Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Route naar Texel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Route naar Texel

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Nee geen BT, wel een GPS, maar die is wat verouderd en daar maken de autofabrikanten serieus misbruik van (woekerprijzen voor een update). In onze VW zit een RNS 510 systeem.
    Ik zou dus mijn JBL BT speaker kunnen meenemen in de auto. Als ik dan wat geduld heb wordt de speaker "gezien" door mijn LG G4 of door mijn vrouw haar smartphone, dan mogen we "koppelen" en als dat lukt mogen we "verbinden"...
    De aandachtige lezer zal weten dat ik een haat-liefde verhouding heb met BT, maar aub geen BT discussie in dit topic.
    Blijft dan natuurlijk nog het fluiten als we de phone opladen via de sigarenaansteker (radio heeft ook nog geen USB uitgang).
    Ok geen bt dus, maar dat gefluit bij het opladen, heb je dat ook met een andere telefoon of alleen met de jouwe. Anders zou ik toch maar eens naar de garage gaan. Want opladen zou toch probleemloos moeten kunnen. (Hoe oud is de wagen ?)
    Heb je trouwens al eens een tomtom op je sigarenaansteker aangesloten. Dat zou toch moeten werken.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #32
      Re: Route naar Texel

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      En Djivan, hoe zat het met dataverbruik?
      Zal niet veel geweest zijn. Ik heb natuurlijk pas aangezet op het ogenblik dat ik vast zat in Antwerpen, en daarna misschien laten aanstaan tot Gent of zo.
      Dus waarschijnlijk niet langer dan een paar uur. Vrijdag waren we nog maar de 2de juni (1 GB abo werd pas terug op nul gezet) en ik zie dat ik vandaag nog 970 MB van de 1024 MB over heb.
      Signaleerde drie keer een 'gevaarlijke situatie op de weg', eerste keer een paar planken laminaatparket op het middenvak (waar ik natuurlijk los over ging, want die zie je plots achter je voorganger verschijnen en uitwijken zou héééél gevaarlijk zijn dan) en twee keer een voertuig op de pechstrook.
      Ik denk dat ik de Waze op onze volgende reis naar Bretagne ook op die manier ga gebruiken, nl. klaar op het dashbord in zo'n houdertje op een ventilatieroostertje, en aanzetten wanneer het verkeer begint te vertragen.
      Nadeel is dan natuurlijk dat je dan misschien telkens net te laat bent om de file te ontlopen, en in Frankrijk heb je niet om de haverklap een op/afrit zoals hier bij ons.
      Ik schrijf dan wel mijn wedervaren hier... maar daar moet je op wachten tot september .
      Last edited by Guest17; 5 juni 2017, 08:17.

      Comment


      • #33
        Re: Route naar Texel

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Ok geen bt dus, maar dat gefluit bij het opladen, heb je dat ook met een andere telefoon of alleen met de jouwe. Anders zou ik toch maar eens naar de garage gaan. Want opladen zou toch probleemloos moeten kunnen. (Hoe oud is de wagen ?)
        Heb je trouwens al eens een tomtom op je sigarenaansteker aangesloten. Dat zou toch moeten werken.


        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        Ik heb het met verschillende telefoons. Ik heb geen Tomtom bij de hand, kan er moeilijk eentje gaan kopen om eens te testen. Al bij al valt het batterijverbruik met Waze redelijk mee.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #34
          Re: Route naar Texel

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik heb het met verschillende telefoons. Ik heb geen Tomtom bij de hand, kan er moeilijk eentje gaan kopen om eens te testen. Al bij al valt het batterijverbruik met Waze redelijk mee.
          Wanneer wij op La Palma met een huurauto rondrijden gebruiken wij altijd OpenStreetMap op de tablet. Mijn vrouw houdt die op haar schoot en de tablet wordt continu bijgeladen via de sigarenaansteker.
          En ik moet zeggen, dat opladen kan maar net het verbruik bijhouden. Scherm van een tablet is natuurlijk groter dan dat van een smartphone, vandaar waarschijnlijk dat het laden maar net het verbruik kan bijbenen. Met een smartphone heb ik het nog niet geprobeerd, maar die zou ik, indien het voor uuuuuren is, toch ook laten bijladen al rijdende.

          Comment


          • #35
            Re: Route naar Texel

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Zal niet veel geweest zijn. Ik heb natuurlijk pas aangezet op het ogenblik dat ik vast zat in Antwerpen, en daarna misschien laten aanstaan tot Gent of zo.
            Dus waarschijnlijk niet langer dan een paar uur. Vrijdag waren we nog maar de 2de juni (1 GB abo werd pas terug op nul gezet) en ik zie dat ik vandaag nog 970 MB van de 1024 MB over heb.
            Signaleerde drie keer een 'gevaarlijke situatie op de weg', eerste keer een paar planken laminaatparket op het middenvak (waar ik natuurlijk los over ging, want die zie je plots achter je voorganger verschijnen en uitwijken zou héééél gevaarlijk zijn dan) en twee keer een voertuig op de pechstrook.
            Ik denk dat ik de Waze op onze volgende reis naar Bretagne ook op die manier ga gebruiken, nl. klaar op het dashbord in zo'n houdertje op een ventilatieroostertje, en aanzetten wanneer het verkeer begint te vertragen.
            Nadeel is dan natuurlijk dat je dan misschien telkens net te laat bent om de file te ontlopen, en in Frankrijk heb je niet om de haverklap een op/afrit zoals hier bij ons.
            Ik schrijf dan wel mijn wedervaren hier... maar daar moet je op wachten tot september .
            Beter is nog gewoon thuis starten met Waze.
            Je kaarten worden dan thuis via wifi opgeladen, en dan is het dataverbuik onderweg lager.
            Waze weet niet op voorhad waar je gaat belanden, dus kaarten worden pas gedownload als die weet waar je naar toe moet.

