Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eco vignet Frankrijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Eco vignet Frankrijk.

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Julie en augustus + de drukke weekends. Vorig jaar het weekend van hemelvaart naar Normandie gewerden, domweg via de snelwegen en soms lang moeten aanschuiven. Dom is dat uiteraard, want langs de nationale wegen is dit ooh zoveel plezanter, rustiger en mooier, en ik weet niet of je er veel langer zal over doen.
    Wij hadden toen wel pech dat na de aanslagen op Zaventem de Fransen in hun richting de overgangen aan de snelwegen systematische op een rijvak en stapvoets controleerden, wachtrijen van 5 km waren niet abnormaal. En als je dan nog Pairie Daisa op je weg hebt en er niet voorbij bent voor 9 uur heb je dubbel pech. De keer erna zijn wij gewoon ten zuiden van Lille via Abbelville naar Le Tréport gereden en dan langs de kust naar beneden richting Caen- Bayeux. Een zeer kalme en uiterst mooie route.
    Klopt inderdaad van die drukke weekends. Daarom, van zodra wij een kalender voor het nieuwe jaar hebben worden daarop met fluo-stift alle verlengde weekends + alle schoolvakanties aangeduid (ook krokus, Pasen, herfst, Kerst enz...)
    Tijdens de fluo-dagen gaan we zeker nooit op reis .
    En niet te vergeten ook de vakanties of feestdagen van het land waar wij naar toe trekken in de gaten te houden bij het boeken.

    In februari ll. waren wij vergeten dat er op La Palma zoiets als Carnavalmaandag gevierd wordt in Santa Cruz... was me dat plots een overrompeling van Spanjaarden van het vasteland in het hotel zeg.
    En dat allemaal om zich in het feestgedruis te kunnen mengen en bestrooid te worden met bloem of talkpoeder die bewuste maandag .
    Dat weten we nu ook weer voor volgend jaar.
    Last edited by Guest17; 22 juni 2017, 16:56.

    Comment


    • #47
      Re: Eco vignet Frankrijk.

      Beste,
      ik heb problemen om het ecovignet voor Frankrijk aan te vragen.
      zegt telkens dat mijn bestand te groot is (kopie inschrijvingsbewijs).
      iemand ook problemen mee of oplossing?

      Comment


      • #48
        Re: Eco vignet Frankrijk.

        Oorspronkelijk geplaatst door Mac Gyver 1 Bekijk bericht
        Beste,
        ik heb problemen om het ecovignet voor Frankrijk aan te vragen.
        zegt telkens dat mijn bestand te groot is (kopie inschrijvingsbewijs).
        iemand ook problemen mee of oplossing?

        Kijk hier eens.

        Comment


        • #49
          Re: Eco vignet Frankrijk.

          Oorspronkelijk geplaatst door Mac Gyver 1 Bekijk bericht
          Beste,
          ik heb problemen om het ecovignet voor Frankrijk aan te vragen.
          zegt telkens dat mijn bestand te groot is (kopie inschrijvingsbewijs).
          iemand ook problemen mee of oplossing?
          Je hebt waarschijnlijk gescand op 300 of 600dpi met instelling "foto".
          Opnieuw inscannen op 75 of 100dpi, instellen op "document" en je bestand zal véél kleiner zijn.

          Comment


          • #50
            Re: Eco vignet Frankrijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Klopt inderdaad van die drukke weekends. Daarom, van zodra wij een kalender voor het nieuwe jaar hebben worden daarop met fluo-stift alle verlengde weekends + alle schoolvakanties aangeduid (ook krokus, Pasen, herfst, Kerst enz...)
            Tijdens de fluo-dagen gaan we zeker nooit op reis .
            En niet te vergeten ook de vakanties of feestdagen van het land waar wij naar toe trekken in de gaten te houden bij het boeken.

            In februari ll. waren wij vergeten dat er op La Palma zoiets als Carnavalmaandag gevierd wordt in Santa Cruz... was me dat plots een overrompeling van Spanjaarden van het vasteland in het hotel zeg.
            En dat allemaal om zich in het feestgedruis te kunnen mengen en bestrooid te worden met bloem of talkpoeder die bewuste maandag .
            Dat weten we nu ook weer voor volgend jaar.
            Ik bedoelde wel "juli" ipv de naam van mijn kleindochter Julie hoor. Of hoe een mens zonder het te weten kemels van jewelste kan schrijven.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #51
              Re: Eco vignet Frankrijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ik bedoelde wel "juli" ipv de naam van mijn kleindochter Julie hoor. Of hoe een mens zonder het te weten kemels van jewelste kan schrijven.
              Had het zelfs niet gezien. Schrijffouten pfffffffffffff............. het overkomt iedereen wel eens, het belangrijkste is dat mensen elkaar begrijpen toch .

