Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cola

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cola

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    En dan vraag je een Cola en gooien ze er een schijfje citroen in. Weg goede smaak en zoveel jaren "werken" .
    Ik vraag altijd zonder citroen
    Awel, dat is nu iets dat ik wel graag heb.
    Maar op vele plaatsen krijg je de gewone Cola met citroen en de Zero met appelsien (of omgekeerd) en appelsien vind ik er ook helemaal niet in passen.
    Nu ja ... smaken verschillen. [emoji1]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar op vele plaatsen krijg je de gewone Cola met citroen en de Zero met appelsien (of omgekeerd)
      Dat is de indicatie voor de ober om te weten in welk glas er gewone Cola oftewel Cola Zero zit.
      Aan de kleur is het moeilijk te zien.

Zo heeft men hier in Spanje de truc dat er op de hardst gebakken steak een stukje rode peper ligt, en op de andere een stukje groene peper.

Comment

Cola

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Dat is de indicatie voor de ober om te weten in welk glas er gewone Cola oftewel Cola Zero zit.
        Aan de kleur is het moeilijk te zien.
        Ik weet dat wel, maar in principe hebben ze ook andere glazen voor Zero als ze de echte Cola glazen gebruiken tenminste.

En verder kunnen ze ook de citroen of appelsien op de rand van het glas plaatsen ... dan kan de klant zelf kiezen.
        Zelf maak ik daar nooit een probleem van, als die Cola maar koud genoeg is.

Sommigen werken ook met een rietje en anderen zetten het flesje op tafel.
        Mogelijkheden genoeg. [emoji1]

Hetgeen me wel stoort is wanneer ze een alternatief merk geven zonder dit vooraf te melden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik drink niet veel Cola, maar als ik er toch eentje drink, dan toch maar liever de originele, suiker of niet...
          Tenslotte was het oorspronkelijk maar een slecht smakend (fake)medicijndrankje dat met veel suiker op smaak is gebracht
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik drink niet veel Cola, maar als ik er toch eentje drink, dan toch maar liever de originele, suiker of niet...
            Laat je ge blaaskes wijs maken. Er zit meer suiker in Fanta dan in Cola.
            Suikerwaarden stijgen opmerkelijk hoger met Fanta dan met Cola en dat komt niet door de vorm van het flesje. Ik spreek wel van de originele Cola. Ook de producenten geven dit toe.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Wist ge dat de beide hoofdmerken quasi gelijktijdig zijn ontstaan en dus geen kopij is van de andere ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Cola is wel héél slecht voor de nieren. Ik dronk vroeger sloten cola (light) omdat daar geen suiker in zit. Tot dat ik eens met nierstenen zat - ik wens het niemand toe.
                Dan ben ik research beginnen te doen.
                Drink nu Fanta zero, en af en toe nog eens 25 cl Cola Zero.

Lees maar

Twee glazen cola per dag zouden het risico op nierinsufficiëntie verdubbelen. Zo luidt de conclusie van een studie die waarschuwt voor de nefaste gevolgen van fosforzuur voor de nieren.

Cola is een echte suikerbom (één blikje bevat ongeveer zes klontjes suiker, goed voor 150 kcal) en dus allerminst gezond. Bovendien is het ook een dikmaker en heeft hij nog andere schadelijke effecten. Zo werd enkele jaren geleden bewezen dat vrouwen die geregeld cola drinken, tussen 2,3 en 5 % minerale botdichtheid verliezen. Oorzaak: het fosforzuur (E338) in dit type drank. Een nieuwe studie in het magazine Epidemiology over de niereffecten schetst een nog negatiever plaatje.

Dubbel zoveel risico op nierinsufficiëntie

Een Amerikaans onderzoeksteam vergeleek het drankverbruik van 465 patiënten met chronische nierinsufficiëntie met dat van een controlegroep van 467 gezonde personen. Zijn conclusie luidde dat cola schadelijk is voor de nieren. Zo zou het risico op chronische nierinsufficiëntie vanaf twee glazen per dag verdubbelen. Consumenten van lightdranken zouden al evenmin gespaard blijven. Zo bevat een 33 cl-blikje lightcola toch nog altijd tussen 27 en 39 mg fosforzuur, tegen 44 à 62 mg bij een blikje gewone cola.

Wat met de andere frisdranken?

Er werd geen enkel verband aangetoond tussen consumptie van andere dranken en chronische nierinsufficiëntie. De meeste van die dranken bevatten immers citroenzuur in plaats van fosforzuur, en zouden dan ook ongevaarlijk zijn voor de nieren.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Europees Commissie liet het evenwel onderzoeken, aspartaam toch veilig bevonden.
                  http://www.efsa.europa.eu/en/press/news/131210
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Cola is wel héél slecht voor de nieren. Ik dronk vroeger sloten cola (light) omdat daar geen suiker in zit. Tot dat ik eens met nierstenen zat - ik wens het niemand toe.
                    Dat is altijd een moeilijk punt ... wat was de echte oorzaak?

