Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen - Nu nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Zonnepanelen - Nu nog?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Die beperking tot 15 jaar is ook al een contactbreuk.
    Contractbreuk is een groot woord want ik kan geen enkel contract vinden waarin dat vermeld staat.
    Het is gewoon een feit dat dit zo werkt, maar het zijn vooral de verkopers van zonnepanelen dat het op deze manier aankaarten om hun spullen verkocht te krijgen.
    Beetje zoals autoverkopers die zeggen dat hij op benzine werkt en 6 liter zal verbruiken, maar nooit gegarandeerd hebben dat benzine nog verkocht zal worden.
    Belgische regeltjes zijn altijd wat dubbelzinnig.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het is gewoon een feit dat dit zo werkt, maar het zijn vooral de verkopers van zonnepanelen dat het op deze manier aankaarten om hun spullen verkocht te krijgen.
      Inderdaad, je wordt overspoeld met advertenties dat je NU zonnepanelen moet installeren, wegens nog 15 jaar terugdraaieffect. Intussen is de VREG waarschijnlijk al zwaar aan het investeren in topadvocaten om gelijk te krijgen van de raad van state, zodat het dan op slag gedaan is met die tussenmaatregel.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Op de site van fluvius kan je zien wanneer bij jouw de slimme meter geplaatst zal worden.Hier is dat in april. Toeval of niet? Na de winter dus de teller heeft veel verbruik gemeten deze winter en dat zal betaald moeten worden. Want een nieuwe meter = een afrekening. Ik zie dat liever anders, dat ze mijn teller na de zomer vervangen. Ga proberen het zo lang mogelijk uit te stellen. Ik zal niet veel thuis zijn vrees ik voor de zomer

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Inderdaad, je wordt overspoeld met advertenties dat je NU zonnepanelen moet installeren, wegens nog 15 jaar terugdraaieffect. Intussen is de VREG waarschijnlijk al zwaar aan het investeren in topadvocaten om gelijk te krijgen van de raad van state, zodat het dan op slag gedaan is met die tussenmaatregel.
          Die 15 jaar is trouwens alleen als je nog geen zonnepanelen hebt. Die van mij liggen ondertussen meer dan 10 jaar, voor mij zou dit nog 4 jaar terugdraaieffect zijn indien ik zonnepanelen wens bij te leggen, ook voor de nieuw panelen die ik eventueel dit jaar nog zou bijleggen.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Die 15 jaar is trouwens alleen als je nog geen zonnepanelen hebt. Die van mij liggen ondertussen meer dan 10 jaar, voor mij zou dit nog 4 jaar terugdraaieffect zijn indien ik zonnepanelen wens bij te leggen, ook voor de nieuw panelen die ik eventueel dit jaar nog zou bijleggen.
            Inderdaad, doch is er in der tijd gezegd geweest "levenslange terugdraaiende teller"

Trouwens nu nog zonnepanelen leggen hier in België heeft weinig nut, de vaste kosten liggen hoger dan je verbruik op elektriciteit
            Of je zou ze moeten kunnen leggen zonder aan te geven, dan doe je uiteraard wel voordeel

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Zonnepanelen - Nu nog?

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Op de site van fluvius kan je zien wanneer bij jouw de slimme meter geplaatst zal worden.Hier is dat in april. Toeval of niet? Na de winter dus de teller heeft veel verbruik gemeten deze winter en dat zal betaald moeten worden. Want een nieuwe meter = een afrekening. Ik zie dat liever anders, dat ze mijn teller na de zomer vervangen. Ga proberen het zo lang mogelijk uit te stellen. Ik zal niet veel thuis zijn vrees ik voor de zomer

mir
              Een nieuwe teller betekent inderdaad een meteropname maar daarvoor niet specifiek een afrekening.
              Een kennis heeft net een nieuwe meter gekregen op zijn aanvraag wegens plaatsen van panelen en overschakelen naar enkelvoudig tarief.
              Ze hebben blijkbaar de nieuwe teller ingesteld op de meterstand dat zijn oude had.
              Ik wist niet eens dat dit mogelijk was.
              Het nachttarief werd uiteraard afgerekend.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

mir
                Je kan de datum van afspraak wijzigen naar een later tijdstip hoor.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                X