Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kostuum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kostuum

    Ik heb geen net pak, en als het ergens verplicht is om dat te dragen, dan zullen ze mij daar nooit zien.
    Een das heb ik ook niet, ik zou niet weten waarom ik met een strop(das) rond mijn nek zou willen rondlopen.

    Ik heb helemaal geen problemen met mensen die graag een net pak aandoen, ik heb alleen maar problemen met mensen die zich beter voelen omdat ze zo'n pak aan hebben (zo zijn er ook).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Kostuum

      Aan de niet kostuumdragers: dragen jullie nooit een blazer?

      Comment


      • #18
        Re: Kostuum

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Aan de niet kostuumdragers: dragen jullie nooit een blazer?
        Nope. Wat niet kan in jeans en T-shirt is de moeite niet waard
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: Kostuum

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Nope. Wat niet kan in jeans en T-shirt is de moeite niet waard
          Volledig mee eens. Wanneer men meer belang hecht aan de kledij dan aan de persoon die zich in die kledij bevindt, dan zijn ze inderdaad de moeite niet waard .
          En je kan het ook omkeren, nl. wanneer men zich voornaam probeert voor te doen via z'n kledij, is het idem dito.
          Maar dat is mijn gedacht, en ieder zijn gedacht zeker, de kostuumwinkels en de kleermakers moeten ook leven.

          Comment


          • #20
            Re: Kostuum

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Aan de niet kostuumdragers: dragen jullie nooit een blazer?
            Denk dat ik er een heb, maar kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst aangedaan heb. Ben het eens met wat hierboven staat: als ze meer belang hechten aan welke kleren je aanhebt dan aan jou, dan hebben ze jou niet nodig.

            Let op, dat is nog iets anders dan toekomen in een t-shirt met verfplekken en een broek met gaten.

            Comment


            • #21
              Re: Kostuum

              weet je nog, in de eighties, jeans met geklede vest ...
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #22
                Re: Kostuum

                Persoonlijk vind ik dat toch nog steeds wat hebben, een mooi tweedelig kostuum.
                Niet dat ik er zelf veel een draag, maar voor bepaalde gelegenheden heeft het toch nog wel wat.
                Zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik in mijn jeugd jaren ben opgegroeid tussen de kostuums,
                mijn vader was kleermaker en had zijn atelier bij ons thuis.
                Beter was misschien nog geweest dat hij BH's had ontworpen, dan dacht ik daar misschien heel anders over.

                Comment


                • #23
                  Re: Kostuum

                  In mijn vorige job als consultant ging ik naar klanten steeds in kostuum. Meestal inclusief das, tenzij ik de klant goed kende en wist dat de werksfeer er informeler was.
                  Een groot deel van mijn job trad ik in overleg met de directie of andere personen uit het management, en dan is netjes gekleed gaan wat mij betreft een must.

                  Ook bij andere gelegenheden trek ik graag een (twee- of driedelig) pak aan, al dan niet inclusief das, dasspeld, manchetknopen... Ik volg anderen hier wel in hun mening dat je je er goed moet bij voelen. Wanneer je je onwennig voelt in een pak, kies je beter voor een nette broek met een hemd.

                  In het dagelijkse leven draag ik wel eens een blazer ipv een trui. Gewoon een slim-fit donkerblauwe blazer over een niet te schreeuwerig t-shirt, gecombineerd met een donkere jeans en een sneaker.

                  Om nog op de vraag van TS te antwoorden, door mijn vorige job heb ik kostuums in verschillende kleuren verzameld; donkerblauw, lichter blauw, licht grijs,... Enkel zwart heb ik niet, dit staat me te oud. Belangrijker dan de kleur vind ik persoonlijk dat een kostuum goed past. Vaak op trouwfeesten e.d. zie je mensen met hun vest of broek drie maten te groot, en da's geen zicht...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kostuum

                    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    Om nog op de vraag van TS te antwoorden, door mijn vorige job heb ik kostuums in verschillende kleuren verzameld; donkerblauw, lichter blauw, licht grijs,... Enkel zwart heb ik niet, dit staat me te oud. Belangrijker dan de kleur vind ik persoonlijk dat een kostuum goed past. Vaak op trouwfeesten e.d. zie je mensen met hun vest of broek drie maten te groot, en da's geen zicht...
                    Mijn pak heb ik op mijn maten laten vermaken.

                    Op de uitvaart van mijn oma was ik de enige van de klein kinderen die geen colbert jasje aanhad. Wel nette broek/trui. Sommige hadden wel een volledige pak aan.

