Deze keer heb ik ook eens prijs: ik heb iets binnengehaald die mijn standaardzoekmachine in Chrome blokkeert. Die zoekmachine staat nu geblokkeerd op cleanserp.net met de melding: "deze instelling wordt door je beheerder afgedwongen". Ik heb al één en ander kunnen verwijderen en nu krijg ik geen omleiding meer naar cleanserp.net maar als ik een bijkomend tabblad open zit ik nogal dikwijls op secure-surf.net.
Malwarebytes vindt niks, regedit vindt niks.
Iemand een idee hoe ik die blokering van mijn zoekmachine kan ongedaan maken ?
Tweede probleempje bij een buur: als hij een video bekijkt via Youtube is alles normaal, als hij ergens, bv. op een krantensite een video aanklikt wordt die in een klein venster geweldig uitvergroot weergegeven en zie je maar een fractie van het beeld, zeer onscherp op de koop toe (ongetwijfeld door die enorme vergroting). Het is alsof er een ergens een instelling staat om het beeld aan 1000% weer te geven i.p.v. aan 100 %. Ik vind nergens een instelling in een menu om dat aan te passen. Ik probeer het probleem te googelen, maar hoe formuleer je zoiets ?
Malwarebytes vindt niks, regedit vindt niks.
Iemand een idee hoe ik die blokering van mijn zoekmachine kan ongedaan maken ?
Tweede probleempje bij een buur: als hij een video bekijkt via Youtube is alles normaal, als hij ergens, bv. op een krantensite een video aanklikt wordt die in een klein venster geweldig uitvergroot weergegeven en zie je maar een fractie van het beeld, zeer onscherp op de koop toe (ongetwijfeld door die enorme vergroting). Het is alsof er een ergens een instelling staat om het beeld aan 1000% weer te geven i.p.v. aan 100 %. Ik vind nergens een instelling in een menu om dat aan te passen. Ik probeer het probleem te googelen, maar hoe formuleer je zoiets ?
Comment