              Comment


              • #52
                Re: Eco vignet Frankrijk.

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Sedert de verwerving van een eigendom aan de Franse Azurenkust heb ik mij een Liber-t badge aangeschaft.
                Je betaalt enkel een kleine bijdrage van 1.77€ tijdens de maanden waarin je de péages passeert. De andere maanden betaal je niks. Indien je een jaar je badge niet hebt gebruikt betaal je wel een boete van 10€.
                Enero, je komt als geroepen: ik heb zo'n Liber-t badge, gebruikt in 2015, maar niet in 2016. Moet ik iets doen om ze terug te activeren of gaat er gewoon 10 euro bij mijn afrekening komen als ik ze binnenkort gebruik ?
                Ik heb eens een berichtje naar Area gestuurd, maar geen antwoord gekregen.
                Last edited by nete; 26 juni 2017, 14:13.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #53
                  Re: Eco vignet Frankrijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Enero, je komt als geroepen: ik heb zo'n Liber-t badge, gebruikt in 2015, maar niet in 2016. Moet ik iets doen om ze terug te activeren of gaat er gewoon 10 euro bij mijn afrekening komen als ik ze binnenkort gebruik ?
                  Ik heb eens een berichtje naar Area gestuurd, maar geen antwoord gekregen.

                  Hier even kijken : https://www.autogids.be/auto-advies/...o-formule.html
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #54
                    Re: Eco vignet Frankrijk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Bedankt !
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #55
                      Re: Eco vignet Frankrijk.

                      dag,
                      twee weken geleden alles netjes ingevuld op de website, gisteren zat de briefomslag in de bus, met het vignet.
                      Voilà, nu moet ik me daar al geen zorgen meer over maken.

                      mvg
                      Filip

                      Comment


                      • #56
                        Re: Eco vignet Frankrijk.

                        Heb gisteren ook een Critic-air vignet besteld.
                        Schijnt dat je het op de ring van Grenoble zal nodig hebben (in geval van luchtvervuiling) en daar kom ik nogal eens langs.

                        Ik vind péages schromelijk duur en gebruik ze alleen op stukken waar je echt sneller opschiet, zo'n Liber-t is aan mij niet besteed.
                        Als je niet super-gehaast (of super-lui) bent spaar je met wat planning toch enkele tientallen EUR per traject uit, en met wat je dan nog uitspaart door elders te tanken kan je al eens iets gaan eten.
                        En je ziet nog iets van het land.
                        Bovendien is het niet altijd sneller (zoals enkele dagen geleden - of-topic - op de Brenner, 6km file, te weten aan de tolpoorten).

                        Je hebt wel best meerdere creditcards bij want om onbegrijpelijke redenen wordt soms de één of de andere niet aangenomen.

                        Wat een nuttige site toch, BD .

                        Comment


                        • #57
                          Re: Eco vignet Frankrijk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Heb gisteren ook een Critic-air vignet besteld.
                          Schijnt dat je het op de ring van Grenoble zal nodig hebben (in geval van luchtvervuiling) en daar kom ik nogal eens langs.

                          Ik vind péages schromelijk duur en gebruik ze alleen op stukken waar je echt sneller opschiet, zo'n Liber-t is aan mij niet besteed.
                          Als je niet super-gehaast (of super-lui) bent spaar je met wat planning toch enkele tientallen EUR per traject uit, en met wat je dan nog uitspaart door elders te tanken kan je al eens iets gaan eten.
                          En je ziet nog iets van het land.
                          Bovendien is het niet altijd sneller (zoals enkele dagen geleden - of-topic - op de Brenner, 6km file, te weten aan de tolpoorten).

                          Je hebt wel best meerdere creditcards bij want om onbegrijpelijke redenen wordt soms de één of de andere niet aangenomen.

                          Wat een nuttige site toch, BD .
                          Over die besparing ben ik het toch niet volledig eens hoor.
                          Wij nemen ook weinig de autoroutes in Frankrijk omwille van de péage, en omdat we toch bijna altijd in twee dagen naar onze bestemming rijden.
                          Zoals onze volgende naar Bretagne, ongeveer 800 km. Wij overnachten dus zowel op heen- als op terugreis in een hotel en gaan die beide avonden dan ook eens lekker eten.

