Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Agressieve spam ( vind ik)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Agressieve spam ( vind ik)

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Bij telenet staat er bv "acties" en dan "oorspronkelijke text weergeven" , zoiets ?
    Geen idee, ik ben geen TN klant. Mail komt bij mij op eigen server (hosting) en wordt gelezen met Pegasus mail waar ik een tab "raw view" heb die de mails laat zien als "ruwe" data, zonder formatting en met inbegrip van alle "headers" zoals IP van de afzender, server van waar gestuurd werd e.d.
    Het ziet er zo uit (mail van BD dat er een reactie was in deze thread):

Return-Path: <*******@minoc.com>
    Delivered-To: *******@******.com
    Received: from goron.hyliahub.com
    by goron.hyliahub.com with LMTP id mPglOqpYrFma1wcA3K39pA
    for <******@******.com>; Sun, 03 Sep 2017 15:31:54 -0400
    Return-path: <******@minoc.com>
    Envelope-to: *******@*******.com
    Delivery-date: Sun, 03 Sep 2017 15:31:54 -0400
    Received: from relay-r12.mailprotect.be ([217.21.190.12]:42082 helo=relay-ix.mailprotect.be)
    by goron.hyliahub.com with esmtps (TLSv1.2:ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384:256)
    (Exim 4.89)
    (envelope-from <******@minoc.com>)
    id 1doacb-002A2G-Fs
    for ******@*******.com; Sun, 03 Sep 2017 15:31:54 -0400
    Received: from localhost (localhost [127.0.0.1])
    by relay-ix.mailprotect.be (Postfix) with ESMTP id 2F09960B60
    for <*******@*******.com>; Sun, 3 Sep 2017 21:31:11 +0200 (CEST)
    X-Virus-Scanned: amavisd-new at relay.ix.mailprotect.be
    Received: from relay.ix.combell-ops.net (178.208.39.215.static.hosted.by.combell.com [178.208.39.215])
    by relay-ix.mailprotect.be (Postfix) with ESMTP id D70C660B8C
    for <**********@********.com>; Sun, 3 Sep 2017 21:31:10 +0200 (CEST)
    Date: Sun, 03 Sep 2017 19:31:10 +0000
    To: ******@******.com
    From: "Belgiumdigital forum - Digitale fotografie" <*******@belgiumdigital.com>
    Auto-Submitted: auto-generated
    Message-ID: <20170903193110.e79c41c10353@forum.belgiumdigital. com>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-1"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-Mailer: vBulletin Mail via PHP
    Subject: Reactie op bericht 'Agressieve spam ( vind ik)'
    X-Spam-Status: No, score=-98.6
    X-Spam-Score: -985
    X-Spam-Bar: ---------------------------------------------------
    X-Ham-Report: Spam detection software, running on the system "goron.hyliahub.com",
    has NOT identified this incoming email as spam. The original
    message has been attached to this so you can view it or label
    similar future email. If you have any questions, see
    root\@localhost for details.

Content preview: Beste on4bam, toerist heeft zojuist gereageerd op een discussie
    getiteld Agressieve spam ( vind ik), waarop je bent geabonneerd in het forum
    Chit Chat van het Belgiumdigital forum - Digitale fotografie. [...]

Content analysis details: (-98.6 points, 3.5 required)

pts rule name description
    ---- ---------------------- --------------------------------------------------
    -100 USER_IN_WHITELIST From: address is in the user's white-list
    -0.7 RCVD_IN_DNSWL_LOW RBL: Sender listed at http://www.dnswl.org/, low
    trust
    [217.21.190.12 listed in list.dnswl.org]
    0.0 URIBL_BLOCKED ADMINISTRATOR NOTICE: The query to URIBL was blocked.
    See

for more information.
    [URIs: belgiumdigital.com]
    0.0 HEADER_FROM_DIFFERENT_DOMAINS From and EnvelopeFrom 2nd level mail
    domains are different
    4.0 SPF_FAIL SPF: sender does not match SPF record (fail)
    [SPF failed: Please see http://www.openspf.org/Why?s=mfrom;i....hyliahub.com]
    -1.9 BAYES_00 BODY: Bayes spam probability is 0 to 1%
    [score: 0.0000]
    X-Spam-Flag: NO
    X-Antivirus: Avast (VPS 170903-0, 03/09/2017), Inbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Afhankelijk van de configuratie staat er bij jou niets meer waar bij mij "X-Spam-Status" begint. Dit wordt toegevoegd door spamassassin, de antispam op de mailserver.
    De onderste "received by" is de eerste stap van de verzending van de mail, dat zie je ook aan de tijd die er bij staat. Ga je naar boven dan zie je de volgende stap en zo verder tot de bovenste waar je aflevering ziet op de mailserver (in jouw geval dus telenet).
    De afzender van de BD mails is het IP adres 178.208.39.215 en dat kan je opzoeken met als resultaat:

178.208.39.215 BE Brussels, Brussels Capital, Belgium, Europe 1012 50.8333, 4.3333 100 Sentia N.V. COMBELL Network combell.com
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Hey juppekes

Na enkele rustige dagen eerder deze week zijn ze weer volle bak bezig dit weekend.

Op nog geen twee dagen tijd al meer dan duizend spammails.
      Bootjes

Comment

Agressieve spam ( vind ik)

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Op nog geen twee dagen tijd al meer dan duizend spammails.
        Dan zou ik me toch eens vragen beginnen stellen over de staat van mijn toestel of internetgedrag hoor ... om op twee dagen zoveel spam te ontvangen, dan is er toch iets fameus fout.
        Mogelijks al fors te verminderen met wat passende spam-regels aan te maken.