Ik drink ook veel Cola Zero, misschien slecht voor de gezondheid.
                    Anderen drinken bier, wijn, alcohol, ... ook slecht voor de gezondheid en dikwijls ook nog een gevaar.

Heb een 20-tal jaar geleden eens nierstenen gehad en het was alsof ze met een mes door mijn lijf gingen ... inderdaad niet echt voor herhaling vatbaar.
                    Enige uitleg was dat ik meer moest drinken bij warm weer.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Er is iets vreemd aan de hand bij de marketing van Coke Cola.

Mijn moeder is suikerziek en kan maar beter geen suikerdranken drinken. Gezien haar leeftijd ook beter geen cafeine omdat ze dan beter kan slapen.
                      Dus kwamen we uit op Cola zero.

Nu blijkt dat Coke Cola de merknamen Light en Zero met elkaar verwisseld te hebben????

Wil je nu zonder beiden dan moet je nu de Light kopen daar waar het vroeger de Zero was.

Kwestie van onduidelijk te zijn zo. Je leest er maar best de details er even goed op na voor mensen die geen suiker en geen cafeine mogen drinken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        suikerziek en kan maar beter geen suikerdranken drinken
                        Je zou eens moeten weten waar voor het ogenblik overal suiker in zit. Niet te geloven. Tomatenpuré, salami, lumpia, ... Teveel om op te noemen.
                        De voedingsindustrie heeft in suiker een verdoken maar goed voor verkoop functionerende bondgenoot gevonden.
                        Onze suikerverslaving vraagt steeds naar meer en meer suiker. En naast druivesuiker zijn lactose, ... helaas ook suikers. Ik heb ooit een discussie gehad in een voedingswinkel waar men bij hoog en laag beweerde dat honing GEEN impact had bij diabeten. Schande.
                        Merk dat veel marinades (aangekochte) voor de BBQ suikers bevatten. Vlees bruint mooier en de smaak is ook 'zoeter'.
                        Het probleem van een suikerzieke is dat hij in feite teveel koolhydraten opneemt dan wat hij kan verwerken. Insuline is het enzyme dat ervoor zorgt dat koolhydraten verwerkt worden tot voor het lichaam bruikbare energie. SUiker is daar een deel van.
                        In de volgende Url is dit mooi opgesteld: Vijf voedselleugens ontmaskerd

Mensen met suikerziekte moeten vooral oppassen dat ze dagelijks niet teveel koolhydraten op nemen. Hun dieet indien ze er een volgen spreekt daarom over aantal koolhydraatwaarden en niet over suikerhoeveelheden.

Bij suikerziekte zijn er wel twee heel belangrijk te onderscheiden groepen.
                        Type 1. Indertijd de juveniele diabeet genoemd. Is volledig insuline-dependent
                        Type 2. Ouderdomsdiabeet of zwaarlijvigheidssuikerziekte.

Bij de eerste is de minste toevoeging van koolhydraten (waaronder ook suikers) te merken aan verhogen van de suikerspiegel. Enkel toedienen van insuline zorgt ervoor dat de suikerspiegel op aanvaardbaar niveau komt.
                        Op het werk staat een koffie-automaat. Toen ik indertijd vroeg welke samenstelling de koffie had zwoer men dat er geen suiker aanwezig was. Raar, want iedere keer toen ik een kopje zwart dronk, steeg de spiegel ogenblikkelijk pijlrecht omhoog. Na lange discussie bleek aan de koffie gecaramelliseerde suiker toegeveog als smaakadditief ...

Bij type 2 is de impact minder zichtbaar of zijn de opstoten vaak minder grof. Hun behandeling is velerlei zoals het volgens van een suikerarmer dieet, tot het innemen van pillen of het toedienen van minder hoeveelheden insuline.
                        Maar we zijn hier echt Off Topic gegaan.
                        Last edited by Wim.Vanmaele; 13 juni 2017, 09:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Je zou eens moeten weten waar voor het ogenblik overal suiker in zit. Niet te geloven. Tomatenpuré, salami, lumpia, ... Teveel om op te noemen.
                          De voedingsindustrie heeft in suiker een verdoken maar goed voor verkoop functionerende bondgenoot gevonden.
                          Onze suikerverslaving vraagt steeds naar meer en meer suiker. En naast druivesuiker zijn lactose, ... helaas ook suikers. Ik heb ooit een discussie gehad in een voedingswinkel waar men bij hoog en laag beweerde dat honing GEEN impact had bij diabeten. Schande.
                          Merk dat veel marinades (aangekochte) voor de BBQ suikers bevatten. Vlees bruint mooier en de smaak is ook 'zoeter'.
                          Het probleem van een suikerzieke is dat hij in feite teveel koolhydraten opneemt dan wat hij kan verwerken. Insuline is het enzyme dat ervoor zorgt dat koolhydraten verwerkt worden tot voor het lichaam bruikbare energie. SUiker is daar een deel van.
                          In de volgende Url is dit mooi opgesteld: Vijf voedselleugens ontmaskerd

Mensen met suikerziekte moeten vooral oppassen dat ze dagelijks niet teveel koolhydraten op nemen. Hun dieet indien ze er een volgen spreekt daarom over aantal koolhydraatwaarden en niet over suikerhoeveelheden.

