Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie weet dat nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie weet dat nog?

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Dat we voor een jaar naar den troep moesten en brieven schreven naar ons lief. (en me vrouw heeft die brieven
    nu nog na 43 jaar ergens liggen)
    Hier idem, maar 46 jaar later. Ik heb ze reeds dikwijls willen verbranden maar oei, oei, dan is het kot te klein.
    Verbranden zonder dat ze het weet doe ik zeker niet, want dan zou ons huwelijk wel eens kunnen stranden na 42 jaar....

Comment

Maar is er dan niemand zoals ik die nog met een griffel op een échte lei geschreven heeft ?

Ik heb dat ook nog gedaan.Griffel laten vallen: kapot,lei laten vallen barst erin.Schrijven ermee gaf een typisch geluid.
      Rond de griffel zat er in het bovenste gedeelte een papiertje gewikkeld blauw of rood met naar ik meen sterretjes erop.De lei zat in een rechthoekig houten kader,anderhalve centimeter breed,met nogal beweeglijkheid in de hoeken.
      Nadien:witte inkpotten waar vloeipapier in zat,wat je er kon uitvissen met je ballonpen.Etc.Werden bijgevuld met een mysterieuse fles.
      Houten banken,met groene pupitter of hoe je het moet noemen.Bak eronder voor boeken etc.De zitting zelf versleten en met diepe nerven erin.En soms een nagel die eruit zat.
      Melkflesjes van Nosta,en één keer per week chocomelk.
      Een toverbord,prenten van oude belgen van Historia,gewijde geschiedenisboeken met zwarte figuren op oranje achtergrond etc...Je kunt zo nog uren doorgaan.

Comment

Als je leest, alles lezen aub.

18) Nog straf geschreven heb met een griffel op een lei
        @ Wim, 18) .........een nat sponske ( een echt hé) hadden in een leeg OXO doosje ............. en stinken dat dit deed!
        Je bent dus niet alleen ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Ik ben nog lid geweest van de melkbrigade, wie herinnert zich dat nog?

Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

1960 : In heel Antwerpen was er maar één file : aan de ingang van de Waaslandtunnel waar je ticketjes (2 Bfr) moest kopen.
            Nu is Antwerpen één grote file.

Comment

zie dit
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Toen er nog geen jonagold was, maar lekkere oude rassen !
                En dit.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Yep, op school waren het golden delicious en in de tuin stond "peasegood nonsuch". Die laatste heb ik al heel lang niet meer gevonden.

Comment

.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    ...en in de tuin stond "peasegood nonsuch". Die laatste heb ik al heel lang niet meer gevonden.
                    Effe googelen, je kan de bomen nog bestellen!
                    Last edited by pol parasol; 11 juni 2017, 09:01.

Comment

Op deze heb ik duivenuitslagen uitgerekend. Gedurende 6 jaar iedere zondag (lente-zomer-herfst) vanaf het ogenblik dat de eerste consateurs binnen kwamen totenmet het opstellen van de uitslag zelf. (Meestal rond 10 uur 's avonds en dat voor rien de knots).
                      Toen werkten we nog als 'vrijwilliger'.

https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        .
                        Effe googelen, je kan de bomen nog bestellen!
                        Ja, maar intussen woon ik op een appartementje op het tweede....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Maar is er dan niemand zoals ik die nog met een griffel op een échte lei geschreven heeft ?

Ik heb dat ook nog gedaan.Griffel laten vallen: kapot,lei laten vallen barst erin.Schrijven ermee gaf een typisch geluid.
                          Rond de griffel zat er in het bovenste gedeelte een papiertje gewikkeld blauw of rood met naar ik meen sterretjes erop.De lei zat in een rechthoekig houten kader,anderhalve centimeter breed,met nogal beweeglijkheid in de hoeken.
                          Nadien:witte inkpotten waar vloeipapier in zat,wat je er kon uitvissen met je ballonpen.Etc.Werden bijgevuld met een mysterieuse fles.
                          Houten banken,met groene pupitter of hoe je het moet noemen.Bak eronder voor boeken etc.De zitting zelf versleten en met diepe nerven erin.En soms een nagel die eruit zat.
                          Melkflesjes van Nosta,en één keer per week chocomelk.
                          Een toverbord,prenten van oude belgen van Historia,gewijde geschiedenisboeken met zwarte figuren op oranje achtergrond etc...Je kunt zo nog uren doorgaan.
                          met griffel en lei tot en met het eerste studiejaar in 1957. Zo oud ben ik dus nog niet
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
                          X