Alle patches/updates geïnstalleerd op uw toestel?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Bij mij verminderd van zo'n 80 op 2 dagen naar een 20-tal op dezelfde tijdspanne .
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dan zou ik me toch eens vragen beginnen stellen over de staat van mijn toestel of internetgedrag hoor ... om op twee dagen zoveel spam te ontvangen, dan is er toch iets fameus fout.
            Mogelijks al fors te verminderen met wat passende spam-regels aan te maken.

Alle patches/updates geïnstalleerd op uw toestel?
            Alle updates zouden moeten geinstaleerd zijn, en ons surf gedrag hier thuis is niets abnormaals hoor

Als ik kijk zijn er maar zes namen die steeds weerkeren, maar telkens worden ze verstuurd met een ander mailadres.

Hoe kan ik een paar spam-regels aanmaken, ik werk in Thunderbird.

Alvast bedankt
            Bootjes

Comment

Thunderbird gebruik ik niet, vermoedelijk zijn er hier wel anderen die daarmee werken en wat info kunnen geven.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dat is lang geleden dat ik nog een filter heb gemaakt, maar als ik me niet vergis: in het menu "bericht" kiezen en dan "filter maken op basis van bericht". Wel eerst het bericht selecteren natuurlijk.
                En onder "extra" kan je berichtenfilters beheren.
                Je kan ook berichten aanmerken als "ongewenst" door er rechts op te klikken of door de knop in het berichtenvenster te gebruiken.
                Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat het verschil is tussen de 2 methoden. Ik krijg weinig tot geen spam en een aantal afzenders heb ik al een tijdje geblokkeerd (via filters rechtstreeks nar prullenbak). Die mails zie ik niet meer, dus het werkt wel.

Comment

Hey juppekes

Sedert gisterenavond is het gedaan met die spam.

Ik had sedert zondag al die spammails aangevinkt als spam en blijkbaar helpt dit
                  Bootjes

Comment

Wat ik doe:
                    Op m'n smartfoon heb ik het mailprogramma "mymail" staan.
                    Daarin stip ik steeds die spams aan en vervolgens "als spam markeren".
                    Alle spam komt daardoor in de spam-map terecht, maar... mymail houdt wél een lijst bij van die afzenders.
                    En als er dan nog eens spam van daaruit komt vliegt die direct in de spammap.
                    Simpel en doeltreffend.
                    M'n laptop krijgt zelden nog spam hierdoor, want m'n telefoon heeft alles al gefilterd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Alle spam komt daardoor in de spam-map terecht, maar... mymail houdt wél een lijst bij van die afzenders.
                      En als er dan nog eens spam van daaruit komt vliegt die direct in de spammap.
                      Allemaal correct, maar dat is toch de standaard voor een spam-filter om dezelfde afzender(s) of inhoud in de toekomst altijd te verplaatsen?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Nu is het Colruyt (of diegenen die zich daarvoor uitgeven) die mij bestoken met vele e-mails (gelukkig in mijn spambox).
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Nu is het Colruyt (of diegenen die zich daarvoor uitgeven) die mij bestoken met vele e-mails (gelukkig in mijn spambox).
                          Zie hier :

Comment

'sinds deze morgen heb ik ongeveer >6000 ongewenste mail
                            De mail heeft als onderwerp of komt van :

Telenet
                            Proximus
                            VOO
                            SFR
                            Orange
                            Apple

De afzender is altijd verschillend en de boodschap ook vaak.
                            Het enige wat bijna altijd in kleine letter onderaan staat is:

You are receiving this email from Traction Media because you are subscribed to our distribution list. You can unsubscribe here or by sending a self-addressed letter to:
                            75 N Woodward Ave #85873
                            Tallahassee, FL 23213

Enkele woorden zoals :"Tallahassee, Traction Media" zijn steeds hetzelfde.
                            Makkelijk om hiervoor een spamregel te maken, maar dan aan de bron van telenet zelf.
                            Ik forward deze naar mijn iCloud mail. Zo kan ik nog finetunen.
                            Het wordt erger met de dag als ik naar mijn mappen ongewenst en reclame kijk.

Comment

Nuttige info, misschien niet gerelateerd aan dit item, maar toch ...
                              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                                'sinds deze morgen heb ik ongeveer >6000 ongewenste mail
                                Het lijkt mij dat je een serieus probleem hebt. De enige keer dat ik die hoeveelheid mails kreeg was toen een spammer onbestaande adressen @ mijn domein gebruikte en ik 10-tallen "undeliverable" foutmeldingen kreeg in mijn "catchall" box. Voor alle duidelijkheid, de spam die verstuurd was kwam NIET van mijn domein.

Ik blijf het herhalen, maak een account bij spamcop.net, rapporteer spam (volledige mail MET headers) op hun site ingeven en doorsturen. Op deze manier komen de IP's en servers van de spammers op zwarte lijsten waardoor ze steeds geblokkeerd worden.

De eerste bescherming tegen spam is om niet overal je e-mail adres achter te laten. Winkels zijn er altijd op uit om je gegevens te verkrijgen en er is er altijd wel eentje die, al dan niet opzettelijk, deze gegevens lekt. Ik heb de luxe om op mijn domein onbeperkt adressen aan te maken, voor elke winkel, website e.d. gebruik ik een ander adres en zo is vlug duidelijk waar het lek zit. De Adobe database werd ooit gehackt en dat adres krijgt spam, een hotel in Madrid dat we ooit boekten heeft ook "gelekt". Eens ik op een adres spam krijg stel ik een filter in waardoor de server een "unknown user" foutmelding stuurt, na verloop van tijd verwacht ik dan dat deze adressen weer uit de lijsten van "werkende mailadressen" verdwijnt. Zo niet, heb ik er alvast geen last meer van
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X