Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

    Als ik mijn eigen risico afkoop moet ik € 1073 betalen . Ik denk dat ik dit laatste neem .
    Wel moet ik nog eens een offerte vragen bij Apex want daar mag de auto gratis de ferry op wat toch ook wel een voordeel is .

    Comment


    • #17
      Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      Als ik mijn eigen risico afkoop moet ik € 1073 betalen . Ik denk dat ik dit laatste neem .
      Wel moet ik nog eens een offerte vragen bij Apex want daar mag de auto gratis de ferry op wat toch ook wel een voordeel is .
      €1073 betalen om ong. €1600 risico te dekken?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Wij hebben een (kiezel)steen op onze voorruit gekregen met een putje en €2 grote ronde breuk tot gevolg (vrachtwagen/tegenligger) maar omdat er al een paar heel kleine putjes in de ruit waren die ik opmerkte bij afhaling en extra had laten aanduiden op het huurformulier heeft men dit niet als "nieuwe schade" gezien.

        Glasschade is nogal een risico in NZ gezien de staat van de wegen (veel wegenwerken en regelmatig gravel om naar bezienswaardigheden te rijden).
        Ik weet natuurlijk niet hoe dat in NZ zit, maar hier is glasschade normaal bij de meeste omniums niet in de franchise opgenomen, wordt dus altijd volledig uitbetaald.
        Sommige verzekeringen hebben echter wel overeenkomsten met een firma als bv. Carglass oid.

        Comment


        • #19
          Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          €1073 betalen om ong. €1600 risico te dekken?
          Totale huurprijs zeker?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

            Inderdaad , totale huurprijs van de wagen .

            Comment


            • #21
              Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
              Inderdaad , totale huurprijs van de wagen .
              Gelukkig

              Een €350 voor de omnium dus.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #22
                Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

                Inderdaad . Is voor die 22 dagen € 16 per dag meer . Doen of niet doen ?

                Comment


                • #23
                  Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

                  Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Inderdaad . Is voor die 22 dagen € 16 per dag meer . Doen of niet doen ?
                  Je zou eens na kunnen kijken welk deel van het eigen risico door jouw creditcard gedekt wordt. Soms is dat een heel behoorlijk deel. Voorwaarde is natuurlijk dat je hier dan ook mee betaald.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

                    Ik heb de Golden Mastercard van Argenta maar daar heb ik niets kunnen terug vinden i.v.m. huurauto's .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Ik heb de Golden Mastercard van Argenta maar daar heb ik niets kunnen terug vinden i.v.m. huurauto's .
                      Misschien eens bij andere creditcards kijken en wie weet loont het om zo'n kaart tijdelijk erbij te nemen.

                      Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik zelf altijd een auto huur met alle risco's afgedekt. Gewoon na gebruik inleveren zonder gezeur. Vorig jaar was er bij onze splinternieuwe huurauto in een parkeergarage in Andalusië de zijkant stevig beschadigd en toen was het heel prettig daar verder niet over na te hoeven denken.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

                        Afhankelijk van wat je zoal een heel jaar uitspookt kan een "dure" credit card zelfs goedkoop zijn. In ons geval, een platinum Belfius kaart, hebben we pechverhelping voor 2 auto's, annulatie -, reis-, bagage verzekering. Aangezien we omzeggens nooit via reisbureau weg gaan en alles zelf regelen is het handig om zo'n "all-in" backup te hebben.
                        Als we omnium moeten nemen, reisverzekering, pechverhelping e.d .. dan kost de kaart maar een fractie van wat we aan aparte verzekeringen zouden betalen. Het is dus afwegen. De Argentakaart was voor ons ook geen optie, dat werd door de bediende al vlug toegegeven bij het vergelijken van de voorwaarden.

                        Wij hebben bijna altijd de CDW zonder vrijstelling genomen toen we deze kaart nog niet hadden en sinds 1986 hebben we gelukkig altijd de auto ongevalvrij kunnen terug inleveren, behalve in NZ een paar maanden terug en een klein blutsje in de achterbumper in Zuid-Afrika (2000). Beiden zonder gevolg. Een beetje geluk mag ook
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Automaat of handgeschakeld huurauto Nieuw Zeeland

                          Ik heb die Platinum kaart ook.
                          Een gezins annulatiepolis voor alle reisjes kost al makkelijk 250€ per jaar. Dan nog bijstand bij 2 auto's, en die kaart is ineens echt goedkoop met 17€ per maand.

                          Autobijstand heb ik al gebruikt, die doen hun werk prima.

                          Comment

                          Working...
                          X