Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen - Nu nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen - Nu nog?

Klopt niet hé.
    Er is nog zoiets als klimaatdoelstellingen, en als we die niet halen, dan kost het geld.
    De evenwichtsoefening is net om dat alles te realiseren met een beperkt budget.
    Duitsland staat een stuk verder, en guess what: electriciteit is er ca 20% duurder als hier.

Het kan nooit de bedoeling zijn van de overheid om mensen zo ver te krijgen dat ze hun panelen gaan afbreken. Dus er zal altijd een financieel voordeel blijven.
    Maar rijk ga je er niet van worden. Kan je beter de juiste aandelen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Klopt niet hé.
      Er is nog zoiets als klimaatdoelstellingen, en als we die niet halen, dan kost het geld.
      Klopt, maar al wat we doen om minder te verbruiken en minder uitstoot te hebben wordt belast.

En hoe minder we het milieu belasten, hoe meer we betalen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Het kan nooit de bedoeling zijn van de overheid om mensen zo ver te krijgen dat ze hun panelen gaan afbreken. Dus er zal altijd een financieel voordeel blijven.
        We vergeten nogal gemakkelijk dat de netbeheerders in feite nog een grotere rol spelen (of minstens even grote) in de prijsvorming dan de regering: vergoeding volgens gebruik van het net brengt blijkbaar niet genoeg op, dus maar vervangen door een forfait volgens aansluitvermogen, vaste inkomst verzekerd.
        En alle beloftes en oproepen van Tommelein: ik vertrouw het zaakje niet.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hij moet ook eerst een hele hoop **** en oversubsidiering oplossen.

De put die hij gevonden heeft moet eerst gevuld worden.

Comment

... De put die hij gevonden heeft moet eerst gevuld worden.
            Die put of zijn zakken ?

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Die put of zijn zakken ?

grts
              Sieg
              Het tweede staat hier op de eerste plaats denk ik.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Alleen al zijn uitlating: "de oude tellers worden niet meer gemaakt" zegt voor mij al genoeg. Plus grenzeloos zonnepanelen pushen en tegelijkertijd het eventueel te compenseren terugdraai-effect te beperken tot 15 jaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het gaat hem niet over zonnepanelen, het gaat hem voor iedereen.
                  Nu betaalt men netvergoeding volgens verbruik, later volgens capaciteit van de aansluiting.
                  Van waar heb je deze info? Ik vind daar niets van terug.

Ik heb net even op mijn faktuur gekeken:
                  16,5% verbruikskosten
                  33,0% netwerkkosten
                  50,5% taksen

Als enkel het verbruik variabel zou zijn dan maakt het niet veel uit of ik niets of veel verbruik
                  Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                    Ik heb net even op mijn faktuur gekeken:

50,5% taksen
                    Je bedoelt dat je even gekeken hebt op je tweede "aanslagbiljet personenbelasting" ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                      Van waar heb je deze info? Ik vind daar niets van terug.
                      Dat is net het doel van capaciteitstarief.
                      Vaste vergoeding voor de capaciteit, maar duurder als je de capaciteit niet gebruikt.
                      Is al zo dikwijls ter sprake geweest in nieuws, media en voorgesteld door de netbeheerders.
                      Als ik het document terugvind, dan zal ik de link toevoegen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Dat is net het doel van capaciteitstarief.
                        Vaste vergoeding voor de capaciteit, maar duurder als je de capaciteit niet gebruikt.
                        Is al zo dikwijls ter sprake geweest in nieuws, media en voorgesteld door de netbeheerders.
                        Daar zoek ik al een hele tijd naar: een berekeningsmodule om te zien wat je gaat betalen bij een bepaalde capaciteit en verbruik.

Comment

Dat bedoel je Freddy?

De Vlaamse regering, de VREG en de distributienetbeheerders willen dat gezinnen en bedrijven anders gaan betalen voor het gebruik van het elektriciteitsnet. Eandis en Infrax (en onrechtstreeks ook de transportnetbeheerder Elia) zouden dan op een andere manier vergoed worden voor de diensten die ze l

Comment

Hier staat zowat alles.

We kunnen Tommelein en de DNB's niet verwijten dat er ooit een sos geweest is die GSC's uitdeelde als Sinterklaas, en de rekening daarvoor doorschoof.
                            Die last zal pas binnen een jaar of 12 beginnen zakken.

Meer hier: https://infogr.am/_/iTEZKQSShHUHbqeeU3D9
                            Last edited by Guest14; 12 juni 2017, 13:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Bedankt voor de link, was niet deze site maar komt op hetzelfde neer denk ik (nu nog niet alles in detail overlopen).
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Nog eens eventjes oprakelen om toch iets te melden dat ik de afgelopen dagen heb vastgesteld.
                                Ik lees her en der, en vandaag ook in de krant, dat de hittegolf die we de laatste dagen/week te verwerken kregen zouden zorgen voor een minder opbrengst van de zonnepanelen van 2 à 3 %.
                                Zon is prima voor de panelen, maar zon gecombineerd met hitte is dan weer niet goed.

Wel, ik stel vast dat dit bij mijn panelen heel wat meer verschil uitmaakt hoor.
                                Tijdens de hete dagen varieerde de opbrengst van 16 kWh tot zo'n 20 kWh per dag.
                                Gisteren, de eerste koele, maar zonnige, dag terug een normale opbrengst van 28 kWh per dag.

Dat is dus toch "iets" meer dan 3 % hé.

PS Toch leuk om lezen dat alle Belgische zonnepanelen op piekdagen meer opbrengen dan de twee grootste kerncentrales samen .

Comment

Working...
                                X