Bij suikerziekte zijn er wel twee heel belangrijk te onderscheiden groepen.
                          Type 1. Indertijd de juveniele diabeet genoemd. Is volledig insuline-dependent
                          Type 2. Ouderdomsdiabeet of zwaarlijvigheidssuikerziekte.

Bij de eerste is de minste toevoeging van koolhydraten (waaronder ook suikers) te merken aan verhogen van de suikerspiegel. Enkel toedienen van insuline zorgt ervoor dat de suikerspiegel op aanvaardbaar niveau komt.
                          Op het werk staat een koffie-automaat. Toen ik indertijd vroeg welke samenstelling de koffie had zwoer men dat er geen suiker aanwezig was. Raar, want iedere keer toen ik een kopje zwart dronk, steeg de spiegel ogenblikkelijk pijlrecht omhoog. Na lange discussie bleek aan de koffie gecaramelliseerde suiker toegeveog als smaakadditief ...

Bij type 2 is de impact minder zichtbaar of zijn de opstoten vaak minder grof. Hun behandeling is velerlei zoals het volgens van een suikerarmer dieet, tot het innemen van pillen of het toedienen van minder hoeveelheden insuline.
                          Maar we zijn hier echt Off Topic gegaan.
                          dat van die lactose wist ik niet. Eigenlijk nooit echt bij stil gestaan. Maar ik nu even opzoekwerk gedaan en het is niet zo dat lactose daardoor slecht zou zijn voor diabetici.
                          http://www.uzgent.be/nl/home/Lists/P...s-diabetes.pdf magere melk, magere tot matig vette kaas, yoghurt: het mag allemaal. Alleen de vette zaken worden afgeraden.
                          Melk, yoghurt en kaas zijn producten die vallen onder de categorie zuivel. Wat is de relatie van deze producten met diabetes? Lees op diabetesfonds.nl

Comment

Cola

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Nu blijkt dat Coke Cola de merknamen Light en Zero met elkaar verwisseld te hebben????

Wil je nu zonder beiden dan moet je nu de Light kopen daar waar het vroeger de Zero was.
                            Coca Cola zeker? [emoji1]

Vroeger was het Zero, sinds vorig jaar Zero Sugar.
                            Het werd ook aangekondigd dat samen met de naamswijziging ook de smaak en ingrediënten wat aangepast zou worden.
                            Maar van de wisseling tussen Light en Zero nooit iets gehoord.

Hetgeen ze nu ook in Australië gaan doen zeker?
                            Al veranderen ze daar ook de kleurtjes.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                              dat van die lactose wist ik niet. Eigenlijk nooit echt bij stil gestaan. Maar ik nu even opzoekwerk gedaan en het is niet zo dat lactose daardoor slecht zou zijn voor diabetici.
                              magere melk, magere tot matig vette kaas, yoghurt: het mag allemaal. Alleen de vette zaken worden afgeraden.
                              Ik weet wel indien ik 3 grote glazen magere melk drink, ik daarvoor ongeveer 0,2 eenheden meer moet inspuiten 's morgens en indien ik dat 's avonds doet dit op 0.5 meer eenheden uit kom.
                              (De gevoeligheid aan insuline schommelt van iedere persoon en is ook tijdens de dag veranderlijk).
                              Indien ik volle melk drink liggen die quota iets hoger .
                              (PS. Ik heb naar aanleding van mijn Beta-cel-transplant in 2000, steeds alles gewogen, gemeten en opgeschreven wat ik at, dronk en hoeveel insuline ik nodig had om de koolhydraatmassa te verwerken.
                              Dit gebeurde in smaenwerking met UZ waar ik al 35 jaar gevolgd word).

Ik wou maar duiden dat er overal suikers in zitten en dat die een impact hebben willen of niet. Ik heb in mijn jeugd Spartaans moeten leven omdat er niet gemeten kon worden en de insuline niet puur was en waar dan ook iedere hap, beet, drink die ik nam diende uitgemten, afgewogen en goed bevonden. Pas op mijn 18de kwam de eerste betaalbare test op de markt onder de vorm van testtape. EN dan is het in een heel snel tempo verder gegaan. Nu wordt ik om de seconde gevolgd en gemeten, maar de ingebakken Spartaanse levenshouding zit er in gebakken. Enkel water, melk en koffie als drank en vooral veel groenten en veel vlees en vis (puur) om toch de nodige eiwitten binnen te hebben (zijn ook energiedragers maar worden trager afgebroken) en suikerarme vruchten.
                              Dank voor de aangehaalde links, maar die heb ik al een poos.

Comment

Working...
                              X