                          Ik denk toch, ik ben zeker, dat in één ruk die 800 km doen via autoroutes en betalende péages, hééééél wat goedkoper is dan onze overnachting en diner voor twee .
                          Maar wij hebben het er voor over, geen gehaast, geen vermoeidheid, geen concentratieverlies... enfin alles wat een vakantie moet zijn, maar goedkoper... no way.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Eco vignet Frankrijk.

                            Vorige week toch maar besteld, omdat we vaker in frankrijk zitten.
                            We kregen vorige week een mail dat er iets niet goed ingevuld zou zijn. Daar hadden we nog niet op gereageerd, en vandaag toch het vignet in de bus.
                            Net op tijd want zaterdag vertrekken we.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #59
                              Re: Eco vignet Frankrijk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Over die besparing ben ik het toch niet volledig eens hoor.
                              Wij nemen ook weinig de autoroutes in Frankrijk omwille van de péage, en omdat we toch bijna altijd in twee dagen naar onze bestemming rijden.
                              Zoals onze volgende naar Bretagne, ongeveer 800 km. Wij overnachten dus zowel op heen- als op terugreis in een hotel en gaan die beide avonden dan ook eens lekker eten.

                              Ik denk toch, ik ben zeker, dat in één ruk die 800 km doen via autoroutes en betalende péages, hééééél wat goedkoper is dan onze overnachting en diner voor twee .
                              Maar wij hebben het er voor over, geen gehaast, geen vermoeidheid, geen concentratieverlies... enfin alles wat een vakantie moet zijn, maar goedkoper... no way.
                              Geld uitsparen doe je inderdaad niet, maar je komt voor weinig meer uitgerust aan.
                              Wij zijn sobere mensen en vinden een Ibis prima.
                              Als ik alleen weg ben neem ik zelfs F1 (om reden van de grote parkings voor mijn aanhanger) en daar verdien ik waarschijnlijk wel aan.

                              800-900 km doe ik op één dag (als enige chauffeur), dus een reis van 1200-1300 op anderhalve dag, 2500 op 3 dagen (enkel te overwegen vanaf 3-4 weken omdat je je eigen grote auto met veel bagage, fietsen ed ter beschikking hebt, anders het vliegtuig + huurauto).
                              Toen ik nog werkte vertrokken we dikwijls na 17h en reden nog 500km (wat doe je anders voor nuttigs op een doodgewone avond ?).

                              Nu heb ik meer tijd, maar het overgrote deel van de vakantiegangers doet 1200-1300 km in één ruk om niet teveel vakantiedagen op te offeren.
                              Dan is de péage snel terugverdiend, zeker tegenover hotel en eten voor het hele gezin.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Eco vignet Frankrijk.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Over die besparing ben ik het toch niet volledig eens hoor.
                                Wij nemen ook weinig de autoroutes in Frankrijk omwille van de péage, en omdat we toch bijna altijd in twee dagen naar onze bestemming rijden.
                                Zoals onze volgende naar Bretagne, ongeveer 800 km. Wij overnachten dus zowel op heen- als op terugreis in een hotel en gaan die beide avonden dan ook eens lekker eten.

                                Ik denk toch, ik ben zeker, dat in één ruk die 800 km doen via autoroutes en betalende péages, hééééél wat goedkoper is dan onze overnachting en diner voor twee .
                                Maar wij hebben het er voor over, geen gehaast, geen vermoeidheid, geen concentratieverlies... enfin alles wat een vakantie moet zijn, maar goedkoper... no way.
                                Zo is dat en dus de bedoeling van vakantie. Die moet ontspannen beginnen en ook zo eindigen.
                                Zelf zie ik het niet meer zitten om met de wagen naar de Azurenkust te rijden. Zeker niet in één keer, mocht ik het toch doen dan was het uiteraard ook in 2 keer, maar dat is zeer onwaarschijnlijk geworden gezien wij daar een wagen hebben. En bovendien zoals u zegt, als je het over de prijs van dergelijk reisje hebt, overnachtingen, eens lekker eten plus péages heen en terug ben je ruim over de 400€ die wij voor ons beiden heen en terug betalen met Brussels Airlines. 01.20u comfortabel vliegen en ontspannen op je bestemming aankomen, meer moet dat niet zijn.
                                Last edited by enero; 30 juni 2017, 09:27.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X