Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scheren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Scheren

    Tot enkele jaren terug scheerde ik me altijd met mesjes. Zowel Wilkinson als Gilette.
    Maar altijd nat of met schuim.
    Duurde wel altijd even.

    Dan overgestapt op een elektrisch toestel... maar dat scheert inderdaad niet zo vlak, en je moet er honderd keer overgaan om alle haartjes echt weg te krijgen. Ik weet niet of dit aan Philips ligt... of ik niet beter een Braun had genomen.... of ik iets verkeerd doe... Ach, als het kapot is zal ik misschien terug op gewone mesjes overschakelen: veel gladder.

    En van het elektrisch toestel heb ik trouwens veel uitslag. Met de mesjes heb ik nooit uitslag gehad.

    Comment


    • #17
      Re: Scheren

      Ik heb een aantal jaren een elektrisch scheerapparaat gebruikt, maar scheermesjes geven uiteindelijk toch een beter resultaat, en het scheren duurt zeker niet langer met scheermesjes in vergelijking met een elektrisch scheerapparaat.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Scheren

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik heb een aantal jaren een elektrisch scheerapparaat gebruikt, maar scheermesjes geven uiteindelijk toch een beter resultaat, en het scheren duurt zeker niet langer met scheermesjes in vergelijking met een elektrisch scheerapparaat.
        Ik zou nog meer zeggen Bart, aanbrengen en openwrijven van scheergel en scheren met een scheermesje gaat sneller dan elektrisch scheren en je hoeft bijlange na niet zo hard te duwen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Scheren

          Hoe vaak scheren jullie je eigenlijk?

          Bij mij is het tussen de 5 en 7 dagen. Maar ik heb de indruk dat de haren nog niet zo lang zijn na 5 dagen.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #20
            Re: Scheren

            ik alle dagen

            Comment


            • #21
              Re: Scheren

              Hier reeds een 20-tig tal jaar nat, met (goedkoop) schuim uit bus en diverse soorten/merken scheermesjes.
              Ik heb me nog nooit vastgebonden aan één bepaald type of merk, ze komen toch om de haverklap met iets 'beters' op de markt.

              Daarvoor altijd electrisch met Braun, maar ik was het beu telkens die (dure) scheerkop te moeten vervangen omdat er vlug grote gaten in kwamen.
              Misschien is de kwaliteit van de scheerkoppen na 20 jaar wel beter, dat weet ik niet.

              Braun ligt nog altijd klaar in de kast in de badkamer, maar dan enkel voor het geval ik eens zonder schuim moest komen te zitten, maar dat is nog nooit gebeurd.

              Comment


              • #22
                Re: Scheren

                Ik ben van jongs af baarddrager: wel een verzorgde baard, maar geen nep stoppeltjesbaard. Dus wel mijn hals en wangen scheren en altijd nat met een enkel mesje: dit gaat ook sneller en gladder dan met een driekop Philipshave, die ik alleen heb voor de tondeuse. Na afloop een ouderwetse aluinblok gebruiken om de schraalheid en eventuele sneetje te dichten.
                Last edited by Eenbes; 3 mei 2017, 11:25.

                Comment


                • #23
                  Re: Scheren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Ik ben van jongs af baarddrager: wel een verzorgde baard, maar geen nep stoppeltjesbaard. Dus wel mijn hals en wangen scheren en altijd nat met een enkel mesje: dit gaat ook sneller en gladder dan met een driekop Philipshave, die ik alleen heb voor de tondeuse. Na afloop een ouderwetse aluinblok gebruiken om de schraalheid en eventuele sneetje te dichten.
                  Een aluinsteen
                  Man dat pikt nogal als je je gesneden hebt.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Scheren

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Een aluinsteen
                    Man dat pikt nogal als je je gesneden hebt.
                    Inderdaad dat kan goed prikken, heb die ook nog eentje in een kast liggen.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #25
                      Re: Scheren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Inderdaad dat kan goed prikken, heb die ook nog eentje in een kast liggen.
                      Aluin desinfecteert en brandt de kleine wondjes direct dicht. Een pleisterje plakken om het bloeden te stoppen zoals sommigen doen is bij gebruik van een aluinsteen niet nodig omdat daarmee het bloeden ook meteen stopt.
                      Last edited by Eenbes; 8 mei 2017, 10:37.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Scheren

                        Tijdens de week scheer ik mij met schuim uit bus en gilette wegwerpmesjes maar tijdens weekeinde & speciale gelegenheden is het op de echte, ouderwetse wijze met open scheermes, zeep in kom, lederen scheerriem,... zalig maar je mag geen stress of zenuwen hebben. Quality time for men.


                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                        Comment


                        • #27
                          Re: Scheren

                          Er is toch niets heerlijker dan nat scheren.
                          Ik neem daar wat tijd voor.
                          Eerst het gezicht nat maken met warm water.
                          En daarna inzepen met de borstel met zeep van "De vergulde hand".
                          Dit doe ik zeker één minuut om de baardharen week te maken. Daar is het inzepen ook voor.
                          Dus niets uit de bus e.d., en ook al 30 jaar met "De vergulde hand". Heb andere geprobeerd maar deze bevalt mij het best.
                          Daarna scheren in de baard richting. Ik gebruik ook Gilette. Doe daar ong. één maand mee.
                          Daarna nog een klein beetje inzepen en scheer ik nog eens tegen de baard richting in. Dat is geen probleem met Gilette.
                          Dit duurt echt niet lang hoor en is zo glad als een baby huidje. :-)
                          Dan even in de douche en daarna after shave erop. En zo kan ik er twee dagen tegen.
                          Ik heb dan ook niet zo'n hele zware baard.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Scheren

                            Na het lezen van enkele commentaren ook eens scheerolie gebruikt....en inderdaad, een meevaller....je hebt maar enkele druppels nodig.....
                            Last edited by Franciskine; 13 mei 2017, 10:01.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Scheren

                              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              Er is toch niets heerlijker dan nat scheren.
                              Ik neem daar wat tijd voor.
                              Eerst het gezicht nat maken met warm water.
                              En daarna inzepen met de borstel met zeep van "De vergulde hand".
                              Dit doe ik zeker één minuut om de baardharen week te maken. Daar is het inzepen ook voor.
                              Dus niets uit de bus e.d., en ook al 30 jaar met "De vergulde hand". Heb andere geprobeerd maar deze bevalt mij het best.
                              Daarna scheren in de baard richting. Ik gebruik ook Gilette. Doe daar ong. één maand mee.
                              Daarna nog een klein beetje inzepen en scheer ik nog eens tegen de baard richting in. Dat is geen probleem met Gilette.
                              Dit duurt echt niet lang hoor en is zo glad als een baby huidje. :-)
                              Dan even in de douche en daarna after shave erop. En zo kan ik er twee dagen tegen.
                              Ik heb dan ook niet zo'n hele zware baard.
                              Hier ongeveer hetzelfde verhaal, alleen doe ik het minder vaak. Ben vandaag alleen de olie erna vergeten
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X