Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Route naar Texel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Route naar Texel

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Het is wel zo dat voor lange trajecten waar je weinig afwijkingen moet maken, Waze weinig 'spreekt'.
    (Op de 'wagen op de vluchtstrook' na). Vb: op het traject de panne-brussel, zal er in normale omstandigheden geen melding komen tussen de werken in Gent en de aansluiting met de ring in Groot-Bijgaarden.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
    Als het zoals bij mij altijd rechtdoor is, E17 van Waregem naar Antwerpen, dan hoef ik zelfs dat commentaar niet. Maar er kwam, na het oprijden van de E17 in Waregem helemaal niks meer.
    Bij het buitenkomen van de Kennedytunnel had ik de eerste afrit moeten nemen, maar zelfs die werd niet aangekondigd.
    Er was geen file, maar wel druk verkeer, en daardoor kijk je niet voortdurend naar je schermpje (allee, ik toch niet), en ik was er natuurlijk voorbij.
    Er werd onmiddellijk opnieuw berekend maar nog steeds kwam er geen stembegeleiding.
    Dan maar traag gereden en de route op het scherm gevolgd en zo kwam ik waar ik moest zijn, maar ik heb toch liever die stembegeleiding.
    Op advies van Tommie heb ik eens alle instellingen overlopen en alles was juist ingesteld, ook het geluid van mijn smartphone.
    Ik ga de eerste keer dat ik op de baan moet nog eens instellen gewoon om te zien hoe het nu is.

    PS Ik heb nu ook gemerkt, dat ondanks het feit dat mijn auto bluetooth heeft en mijn smartphone altijd automatisch verbindt met de auto, de stembegeleiding die ik kreeg bij het begin van de rit ook niet door de boxen van de auto komt, maar gewoon van de smartphone. Ik ga eens zoeken hoe dat eventueel kan gewijzigd worden.
    Verder werkt bleutooth met de smartphone (telefoneren, sms'n enz) in de auto goed.
    Last edited by Guest17; 9 juni 2017, 08:01.

    Comment


    • #47
      Re: Route naar Texel

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Als het zoals bij mij altijd rechtdoor is, E17 van Waregem naar Antwerpen, dan hoef ik zelfs dat commentaar niet. Maar er kwam, na het oprijden van de E17 in Waregem helemaal niks meer.
      Bij het buitenkomen van de Kennedytunnel had ik de eerste afrit moeten nemen, maar zelfs die werd niet aangekondigd.
      Er was geen file, maar wel druk verkeer, en daardoor kijk je niet voortdurend naar je schermpje (allee, ik toch niet), en ik was er natuurlijk voorbij.
      Er werd onmiddellijk opnieuw berekend maar nog steeds kwam er geen stembegeleiding.
      Dan maar traag gereden en de route op het scherm gevolgd en zo kwam ik waar ik moest zijn, maar ik heb toch liever die stembegeleiding.
      Op advies van Tommie heb ik eens alle instellingen overlopen en alles was juist ingesteld, ook het geluid van mijn smartphone.
      Ik ga de eerste keer dat ik op de baan moet nog eens instellen gewoon om te zien hoe het nu is.

      PS Ik heb nu ook gemerkt, dat ondanks het feit dat mijn auto bluetooth heeft en mijn smartphone altijd automatisch verbindt met de auto, de stembegeleiding die ik kreeg bij het begin van de rit ook niet door de boxen van de auto komt, maar gewoon van de smartphone. Ik ga eens zoeken hoe dat eventueel kan gewijzigd worden.
      Verder werkt bleutooth met de smartphone (telefoneren, sms'n enz) in de auto goed.
      Hier komt het geluid via de luidsprekers van de wagen (bluetooth en instelling 'media' op de radio en dus niet 'aux')

      Succes

      Peter

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

      Comment


      • #48
        Re: Route naar Texel

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Hier komt het geluid via de luidsprekers van de wagen (bluetooth en instelling 'media' op de radio en dus niet 'aux')

        Succes

        Peter

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
        Ach misschien vandaar, ik had niks aan de radio instellingen veranderd.
        Weer iets om te proberen.
        Thanks.

        Comment


        • #49
          Re: Route naar Texel

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ach misschien vandaar, ik had niks aan de radio instellingen veranderd.
          Weer iets om te proberen.
          Thanks.
          Misschien ook eens kijken of op de smartphone de volumeregeling "media" niet helemaal dicht staat. Heb ik al voorgehad.
          Je zal de beltoon wel horen als je gebeld wordt, maar de GPS begeleiding blijft dan muisstil.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Route naar Texel

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Misschien ook eens kijken of op de smartphone de volumeregeling "media" niet helemaal dicht staat. Heb ik al voorgehad.
            Je zal de beltoon wel horen als je gebeld wordt, maar de GPS begeleiding blijft dan muisstil.
            Zeker dat niet, de stembegeleiding kwam wel door tot ik op de E17 kwam, en daarna niet meer.
            En alle drie (beltoon, media en alarm) staan altijd op ongeveer het luidste.

            Ik dacht na de post van Heembeek ook aan een instelling van de autoradio, maar je moet die toch ook kunnen laten spelen tijdens het rijden en tegelijk de stembegeleiding door krijgen dacht ik.
            Dan gaat zou het geluid van de radio komt tijdens de stemmeldingen telkens automatisch stiller moeten gaan. Volgens wat ik kan lezen in het boekje.
            Het zal vandaag de eerste keer zijn dat we terug buiten komen met de auto sedert donderdag, dus ga het nog eens proberen.

            Comment


            • #51
              Re: Route naar Texel

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Zeker dat niet, de stembegeleiding kwam wel door tot ik op de E17 kwam, en daarna niet meer.
              En alle drie (beltoon, media en alarm) staan altijd op ongeveer het luidste.

              Ik dacht na de post van Heembeek ook aan een instelling van de autoradio, maar je moet die toch ook kunnen laten spelen tijdens het rijden en tegelijk de stembegeleiding door krijgen dacht ik.
              Dan gaat zou het geluid van de radio komt tijdens de stemmeldingen telkens automatisch stiller moeten gaan. Volgens wat ik kan lezen in het boekje.
              Het zal vandaag de eerste keer zijn dat we terug buiten komen met de auto sedert donderdag, dus ga het nog eens proberen.
              Bij mij (Volvo) is dat niet zo. Ofwel Radio ofwel Media ofwel AUX. Ik laat de muziek afspelen via mijn 1+3T (zoals Waze). Op de 1+3T heb je toch genoeg geheugen om daar een hele platencollectie op te zetten.

              PS Als je bij volvo via Media werkt, komt de verkeersinformatie natuurlijk wel door, net als de Waze-aanwijzingen.


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #52
                Re: Route naar Texel

                Vandaag tijdens een ritje perfect gewerkt. Alleen geen stembegeleiding via de luidsprekers van de auto.
                Beetje van alles geprobeerd maar geluid bleef alleen uit de One+3 komen.
                Op zich geen probleem in feite, maar ik was (ben) toch benieuwd hoe het komt dat het niet werkt.
                Ik zoek verder (op het gemakske) want ik heb nog tijd.
                Het is pas in september dat we een ritje van 850 km gaan maken door Frankrijk, dus nog alle tijd.

                Comment

                Working...
                X