            Comment


            • #36
              Re: Route naar Texel

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Wanneer wij op La Palma met een huurauto rondrijden gebruiken wij altijd OpenStreetMap op de tablet. Mijn vrouw houdt die op haar schoot en de tablet wordt continu bijgeladen via de sigarenaansteker.
              En ik moet zeggen, dat opladen kan maar net het verbruik bijhouden. Scherm van een tablet is natuurlijk groter dan dat van een smartphone, vandaar waarschijnlijk dat het laden maar net het verbruik kan bijbenen. Met een smartphone heb ik het nog niet geprobeerd, maar die zou ik, indien het voor uuuuuren is, toch ook laten bijladen al rijdende.
              Ik laat constant mijn oneplus3t op als ik in de wagen ben.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

              Comment


              • #37
                Re: Route naar Texel

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Beter is nog gewoon thuis starten met Waze.
                Je kaarten worden dan thuis via wifi opgeladen, en dan is het dataverbuik onderweg lager.
                Waze weet niet op voorhad waar je gaat belanden, dus kaarten worden pas gedownload als die weet waar je naar toe moet.
                Ah zo, ik snapte het dus nog altijd niet, en misschien nog niet volledig.
                Als ik thuis de bestemming inbreng, dan zal Waze de kaarten downloaden tot aan mijn bestemming waarschijnlijk ?
                Maar als ik hem dan terug uit zet, om later ergens onder weg terug aan te zetten, is hij dan mijn bestemming/kaarten kwijt, en moet alles opnieuw ?
                Of bewaart Waze die route 'ergens' tot je die bepaalde route terug opstart, of verwijdert ?

                Comment


                • #38
                  Re: Route naar Texel

                  De route wordt bewaard, met de ruime omgeving.

                  De kracht van Waze is juist om je goed vooraf op een filevrije route te zetten (als die bestaat).

                  Comment


                  • #39
                    Re: Route naar Texel

                    Tommie1 : maar worden op deze manier aanpassingen tijdens de route (bv omwille van een ongeval) niet onmogelijk gemaakt ?

                    Vriendelijke groeten
                    Peter

                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                    Comment


                    • #40
                      Re: Route naar Texel

                      Je moet je data laten aan staan tijdens de rit, dan wordt er automatisch herrekend, en omgeleid indien nodig.

                      Vertrouw het maar, Waze herrekent om de paar minuten. (Als er verbinding is.)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Route naar Texel

                        In elk geval werd vanavond bij terugkeer van de kust de door Waze geplande uitrit te Affligem (ongeval in Ternat) probleemloos geschrapt wegens het terug vrij maken van de baan.



                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                        Comment


                        • #42
                          Re: Route naar Texel

                          Vandaag eens naar Antwerpen en terug gereden met de Waze aan.
                          Perfecte aanduiding van de te volgen weg... met uitzondering van het feit dat de Waze enkel gesproken meldingen gaf tot ik op de E17 ging in Waregem.
                          Ik weet wel dat het daarna bijna een uur rechtdoor was, maar zelfs bij de afrit die ik moest nemen in Antwerpen en vervolgens de verschillende straten links of rechts tot mijn bestemming, was het stilte troef !?!?!? Er werd geen enkel gesproken melding meer gegeven.
                          Wat kan er hier fout gelopen zijn ? Of (waarschijnlijker) wat heb ik fout gedaan ?
                          Waarschijnlijk een vraagje voor Tommie ?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Route naar Texel

                            Je kan die meldingen aan en uit zetten. Mogelijk is je GSM te stil, of stond het uit.
                            Probeer het eens om naar de bakker te rijden. Dan moet je waarschijnlijk ook een keer of 2-3 van straat wisselen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Route naar Texel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Je kan die meldingen aan en uit zetten. Mogelijk is je GSM te stil, of stond het uit.
                              Probeer het eens om naar de bakker te rijden. Dan moet je waarschijnlijk ook een keer of 2-3 van straat wisselen.
                              Bedankt, ik ga een kijken naar de instellingen en ga morgen nog eens proberen. Genoeg km voor vandaag .

                              Comment


                              • #45
                                Re: Route naar Texel

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Bedankt, ik ga een kijken naar de instellingen en ga morgen nog eens proberen. Genoeg km voor vandaag .
                                Het is wel zo dat voor lange trajecten waar je weinig afwijkingen moet maken, Waze weinig 'spreekt'.
                                (Op de 'wagen op de vluchtstrook' na). Vb: op het traject de panne-brussel, zal er in normale omstandigheden geen melding komen tussen de werken in Gent en de aansluiting met de ring in Groot-Bijgaarden.

                                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X