Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

900 mAh Eneloop Pro na een klein jaar al verzwakt....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 900 mAh Eneloop Pro na een klein jaar al verzwakt....

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Inderdaad, maar dat zal hij weten na een BREAK-IN met de Maha 9000, het zou moeten lukken dat
    er twee slechte zouden zijn.
    Gisteren de BREAK-IN opgestart, maar er gebeurt blijkbaar niets ???
    Normaal moet je onder elke batterij "DONE" zien, maar dit verschijnt niet.
    De batterijen waren ook niet warm, zelfs niet een beetje.

Ik heb zo'n goedkoop batterij-testertje met een schaal RE-PLACE-CHARGE/LOW/GOOD en het wijzertje staat op de "G" van "GOOD" - normaal wijkt die wijzer uit tot helemaal in de "D".
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De Eneloop accu's met de hoogste capaciteit gaan inderdaad minder lang mee dan de "witte", dat lees ik geregeld op verschillende websites.
      Als het niet echt nodig is om cellen met de hoogst mogelijke capaciteit te gebruiken, dan is het veel beter om de gewone cellen te kopen, die zullen veel meer jaren bruikbaar blijven.
      Met een beetje pech hebben de hoge capaciteit Eneloop accu's na een jaar al een lagere werkelijke capaciteit dan de gewone witte (die witte hebben ze soms ook wel in bepaalde kleurtjes, voor de verzamelaars).

Hoe hoger de capaciteit, hoe korter de levensduur, de Lite cellen kunnen nog veel meer laad/ontlaad beurten verdragen, maar voor toepassingen die wat meer stroom nodig hebben is dat niet zo'n goede oplossing omdat je dan te dikwijls accu's moet wisselen. Dat is bijvoorbeeld echt niet zo handig als je die in een flitser gebruikt terwijl je een huwelijk aan het fotograferen bent, in dat geval is een grotere capaciteit een stuk gemakkelijker.
      Een draadloze hoofdtelefoon is niet zo'n grote verbruiker, en je zal er waarschijnlijk ook geen 24 uur per dag mee rondlopen.
      Die zal dan tussendoor wel voldoende tijd krijgen om de accu's weer bij te laden, zelfs met de Lite cellen zou dat nog moeten lukken.
      Gelukkig heb ik maar zo'n 4-tal zwarte; de meeste anderen zijn witte Eneloops of batterijtjes van den Aldi
      Een mens denkt altijd dat de hoogste capaciteit het beste is, maar nu heb ik weer iets bijgeleerd.

Ik heb er nu twee witte in die hoofdtelefoon gestoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Ik heb ook zo'n koptelefoon, meestal leg ik die naast de houder, maar je kan je koptelefoon ook op de houder leggen, zonder dat hij oplaadt.
        Het ding speelt op 1 laadbeurt een dikke 20 uur, wat voor mij betekent dat het maar opgeladen wordt indien nodig. De hoeveelheid restlading wordt ook aangegeven bij het inschakelen (door een pinkelend ledje).

Die oneloops houden toch lang hun lading : dat continu op die lader laten staan lijkt me inderdaad niet verstandig.
        De RS-220 kan 6-8 uur spelen. Dat is meer dan genoeg voor mij, maar natuurlijk wel "weinig" in vergelijking met bv? de RS-180

Hier staat een betere review over de RS-220:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Ik heb zo'n goedkoop batterij-testertje met een schaal RE-PLACE-CHARGE/LOW/GOOD en het wijzertje staat op de "G" van "GOOD" - normaal wijkt die wijzer uit tot helemaal in de "D".
          Een "break-in" duurt een dag of 3 afhankelijk van het type batterij ... ja toch?

Comment

Ah, wist ik niet....
            Bon, ik steek ze er opnieuw in; zaterdag 14:10 tot pakweg dinsdag-avond.