                    Soms zie ik weleens mensen met stropdas, colbertjasje, blouseje en daaronder Jeans broek. Nou dat laatste vind ik er niet onder passen. Mij zie je trouwens sowieso niet in een standaard jeans broek, heb er niks mee. Broeken met gaten vind ik vreselijk. Een goed zittende pak vind ik verzorgd eruit zien. Op moment dat de vriendin van mijn broer gaat promoveren, dan zal ik misschien mijn pak weer is aan doen. Maar voor de rest heb ik nog geen concrete plannen voor het pak aan doen. Op moment toen mijn broer promoveerde, had ik geen pak en droeg ik gewoon een nette broek/shirt.
                    Last edited by Rogier; 20 mei 2017, 15:16.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kostuum

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      In mijn geval bedoelde ik nu de voorzitter van raad van bestuur.
                      Wat heeft die speciaal?
                      Is toch maar iemand dat een bepaalde functie heeft?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kostuum

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Wat heeft die speciaal?
                        Is toch maar iemand dat een bepaalde functie heeft?
                        Ze kunnen makkelijker het bedrijf na de faillissement helpen, als de kuis ploeg met foute beslissingen. Dus als individu hebben ze meer macht.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kostuum

                          [QUOTE=Rogier;4556423]Mijn pak heb ik op mijn maten laten vermaken.

                          Op basis van onderstaande foto hoef ik niet herkend te worden. Maar hier sta ik voor de groep te presteren.
                          QUOTE]

                          Met een skinny broek die 5cm te kort is, schoenen die niet thuishoren bij een maatpak, en een das die veel te strak zit.
                          Sorry, kon het niet laten

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kostuum

                            [QUOTE=notex;4556434]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Mijn pak heb ik op mijn maten laten vermaken.

                            Op basis van onderstaande foto hoef ik niet herkend te worden. Maar hier sta ik voor de groep te presteren.
                            QUOTE]

                            Met een skinny broek die 5cm te kort is, schoenen die niet thuishoren bij een maatpak, en een das die veel te strak zit.
                            Sorry, kon het niet laten
                            Sorry voor TS, maar wanneer je een foto plaatst ter illustratie vraag je natuurlijk om een oordeel.
                            Wat notex schrijft, is ook het eerste wat me opvalt : helemaal niet passende schoenen en veel te korte broek (ofwel komt dit laatste door de niet passende (hoge?) schoenen onder de smalle broek, dat kan ook).

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kostuum

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                              Ze kunnen makkelijker het bedrijf na de faillissement helpen, als de kuis ploeg met foute beslissingen. Dus als individu hebben ze meer macht.
                              Meer macht wil niet zeggen dat ze als mens meer waarde hebben.

                              Een agent kan ook mijn rijbewijs afpakken, hij heeft dus meer macht ... dat wil niet zeggen dat ik daar anders mee moet omgaan.

                              Als men voor elke medemens respect toont, dan kan men tegen iedereen hetzelfde doen.

                              En geef me liever iemand in jeans dat vriendelijk goeiedag zegt dan ene in pak dat omhooggevallen is en u niet eens ziet staan.

                              Bij ons zijn er ook veel hooggeplaatsten (functie), maar als we die tegen komen doen die zoals iedereen en is het ook van "hey" of "joe" ...

                              Stel een bedrijf met veel techniekers ... als die binnen zijn en de voorzitter passeert, dan lopen die toch ook niet in pak rond?

                              En wat macht van de voorzitter betreft zoals je aankaart ... als een technieker bij de dikste klant langsgaat en daar de baas uitkaffert voor domme kl**t, bekijk dan eens hoeveel impact dat kan hebben.

                              In een goed draaiend bedrijf is iedereen belangrijk. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kostuum

                                [QUOTE=notex;4556434]
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                                Mijn pak heb ik op mijn maten laten vermaken.

                                Op basis van onderstaande foto hoef ik niet herkend te worden. Maar hier sta ik voor de groep te presteren.
                                QUOTE]

                                Met een skinny broek die 5cm te kort is, schoenen die niet thuishoren bij een maatpak, en een das die veel te strak zit.
                                Sorry, kon het niet laten
                                dit...
                                Die skinny broeken die 5cm te kort zijn: afschuwelijk.

                                Ofwel draag je een net kostuum ofwel gewone casual kledij, maar zo'n 'middenweg' kostuum is imo zo dom.
                                In een interview heeft Rowan Atkinson ooit over zijn personage Mister Bean gezegd dat een deel van de humor door de kledij komt. Steek je personage in een kostuum/kleding dat/die ofwel te lang ofwel te kort is en de kans dat je personage lachwekkend wordt is vergroot. (cfr. Urbanus, Hij zal nooit geweten hebben dat dit dan ook ooit mode zou worden.

                                Comment

                                Working...
                                X