totaal. Elk station dat je passeert is toch dik 10 minuten en op sommige stukken waren er 3 op nog geen 20 km. De grens over richting frankrijk was net geen 45 minuten! Op de terugweg langs de pont de Normandie geweest en richting belgie staat de file tot 2/3 op de brug. Dik half uur. Je bent sneller en goedkoper als je langs Rouen rondrijdt zoals ik in het opgaan gedaan had. Nu ja in de andere richting was de file meer dan 2x zo lang. De nationals zijn spijtig genoeg ook geen optie meer. Met zoveel ronde punten en snelheidsbeperkingen haal je max 50-60 km/h gemiddeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              Niemand uit je vriendenkring/familie die je even uit de nood wilt helpen?

Ik ben terug van vakantie en heb een dikke week rondgereden in frankrijk.
              Ik heb niet één auto zien rijden met het vignet. Ben wel niet in de grote steden geweest. Wel op de ring rond Parijs en ook daar heb ik niet één ticket gespot.
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Terug van 2 weken in de buurt van de Mont Saint Michel. Welgeteld 1auto gezien met zo een vignet, maar ik heb er niet systematisch op gelet.

.............................................
              Ze zijn er toch maar mooi in geslaagd om een pak toeristen een ticket aan te smeren.
              Nou ja, aan te smeren, voor die prijs moet je het niet laten.... alhoewel de Fransen zelf het blijkbaar wèl laten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ze zijn er toch maar mooi in geslaagd om een pak toeristen een ticket aan te smeren.
                Nou ja, aan te smeren, voor die prijs moet je het niet laten.... alhoewel de Fransen zelf het blijkbaar wèl laten .
                aansmeren....in andere landen is dit al langer zo hoor... Waarom Frankrijk dan niet?
                Ga er maar snel naartoe zonder ticket... Hopelijk smeren ze je op de bon LOL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  aansmeren....in andere landen is dit al langer zo hoor... Waarom Frankrijk dan niet?
                  Ga er maar snel naartoe zonder ticket... Hopelijk smeren ze je op de bon LOL

Ik wil met alle plezier (nou ja, plezier, alsof door grote steden rijden een plezier is LOL) door Paris, Lyon, Lillle, en ander Grenoble's rijden zonder sticker, zelfs meerdere dagen, dan nog gaan ze me geen bon aan smeren LOL LOL LOL LOL LOL . En gij nu .

Comment

Er zijn er tot vandaag al 6 907 838 afgeleverd, één of de tien Fransen vond dit blijkbaar toch nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Er zijn er tot vandaag al 6 907 838 afgeleverd, één of de tien Fransen vond dit blijkbaar toch nodig.
                      Natuurlijk, kijk eens hoeveel inwoners de steden hebben waar het vignet verplicht is ! Ik weet wel dat niet elke inwoner (kinderen, soms maar één auto per gezin....enz) een auto heeft, maar toch. Parijs alleen al 11 miljoen in het hele stedelijke gebied 😉.

Comment

Working...
                      X