Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIFI in huis - meten is weten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Op tablet ( 50 cm van WAP ! )

Ping 9 ms DOWNLOAD 51 Mbps UPLOAD 19 Mbps ===> is dat niet veel te zwak ????
    Hangt ervan af.

Welk van je twee WiFi AP's bedoel je (router of bijkomende WAP)?
    Welke WiFi norm ondersteunen je toestellen (b, g, n)?
    Via 2.4 of 5 GHz?
    Wat is de maximum snelheid van uw WAP?

Uw portable is nu vermoedelijk op uw router aangesloten op een 1Gb/s poort.

Een WAP dat je eerder al eens vernoemde heeft slechts een 10/100 poort ... als die daar het signaal vandaan haalt (bron), dan kan de output al nooit meer zijn dan 100Mb/s.
    Dan is die WAP algemeen al een beperkende factor in uw netwerk.
    Voor zover het type klopt en de specificaties kloppen die ik over uw WAP kon vinden. [emoji1]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: WIFI in huis - meten is weten

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Wel opletten dat er niet te veel toestellen van dezelfde wifi-bron tappen.
      Hoe meer toestellen mee verbonden zijn hoe minder Mbps er zal zijn per toestel.
      Oei ja, het kan zijn dat ik toen muziek aan het beluisteren was via Spotify. Straks nog eens overdoen.

@ VerSeg: het apparaat waarmee ik gemeten heb is de Samsung Galaxy tab S2 8 inch. Ik weet het nu niet vanbuiten, maar die zal toch de nieuwste normen ondersteunen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Re: WIFI in huis - meten is weten

Met die waarden kan je vlot je tablet gebruiken. Eens je boven de 20 Mbps zit met een ping onder de 20 ms kan je zeker vlot surfen en muziek beluisteren. Zelfs youtube op HD gaat zeer goed met die snelheden.

Ik haal met mijn iPad kort bij de router snelheden tot 170 Mbps (3,5 jaar oude iPad Mini retina, en AP is een Apple Timecapsule die bedraad verbonden is op de TN router).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          @ VerSeg: het apparaat waarmee ik gemeten heb is de Samsung Galaxy tab S2 8 inch. Ik weet het nu niet vanbuiten, maar die zal toch de nieuwste normen ondersteunen.
          Die ondersteunt inderdaad de nieuwste normen.

Maar dan is uw WAP vermoedelijk nog steeds de beperkende factor (of een instelling).
          Zelfs al zou je audio streamen naar een ander apparaat.
          Als men de capaciteit gaat delen ... dan blijft er nog steeds meer beschikbaar als de basis hoger is want de helft van veel is nog steeds meer dan de helft van weinig.[emoji1]

Dat die snelheid nog goed is om te surfen klopt, maar je kan nooit een hogere snelheid benutten dan de zwakste schakel.

Het is als luidsprekers van 500W op een versterker van 20W hangen ... meer dan 20W krijg je daar niet uit, onafhankelijk of 20W al voldoende is of niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X