Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd ivm nieuwe switch - eventueel ook WAP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Raad gevraagd ivm nieywe switch - eventueel ook WAP

    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    met beetje geluk zijn het Managed switchen. Dan kun je helemaal instellen via deze uitgang mag alleen dit type verkeer en mag alleen connecten met specifieke andere poorten. Dan kun je een zogenaamde VLan (virtuele) aanmaken. Volgens mij gaf dit ook prestatie winst tov van alles via 1 netwerk. Maar dat weet ik niet zeker. Maar op die manier kan je voorkomen dat andere niet zomaar tot uw nas komen vanaf het internet kant. Zo' n switch zal wel niet goedkoop zijn, maar je kan er wel veel meer mee. Misschien eens tweedehands zoeken naar 1gb switches van faillieten bedrijven. Wie weet kun je een mooie Cisco 24 a 48 poorts wel op de kop tikken.
    Hallo Rogier,

    Ja, maar ik ben bang dat ik totaal niet genoeg know-how heb om dat in te stellen....

    PLUS, die grote switchen zijn meestan NIET fanless.....
    En de switch hangt momenteel in mijn bureau, dus absolute stilte is een prioriteit
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #17
      Raad gevraagd ivm nieuwe switch - eventueel ook WAP

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      edit: Ik stuur je een mailtje !
      Ik zal je mail beantwoorden zodra ik kan. [emoji1]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Raad gevraagd ivm nieuwe switch - eventueel ook WAP

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik zal je mail beantwoorden zodra ik kan. [emoji1]
        Geen probleem hoor, Freddy.
        Ik weet dat jij geen ondoordachte antwoorden geeft - dus ik wacht liever wat.

        Ondertussen heb ik zitten lezen over die "MULTIROOM WIFI" routers zoals de NETGEAR ORBI en de LINKSYS VELOP.
        Deze schijnen vooral gemaakt te zijn voor huizen waar geen bekabeld netwerk mogelijk is.
        Hier wordt zoveel mogelijk aan de kabel gehangen, maar er dolen hier ook veel tablets en (mobiele) laptops rond.

        Dus mijn vraag is: gaat dit samen; een bekabeld netwerk en zo'n multiroom wifi systeem ?

        Op de site van Coolblue las ik deze review over de VELOP.


        Voor mij leek dit het juiste product, dus besteld, snel geleverd (thx Cooblue) geïnstalleerd, gebeld met support en terug ingepakt en teruggestuurd. Blijkt het zo simpel gemaakt, dat je zelf geen aanpassingen kan maken, bv geen LAN settings meegeven dus je bestaand netwerk werkt niet meer.



        Hier even de links voor wie eventueel wil reageren:






        Ik denk (maar ik kan er natuurlijk ook compleet naast zijn) dat dit toch betere wifi zal bieden dan een super-router zoals bv. een Nighthawk die maar op 1 plaats kan "zenden" ???

        Alea iacta est !
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment

        Working...
        X