Comment

De RS-220 kan 6-8 uur spelen. Dat is meer dan genoeg voor mij, maar natuurlijk wel "weinig" in vergelijking met bv? de RS-180

Hier staat een betere review over de RS-220:

https://www.bluetoothkoptelefoon.com...-koptelefoons/
              De mijne is een RS-185. Niet dat ik die 18 uur al effectief heb uitgetest, maar mijn gevoel zegt me dat het redelijk zal kloppen... Is gekocht einde 2015.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                De mijne is een RS-185. Niet dat ik die 18 uur al effectief heb uitgetest, maar mijn gevoel zegt me dat het redelijk zal kloppen... Is gekocht einde 2015.
                In mijn bureau / mancave heb ik een RS 180, misschien een iets ouder model dan de jouwe, maar die zit toch ook constant op de dock hoor en nog nooit problemen mee gehad. Ja, ale ene keer de batterijen moeten vervangen, maar dat was ook al na jaaaaaren. Dus normale slijtage denk ik.

Die van de living had ik onlangs pas vervangen, dus ik vrees een beetje dat het misschien aan het laadsysteem van die RS-220 ligt.
                Enfin, nu steken er witte in - en ik heb de datum er op genoteerd.
                Als die enkele jaren meegaan ben ik al blij.

Maar de hoofdtelefoon eraf leggen is niet mooi, ik zou natuurlijk twee plastiekjes op de connectors kunnen leggen, maar da's ook niet handig.
                Gebruikscomfort vind ik ook heel belangrijk.

Comment

Pas op, zo een gewoon batterij testertje is normaal voor alkaline batterijen van 1,5 volt, en niet voor NI-MH of NI-CD cellen
                  van 1,2 volt.
                  Last edited by Guest42; 17 juni 2017, 07:34.

Comment

Eneloop Pro houden inderdaad niet van continu laden. Ik zou er liever eneloop Lite in doen. Die zouden een stuk langer mee moeten gaan. Ook vooral omdat je na gebruik de koptelefoon toch weer terug op de dock doet! De witte eneloop standaard zouden ook kunnen gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      ...
                      BREAK-IN voor aaa moet normaal binnen de 24 U rond zijn, geen drie dagen.
                      Heu ... break in begint al met een standaard 16uur laadcyclus op C/10 en dan een ontlaadcyclus met C/5 etc ... tel uit je 24 uur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Heu ... break in begint al met een standaard 16uur laadcyclus op C/10 en dan een ontlaadcyclus met C/5 etc ... tel uit je 24 uur
                        Je hebt gelijk regulus, ik had het verkeerd voor en kies normaal hoogstens voor Refresh Analyse en kies daar voor AA standaard voor 1.000 mAh
                        en voor AAA kies ik voor 500 mAh. Sorry verkeerd gedacht van mij.

Comment

Yep, precies. Maak dus wel dat de batterij leeg is voor je de break-in gaat doen! Anders bereik je misschien het tegenovergestelde....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChibiM Bekijk bericht
                            Yep, precies. Maak dus wel dat de batterij leeg is voor je de break-in gaat doen! Anders bereik je misschien het tegenovergestelde....
                            'k zou niet weten waarom ... een break-in cyclus is geen laad/ontlaad spelletje ... Het is de bedoeling dat men de macro Ni-kristalstructuur, die langzaam ontstaat door normaal laden, terug af te breken to een micro kristalijne structuur zodanig dat de "maximale" capaciteit tenminste ongeveer gewaarborgd blijft (kleine kristallen = groter oppervlak) .. dat kan men, post-fabricatie, enkel doen doen het laden/ontladen met een minimale stroom en met een vooropgestelde tijdsduur ...

Comment

Beetje laat om te reageren oops.
                              Waarom? Omdat hij een laad, ontlaad laad cyclus doet met Break-in. Hij begint met 16 uur laden, dan 5 uur ontladen, en dan weer 16 uur laden.

En sommige Hoge capaciteit LSD batterijen houden er niet van (zoals eneloop Pro) om continue geladen te worden. Dus het is beter om met een lege batterij te beginnen. Als je Break-In activeert zal hij beginnen met 16 uur laden, ook al is je batterij vol!!!
                              En dat is niet wat je wilt. Dan ga je de batterij alsnog onnodig stressen.

Comment

Working...
                              X