Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Agressieve spam ( vind ik)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Agressieve spam ( vind ik)

In plaats van een nieuw topic post ik hier maar, het gaat toch over spam.

Gisteren kreeg ik spam, in het Nederlands, om o.a. energieprijzen te vergelijken. In tegenstelling tot "normale" spam werd deze verstuurd door een echte Belgische firma. Ze hebben Twitter, FB, en andere profielen, een telefoonnummer en adres in Hasselt. Het gaat om aanbieders.be die met een gmailadres spam versturen (via mailchimp, een massmailing dienst) maar ook e-mailadressen hebben op hun eigen domein.

Wat vreemd is, is dat het adres waar ze de spam naartoe sturen het unieke adres is voor mijn communicatie met Eneco en dat ze dat dus maar van twee bronnen kunnen verkrijgen, van mij of van Eneco. Na een tweet heeft Eneco al gereageerd, aanbieders (nog) niet.

Volgens het privacybeleid van Eneco:
    Wij verkopen geen persoonsgegevens aan derde partijen noch geven wij die door aan derden
    Wordt vervolgd.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

De laatste tijd was de spam (in mijn spambox) verminderd tot maar een paar per dag, maar nu sinds vorige week komt die in mijn inbox ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        In plaats van een nieuw topic post ik hier maar, het gaat toch over spam.

Gisteren kreeg ik spam, in het Nederlands, om o.a. energieprijzen te vergelijken. In tegenstelling tot "normale" spam werd deze verstuurd door een echte Belgische firma. Ze hebben Twitter, FB, en andere profielen, een telefoonnummer en adres in Hasselt. Het gaat om aanbieders.be die met een gmailadres spam versturen (via mailchimp, een massmailing dienst) maar ook e-mailadressen hebben op hun eigen domein.

Wat vreemd is, is dat het adres waar ze de spam naartoe sturen het unieke adres is voor mijn communicatie met Eneco en dat ze dat dus maar van twee bronnen kunnen verkrijgen, van mij of van Eneco. Na een tweet heeft Eneco al gereageerd, aanbieders (nog) niet.

Volgens het privacybeleid van Eneco:

Wordt vervolgd.
        Of ze zijn gehacked en ze weten het niet ... Ik krijg bvb sinds een 2-tal weken tonnen spam op één van mijn oude e-mail adressen van mijn ex-werkgever daar waar ik voordien absoluut niets kreeg. Ofwel is hun eigen spamfilter "uit den haak" ofwel zijn ze gerold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Da's nu al enkele dagen dat er in mijne spambox tickets van de NMBS voor mij klaarliggen en telkens met zo'n 5 tot 10 tal ineens, vorige keer was het met Bobbejaanland
          ze zijn misschien aan het vissen ?

Comment

De gratis NMBS tickets zijn enkel geldig op 30 december 2019.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dimagine Bekijk bericht
              ze zijn misschien aan het vissen ?
              Opgepast ....
              bounce@mail.hln.be

Daar komen die van ....
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Opgepast ....
                bounce@mail.hln.be

Daar komen die van ....
                Ben je zeker? Fake afzenders en reply-to instellen is geen rocket science. Vanaf welke servers werd de mail gestuurd?
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Ben je zeker? Fake afzenders en reply-to instellen is geen rocket science. Vanaf welke servers werd de mail gestuurd?
                  Is bij hln blijkbaar gekend. Heb de laatste 2 weken toch al een 3-tal mensen zien passeren met dit euvel ...
                  Kan het adres niet testen gezien ik het (gelukkig nog niet) heb en ik ook geen interventies ervoor heb gedaan. Maar een collega wel en die vertelde me dit toch.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Tot eergisteren kreeg ik dagelijks ongeveer 75 spamberichten in mijn TELENET spambox. Die ledigde ik om de 3 dagen.
                    Sedert 1 janari komen er nog slechts 10 berichten in de spambox, maar de overige spamberichten komen nu allemaal binnen in mijn gewone mailbox.
                    Erg vervelend om daartussen je mails te moeten zoeken.
                    Zijn er nog andere forumleden die dezelfde nieuwe ervaring met het TELENET spamfilter hebben ?

Comment

Ik zie ongeveer 20-30 spammails per dag op alle mailadressen van 2 domeinen. Er komen slechts sporadisch 1-2 mails in een reguliere mailbox terecht dus 75 spammails per dag lijkt mij zeer veel. Als ik zie dat telenet zelfs reguliere mails van mijn domein filtert (greylisting, dus even later gaan ze wel door) dan is er toch iets aan de hand.

Wat zegt TN zelf?
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Tot eergisteren kreeg ik dagelijks ongeveer 75 spamberichten in mijn TELENET spambox. Die ledigde ik om de 3 dagen.
                        Sedert 1 janari komen er nog slechts 10 berichten in de spambox, maar de overige spamberichten komen nu allemaal binnen in mijn gewone mailbox.
                        Erg vervelend om daartussen je mails te moeten zoeken.
                        Zijn er nog andere forumleden die dezelfde nieuwe ervaring met het TELENET spamfilter hebben ?
                        Hier van hetzelfde Misschien een zet van Telenet om hun "Telenet Safespot Guard" aan de man te brengen ?

Mvg Yves.
                        What you see is what you get

Comment

Als het goed is mag het ook gezegd.

Hier geen Telenet, maar al jaren Proximus (vanwege verbintenis met de werkgever). Sinds een 2-tal maanden bijna geen spam meer, behalve de spam die ik zelf heb "gezocht" (Booking e.a. websites waarvan ik de advertentiemails niet heb "uitgeschakeld" ). Héél af en toe komt er nog iets anders door. Het ligt ook niet aan het gebruik van Thunderbird, want op beide smartphones krijgen we identiek dezelfde berichten. Verder hebben we geen anti-spam in gebruik.
                          Ik heb wel spamfilters in gebruik in Thunderbird, maar die filter zendt verdachte mails door aan verdacht@safeonweb.be en gooit ze dan in de prullenbak. Die prullenbak wordt niet automatisch maar handmatig geleegd, zodat ik nog steeds een controle heb en indien nodig kan ingrijpen als een mail onterecht is gefilterd.
                          Ik heb net het logboek bekeken, laatste filter actie was op 16/10/2019 (twee stuks) daarvoor was 30/9/2019 (ook 2), enzovoort.
                          Eigenlijk heb ik nooit meer dan 10 spammails gekregen per dag, zelfs veel minder denk ik, maar het is wel een tijdje dagelijks geweest.

Edit: oh ja: via gmail : nul komma nul spammails
                          Last edited by nabi; 4 januari 2020, 17:33.

Comment

Zo te zien heeft TELENET terug wat gedaan aan de spamfilter.
                            Vandaag tussen 09h en 19h 58 berichten in de spambox gekomen en geen enkel in de mailbox.

Comment

Working...
                            X